Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Tjabba från Göteborg

Gå ner 
+2
Eva
Lucas&jagIGbg
6 posters
FörfattareMeddelande
Lucas&jagIGbg

Lucas&jagIGbg


Antal inlägg : 7
Join date : 11-08-31
Age : 35

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptyons aug 31, 2011 6:12 pm

Hej! Heter Natascha 23 bor i Göteborg med min nya tillskott.

Lucas som han heter är en Dogo blandis (hoppas jag e välkommen ändå, för ja vill gärna bekanta mig mer med rasen och folket)
3 månader och 13kg
Han kom till mig för att hans kullsyster höll på att slåss med han ( hade ett par rejäla kött sår) så bekant till mig fråga
om jag ville ha han så länge (men han stannar, e helt underbar)

Tyvärr så är denna kull inte den seriösaste utan är en av dem penga kåta människorna som finns. Det är min bekantas vännina
som hade valparna. Mamman är avlivad pga aggristioner (helt dum i huvudet) Pappan är en s.k amstaff.pit mix.
Min herre ser ut som en Dogo man anar inget av amstaffen. Som tur e har jag träffat hans mamma syster mormnor och morfar.
Morfar än en norsk champion som bor (bodde vet ej om hon har han kvar) i sverige, en fawn (gul) ur snygg hane. Mormor en Apbt

Så här har vi hans del av släkt träd haha. Så ja får hoppas att "lill"skiten kommer bli en bra hund och frisk.
Jag försöker få bild på mamman och pappan, men de visar sig vara svårt. Mamman va dem tvunga ta bort när valparna va ca5v
Pga hennes aggrisivitet...
Hur som, har jag fallit för dessa hundar och hoppas på bra bemötande och hjälp i framtiden.
Skulle vara kul att få träffa på nån i gbg som har en sån här hund, som man man få träffa och umgås med och ev få bra tips/hjälp.

Ja nu blev de långt..sorry.

Ha en bra kväll
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptyons aug 31, 2011 6:54 pm

Tjosan från Lindome Smile

Hmm en norsk championhane som bor i sverige och ynglat av sej? Låter mysteriskt Smile Man brukar ha rätt bra överblick på de DC:s som finns i Sverige annars...men, men, hade vart kul om du styrt upp bild på honom! Smile

Varm välkommen ska du ju självklart vara också! Jag bor som sagt var i Lindome och har haft ett gäng Dogo canarios och har för nuvarande en 4 årig tik och en 9 månaders hane, Vi kan säkert fixa så att vi kan ses någon dag om du vill!
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptytor sep 01, 2011 6:57 am

Hej å välkommen hit!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
Lucas&jagIGbg

Lucas&jagIGbg


Antal inlägg : 7
Join date : 11-08-31
Age : 35

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptytor sep 01, 2011 9:40 am

Eva skrev:
Tjosan från Lindome Smile

Hmm en norsk championhane som bor i sverige och ynglat av sej? Låter mysteriskt Smile Man brukar ha rätt bra överblick på de DC:s som finns i Sverige annars...men, men, hade vart kul om du styrt upp bild på honom! Smile

Varm välkommen ska du ju självklart vara också! Jag bor som sagt var i Lindome och har haft ett gäng Dogo canarios och har för nuvarande en 4 årig tik och en 9 månaders hane, Vi kan säkert fixa så att vi kan ses någon dag om du vill!


Det va en så kallad tjuv parning. Han skulle ha blivit hennes väktar hund innan olycka.

Skulle vara jätte kul att få träffa! (dock saknar ja körkort haha)

Men den hanhunden va grymt snygg hur som.

Bild på vem? ( e lite trög idag då lill skiten har sprut diarre, funderar på om de e vacc eller om han fick i sig nått igår. har spytt lite mat med)

Har lite problem med datorn idag, vet inte vad som har hänt, så de krånglar lite.
Till överst på sidan Gå ner
buffalosoldier

buffalosoldier


Antal inlägg : 24
Join date : 11-08-16
Age : 34
Ort : Åmotfors

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptytor sep 01, 2011 7:25 pm

Välkommen Smile Då är vi två som är rätt färska på rasen då! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lucas&jagIGbg

Lucas&jagIGbg


Antal inlägg : 7
Join date : 11-08-31
Age : 35

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptytor sep 01, 2011 7:27 pm

buffalosoldier skrev:
Välkommen Smile Då är vi två som är rätt färska på rasen då! Smile

Tack! oh va kul Wink behöver man inte känna sig så bortblåst haha.
Till överst på sidan Gå ner
buffalosoldier

buffalosoldier


Antal inlägg : 24
Join date : 11-08-16
Age : 34
Ort : Åmotfors

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptytor sep 01, 2011 7:36 pm

Lucas&jagIGbg skrev:
buffalosoldier skrev:
Välkommen Smile Då är vi två som är rätt färska på rasen då! Smile

Tack! oh va kul Wink behöver man inte känna sig så bortblåst haha.

Nej de lär komma mycket dumma frågor från mig Very Happy hihi
Till överst på sidan Gå ner
Lucas&jagIGbg

Lucas&jagIGbg


Antal inlägg : 7
Join date : 11-08-31
Age : 35

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptytor sep 01, 2011 7:37 pm

buffalosoldier skrev:
Lucas&jagIGbg skrev:
buffalosoldier skrev:
Välkommen Smile Då är vi två som är rätt färska på rasen då! Smile

Tack! oh va kul Wink behöver man inte känna sig så bortblåst haha.

Nej de lär komma mycket dumma frågor från mig Very Happy hihi

haha bra... Razz
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptylör sep 03, 2011 7:15 am

Välkommen hit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptylör sep 03, 2011 8:42 am

Bild på den inblandade canarion tänkte jag Smile vart kul att se, eller veta vart den kom ifrån...
Inga frågor är väl för dumma Smile ju mer man lär sej om rasen desto mer inser man att man har kvar att lära!

Ja jag har bil iaf så kan utan problem hiva in hundarna och tuta in till Gbg on du vill träffas någon gång Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lucas&jagIGbg

Lucas&jagIGbg


Antal inlägg : 7
Join date : 11-08-31
Age : 35

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptylör sep 03, 2011 3:26 pm

Eva skrev:
Bild på den inblandade canarion tänkte jag Smile vart kul att se, eller veta vart den kom ifrån...
Inga frågor är väl för dumma Smile ju mer man lär sej om rasen desto mer inser man att man har kvar att lära!

Ja jag har bil iaf så kan utan problem hiva in hundarna och tuta in till Gbg on du vill träffas någon gång Smile

Bild på honom lär bli svår att få tag i, men kan höra om beknta kanske har bild, eller kan. Vet dock inte om dem umgås längre efter som ja inte känner denna människan som har honom.

De får du gärna göra! mig passar de när som haha.

Lucas e ju inte lika grov som dogon, men man ser att de är mkt i han. 8av bilder ja har kollat på dogon så)

Är en intressant ras som jag vill se mer av! =)
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptysön sep 04, 2011 5:53 pm

Hej och välkommen!
Till överst på sidan Gå ner
Lucas&jagIGbg

Lucas&jagIGbg


Antal inlägg : 7
Join date : 11-08-31
Age : 35

Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Emptysön sep 04, 2011 6:33 pm

case skrev:
Hej och välkommen!

Tackar
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Tjabba från Göteborg Empty
InläggRubrik: Sv: Tjabba från Göteborg   Tjabba från Göteborg Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tjabba från Göteborg
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» vinterbilder från göteborg..
» Bilder från ww-10
» Hej! från nattarbetet!
» Bilder från Europavinnarutställningen...
» Bilder från Hässleholm

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: