Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Bilder från ww-10

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptytis jun 29, 2010 7:07 pm

Mina bilder från WW! Orkar inte rota fram namn på alla, men skriver på dom jag vet iaf Smile
Female ww-10, BRISA DE VILLA ALESIA
Bilder från ww-10 41
Bilder från ww-10 37

TARA DE CARMENA
Bilder från ww-10 43

Male ww-10, ANDY DE CIELO DE CANARIAS
Bilder från ww-10 09
Bilder från ww-10 36

Junior ww-10, PANZER DE GUADALCAN
Bilder från ww-10 11
Bilder från ww-10 14panzer

KEKA DE GUADALCAN
Bilder från ww-10 40

BROOKLIN DE ETERNA PRIMAVERA
Bilder från ww-10 28

Bilder från ww-10 27

VADER DE BARNACAN BULL
Bilder från ww-10 20
Bilder från ww-10 21

Bilder från ww-10 17

ENSAY TITILER, TORO DE CAN MUC
Bilder från ww-10 07

Lite bilder på hanhunden som impade mest på mej, en doldis, CATO RABIOSO BOYERO
Bilder från ww-10 23-
Bilder från ww-10 25-
Bilder från ww-10 18-
Bilder från ww-10 16-

Enda andra svensken där, Crak
Bilder från ww-10 145
Bilder från ww-10 34


IAGO EL GUARDA DEL CASA
Bilder från ww-10 13


Sådärja, det var några va bilderna det Smile

Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptytor jul 01, 2010 6:42 am

Tack för bilderna! Smile

Kul att se!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptytor jul 01, 2010 6:47 am

Särskilt intressant att se working type doggen stå med svansen klistrad mellan benen och alla usla show dogos utstråla världens självförtroende...
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptytor jul 01, 2010 7:03 am

Vi har ju båda följt diskussionen på det Amerikanska forumet.

Jag har avregistrerat mig där nu efter att ha fått X antal hyffsat otrevliga mail på mindre än 24 timmar.

De pratar om ignorans att rasen framställs(som jag upplever) att den framställs i Europa och hemlandet Spanien, ignorans är att skita i standard och helt och hållet göra sin egen grej av någonting som kanske egentligen inte är någonting.

Tittar man på den Amerikanska monografican, då kan man prata om ignorans. Att avla fram den typen av ren skit och sedan sitta och gnälla om hur hundarna såg ut i Herning. Shocked

En robust DC kan mycket väl vakta en stor gård och har det naturligt i sig utan att behöva vara leksak åt macho män och kvinnor. Sen att den kanske inte är optimal för att jaga storvilt över kilometer efter kilometer. Vill man detta så ska man kanske titta efter en annan ras.

Klart att man måste jobba med sin hund. Både fysiskt och psykiskt det betyder fortfarande inte att det är en bruksras.

Nu är jag jävligt off topic men är lite förbannad efter de påhopp jag fått idag...Detta borde kanske vara i hur vi profilerar rasen, men det är lite aktuellt iaf. Hmmm
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptytor jul 01, 2010 7:57 am

Jag förstår din frustration tro mej, har pratat med Judith om samma sak de senaste dagarna.

Amerikanarna är så JÄVLA styva i korken! Att ens ta ordet ignorans i sin mun deras sätt är att göra rasen till sin egen och trampa på uppfödare i rasens hemland samt vad hundarna använts till där!!

Blir så heligt förbannad jag med alltså!! Evil or Very Mad

Är otroligt glad jag bor i Europa så jag slipper köpa en DC med kroppsbyggnad och mentalitet som en Malinois för det vill jag då INTE ha!

Sen sitta och hylla bilder på jyckar som biter i ärmar och hoppar högt men slå ner på andra hundar så fort de befinner sej innanför en ring!?

Och ja om dom hellre väljer en hund jag sett springa med svansen mellan benen och se ut som ett nerv-vrak 4 utställningar på raken nu än någon av vinnarna i Herning, då är det verkligen INTE samma ras vi vill ha nej.

Ärligt talat, jämför Panzer och Crak i konstruktion och säg att Panzer är en orörlig kloss? Jag vet inte, men det känns ju som dom försöker lura sej själv på nåt sätt...

Nej jag blir så arg och egentligen inte förvånad utan det föder väl snarare bara mina fördomar om att amerikaner tror dom gör allt bäst......

Här kan man inte ens snacka om presa vs dogo utan det verkar som att amerikanerna vill göra nån helt egen variant som oavsett linjer iaf ska vara ett hyperagressivt nervvrak som iaf biter fint på en arm och vill jobba 12 h per dag......lovely...




Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptyons jul 07, 2010 7:15 am

Nu blir jag ännu mer off topic, men jänkarna skulle kanske bara starta den nya rasen Presa americano - The ultimate killing machine...Wink
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Emptyons jul 07, 2010 7:46 am

Ja och så får vi hålla oss till canarios lika harmlösa som kattungar då som någon så fint uttryckte de...... Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bilder från ww-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder från ww-10   Bilder från ww-10 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Bilder från ww-10
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Bilder från Europavinnarutställningen...
» Bilder från Hässleholm
» Valp bilder från Kemok´s
» Bilder på flocken från Faluvägen
» höst & barn med hund bilder från oss till er !

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Galleri :: Dogo Canario-galleri-
Hoppa till: