Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 angående rasklubben

Gå ner 
+5
Anje
Eva
PerroELPasadas
case
Dopamine
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:15 pm

Dopamine skrev:
Eva skrev:
Dopamine skrev:
Eva skrev:
Den tiken är mer rastypisk än båda tikarna som dina hundar är efter, punkt slut.


Jasså det är den, då menar du att din kiwi inte speciellt rastypisk då också?

Det finns väl väldigt mycket bevis som talar för att Kiwi är rastypisk iaf Cool Hon är hyffsat välmeriterad för både spanska och nordiska domare som alla påpekat att hon är av väldigt god typ. Du kanske vet om att dom är halvsystrar? Faktiskt inte helt olika i kroppstyp, men Mica har en betydligt bättre front och rör sej bättre. Dock har hon inte samma tyngd i kroppen, men som redan nämnt, rasstandarden ger ju utrymme för variationer.
Och ja, jag anser faktiskt att både Kiwi och Mica är relativt rastypiska individer, men självklart föredrar jag Kiwis typ själv, då det är den hund jag personligen köpt och valt med omsorg pga typ.

Men dåså, sluta kasta sten i glashus, för vet du vilken hund Kiwi är enormt lik? jo serrö. WILMA!


LOL jadu, du kanske skulle behöva putsa glasögonen lite då.
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:16 pm

Eva skrev:
Dopamine skrev:
Eva skrev:
Dopamine skrev:
Eva skrev:
Den tiken är mer rastypisk än båda tikarna som dina hundar är efter, punkt slut.


Jasså det är den, då menar du att din kiwi inte speciellt rastypisk då också?

Det finns väl väldigt mycket bevis som talar för att Kiwi är rastypisk iaf Cool Hon är hyffsat välmeriterad för både spanska och nordiska domare som alla påpekat att hon är av väldigt god typ. Du kanske vet om att dom är halvsystrar? Faktiskt inte helt olika i kroppstyp, men Mica har en betydligt bättre front och rör sej bättre. Dock har hon inte samma tyngd i kroppen, men som redan nämnt, rasstandarden ger ju utrymme för variationer.
Och ja, jag anser faktiskt att både Kiwi och Mica är relativt rastypiska individer, men självklart föredrar jag Kiwis typ själv, då det är den hund jag personligen köpt och valt med omsorg pga typ.

Men dåså, sluta kasta sten i glashus, för vet du vilken hund Kiwi är enormt lik? jo serrö. WILMA!


LOL jadu, du kanske skulle behöva putsa glasögonen lite då.

Jadu, det skulle väll behövas isf, för likheten finns där.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:16 pm

Herregud, ja nu har du ju verkligen visat vilket fantastiskt hundöga du har måste jag säga...haha å herre jisses jävlar....ja, dom är som klonade!
Antar hon används mycket i WP och som working dog också, eftersom du tjackat hund efter henne?
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:18 pm

Jag har en DC-ägare i luren här som skrattade rakt ut då jag sa att Kiwi och Wilma tydligen är karbonkopior.

Wilma är nog mer lik Zombie då, dom är ju halvsyskon. Och helt ärligt talat är dom av väldigt olik typ och det vet jag att varenda domare med självaktning skulle se.
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:21 pm

Eva skrev:
Jag har en DC-ägare i luren här som skrattade rakt ut då jag sa att Kiwi och Wilma tydligen är karbonkopior.

Wilma är nog mer lik Zombie då, dom är ju halvsyskon. Och helt ärligt talat är dom av väldigt olik typ och det vet jag att varenda domare med självaktning skulle se.

Men när sa jag att dom var cloneade ? Jag sa väldigt lika.

Men bra, sitt där på din lilla tron och ring tusen till canario ägare o fråga dom om diverse saker.


Jag har sagt mitt, och jag tycker, att många här inne, behöver klättra ner från pidestalerna dom sitter på.
direkt man påpekar något man tycker e fel, får man en pms maffia på sig, tål kritik istället för guds skull!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:23 pm

Alltså säg att du skämtar??? hahaha jag ska göra ett montage och klippa ihop bilder....för dom två hundarna är ju inte ens lika i färg fastän båda är brindle!
Laughing Laughing Det verkar som att det är EN enda uppfödare det inte passar att ställa ut, för de andra verkar ju göra det?....Då är det väl baskemej bara anpassa sej efter det då, det som en majoritet kommit fram till....
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:29 pm

Eva skrev:
Alltså säg att du skämtar??? hahaha jag ska göra ett montage och klippa ihop bilder....för dom två hundarna är ju inte ens lika i färg fastän båda är brindle!
Laughing Laughing Det verkar som att det är EN enda uppfödare det inte passar att ställa ut, för de andra verkar ju göra det?....Då är det väl baskemej bara anpassa sej efter det då, det som en majoritet kommit fram till....


Men va? Jag e ingen uppfödare? Så vilken e det du syftar på egentligen? jag skriver MIN åsikt, vad JAG tycker är skevt.
ja, om en uppfödare inte gillar läget då? då blir den utesluten ur eventuell rasklubb? galet.
Tycker det borde vara upp till var och en, det e allt jag säger. men det verkar vissa ha svårt att acceptera.
Det e ju inte så att jag skulle förespråka hundar av dålig hälsa eller ngt, absolut inte.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 9:52 pm

Två hundar som är halvsyskon, nära släkt, har samma kroppstyp och samma ansiktsuttryck:
angående rasklubben - Sida 3 Zombiewilma

Två hundar som är av helt olika kroppstyp, olika huvudtyp, samt skiljer mer än 15 kg i vikt.

angående rasklubben - Sida 3 Wilmakiwi1

Är det Ser inte jag lite ut som Pamela Anderson? Hmmm jomen faktiskt...
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 10:00 pm

Eva skrev:
Två hundar som är halvsyskon, nära släkt, har samma kroppstyp och samma ansiktsuttryck:
angående rasklubben - Sida 3 Zombiewilma

Två hundar som är av helt olika kroppstyp, olika huvudtyp, samt skiljer mer än 15 kg i vikt.

angående rasklubben - Sida 3 Wilmakiwi1

Är det Ser inte jag lite ut som Pamela Anderson? Hmmm jomen faktiskt...

Ah visst, sen om du ser ut som pamela andersson så får jag väll beklaga sorgen då.

Men sedan är det väll ganska lätt o välja o vraka bland bilder, ta en där dom sitter ganska så exakt likadant, och inte vänder huvudet ifrån osv osv osv. istället.

Men nu är saken denna, att tjafset började pga punkt nummer sex, hade det inte varit för den punkten hade min trut varit stängd.
och sedan har du ju en hyffsat gammal bild på wilma där hon e sådär mysfet på också noterar jag.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 10:02 pm

Enligt rustic dreams väger hon 68 pannor, Kiwi vägde 53 förra veckan.....Det lär ju vara en del skillnad på dom då ja....

och ja jag hade nog kunnat klippa ihop 50 bilder till om jag haft tillgång till dom, men jag tycker verkligen inte att det behövs hörredu.....lika som blåbär! verkligen...tur dom inte ställer ut Wilma, jag hade väl tagit med mej fel hund hem....
Och sen behövs hon väl inte ställas ut heller då hon är så lik en hund som vunnit så pass mycket som Kiwi Laughing hehe


Senast ändrad av Eva den tor sep 08, 2011 10:03 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Anje

Anje


Antal inlägg : 47
Join date : 11-04-05

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 10:02 pm

fet eller inte, likheten finns inte direkt.. har du nån gång sett kiwi live?
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptytor sep 08, 2011 10:04 pm

Anje skrev:
fet eller inte, likheten finns inte direkt.. har du nån gång sett kiwi live?

Nej jag har aldrig träffat kiwi, det ska jag itne påstå att jag har gjort!
bara sett bilder, och jag tycker kiwi är fin faktiskt.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptyfre sep 09, 2011 7:03 am

Nej nu har ju detta spårat ut åt alla håll och kanter iaf, så förlåt om jag förolämpat någon och tack och hej för mej i denna diskussion, och välkommen till nästa rasklubbsmöte för att argumentera med "genierna" som kommer vara på plats, jag vet iaf att en av dom på plats är med i Mensa, så han kanske kan sköta protokollet då, som är supersnille Cool
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptylör sep 10, 2011 9:15 am

Man trenger ikke andre bilder enn disse for å se at disse to tispene er totalt type- U- like. det har ingenting med kameravinkel å gjøre i det hele tatt...

Men ok, jeg liker jo best den lettere typen, og Kiwi er jo noe for "maffig" for min smak, rent persomlig, på tross av at hun er VELDIG typelik Paco fra vårt oppdrett, som jeg digger. Men at hun er rasetypisk, er det jo ingen tvil om - det kan ingen ta fra henne! den andre tispen er en tispe jeg lett kunne like, sånn rent bortsett fra at hun mangler en del muskulatur, og lett kunne mistet noen kg for å fremstå som langt mer balansert i konstruksjonen... Men det er i mine øyne, og de fleste vet jo at jeg er helt nazi på vekt og muskulatur...

Ser man på benstammen i forhold til resten, så synes det godt at dette er en tispe som ville fremstå som langt mer imponerende om den var holdt i riktig kondisjon i forhold til størrelse og benstamme(igjen min personlige mening). Da ville hodet hennes fremstå som større, brystet ville komme bedre frem, og hun ville helt klart vært en type jeg likte - ut i fra bildet;) Man kan ikke legge på dem masse i form av mat og antall kg. enten så har en hund masse, eller så har den det ikke... Uansett skal man jo huske på at DC skal være en mellomstor molosser, og ikke en stor en!

Om man titter på Zombie på bildet ved siden av, så illustrerer det absolutt hva jeg prøver å forklare! Han er en velholdt hund i god kondisjon, noe som gjør at han blir imponerende, selv om han kanskje ikke er den mest typiske i hodeproporsjonene. Allikevel er vel han en av de mest imponerende hundene jeg har sett!

Jeg tror man kommer lengst med å se sine hunders feil, i tillegg til fordelene flower
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptylör sep 10, 2011 9:31 am

Spot on Bente....

Kiwi är en hund i min typ, men hon hade gärna fått vara mer sammansatt i kroppen, något kompaktare, något mer terrier i typ och något bulligare huvud Wink så kanske borde jag använda Zombie på henne...haha...det fel han har verkar ju faktiskt inte ha nedärvts i hans valpar...
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptylör sep 10, 2011 2:05 pm

Tja, om vi først snakker kombinasjoner; Paco og Kiwi? Det kunne i alle fall gitt et typelikt kull lol!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptylör sep 10, 2011 3:55 pm

Jadu, Kiwi löper i November så jag kanske kommer över på tur då..hehe
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptylör sep 10, 2011 6:49 pm

Eva skrev:
Spot on Bente....

Kiwi är en hund i min typ, men hon hade gärna fått vara mer sammansatt i kroppen, något kompaktare, något mer terrier i typ och något bulligare huvud Wink så kanske borde jag använda Zombie på henne...haha...det fel han har verkar ju faktiskt inte ha nedärvts i hans valpar...

Vi använder Greta då får du ju allt du skriver om att du önskat Cool
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptysön sep 11, 2011 10:07 am

Blir veldig overrasket over hva dere mener om type DC.
Kiwi er en av de mest rasetypiske tispene som er i norden!!
Zombi er ingen god dogo type!! Han ligner en helt annen rase!!
Og en Dogo Canario skal ikke være en atletisk vinthund, det er FAKTISK en molossertype,
som skal vokte gårder!!!
Og dere som liker Dogo uten masse, front, benstamme med mm, samt liker arbeidende hunder
har vel anskaffet dere en HELT FEIL RASE!!!

Vil bare referere til denne Zato som fikk dårlige albuer. Det er jo veldig synd at det ble et slikt dårlig resultat etter 2 kull.
Men jeg regner med at han ikke blir brukt mere i avl etter disse kullene, og kullene kom jo før han ble røntget.
Er jo bra at han ble røntget med tanke på hans dårlige skulder.

Det er desverre flere avlshunder i Sverige og Norge som ikke blir offiesielt røntget pga såkalte skader i skuldrene og hofter...
Jeg har også røntget i etterkant av et kull, og fått dårlig resultat, og da er det jo en selvfølge at de individer blir tatt ut av avl.

Synes også at det er bra at det er regel for avl på utstilling. Det vil vise om man har en hund som kan omgås andre hunder og mennesker,
og at man får en bedømning om hva som er feil og rett i forhold til rasestandaren.

Jeg har vært alenemor i mange år, og det har aldri hindret meg fra å dra på utstilling. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptysön sep 11, 2011 10:18 am

Kiwi tackar ödmjukt (yeah right) för komplimangen Laughing

Och ja, Zombie har ju ett huvud som gör att han helt enkelt ser ut som en cane corso eller annan moloss istället, det är också anledningen till att jag personligen aldrig hade använt honom i avel men jag är positivt överraskad över hur huvudena på valparna ser ut än så länge...

Sato är den enda av den kennelns avelshundar som är röntgad, vilket får mej att undra om det helt enkelt var pga en hälta han röntgades, eller pga man ville veta resultaten för avel....men egentligen är saken skitsamma för mej personligen, huvudsaken är ju att valpköparna är nöjda och vet vad som gäller. Jag har själv köpt hund efter föräldrar med kassa leder, och det är ju ett wild card jag tar på mej eget ansvar att göra......

Problemet är väl att man sitter och försvarar en 2a och 3a på armbågen med att det bara är måttliga problem och till följd av en skada.
Har min hund E på armbågarna så avlar jag inte på den, oavsett vad det är på grund av...så enkelt är det.......men det är JAG och jag dömer ingen annan för vad dom gör så länge dom står för det.

Och som du säger Elin, utställning handlar ju om mer än bara utseendet på hunden, det är ju en bedrift i sej att en hund faktiskt kan handskas med och vistas i en utställningsmiljö och jag VET att det är många som skiter i att ställa ut för att deras hundar helt enkelt inte skulle palla med det......

Varför kan andra raser ha så förbannat hårda krav och ingen säger nånting om det, men i denna ras är röntgen och en bedömning på hunden too much.....ska man inte ha några krav alls på avelsdjur då??
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptysön sep 11, 2011 10:35 am

Ja det er klart alle må jo få velge selv hva de avler på. Jeg tar alle ut av avl om de har E på hofter og albuer, eller om de gir andre defekter.

I dag er det kanskje alt for mange som skal bli uppfødere. Det virker mere som de vil tjene penger, og ikke tenker på rasens ve og vel.
Det å avle hunder er jo for å forbedre rasen, og ikke forverre den Mad

Synes ikke røntging og utstillinskrav på rasen er vanskelig.
Når det gjelder utstilling så må jo alle ut å trene sosialt med hundene, og det kan jo ikke være negativt i det.
Till överst på sidan Gå ner
pineda

pineda


Antal inlägg : 69
Join date : 11-07-11
Age : 61
Ort : nyköping

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptysön sep 11, 2011 7:20 pm

study Hej o hå !!! en rasklubb e till för att gynna rasen o medlemmar o uppfödare.Jag tror alla här vill föra rasen framåt och då måste man ta sitt ansvar att bara avla på friska o sunda hundar(mentalt,extriört,funktionellt.)Utställningar e ju bra för en uppfödare att visa sitt avelsmatrial och även träffa andra uppfödare.Och de e faktiskt mkt bra miljöträning för hunden på köpet alltså.Jag måste nog tro att Norge verkar vara bra mkt längre fram i sitt avelsarbete än här.Jag ser fram emot en klubb där man under ordnade former kan disskutera rasens framtid o utveckling och även träffas o ha kul tillsammans....... flower
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptysön sep 11, 2011 8:56 pm

pineda skrev:
study Hej o hå !!! en rasklubb e till för att gynna rasen o medlemmar o uppfödare.Jag tror alla här vill föra rasen framåt och då måste man ta sitt ansvar att bara avla på friska o sunda hundar(mentalt,extriört,funktionellt.)Utställningar e ju bra för en uppfödare att visa sitt avelsmatrial och även träffa andra uppfödare.Och de e faktiskt mkt bra miljöträning för hunden på köpet alltså.Jag måste nog tro att Norge verkar vara bra mkt längre fram i sitt avelsarbete än här.Jag ser fram emot en klubb där man under ordnade former kan disskutera rasens framtid o utveckling och även träffas o ha kul tillsammans....... flower

amen!
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptymån sep 12, 2011 3:46 am

Tänkte bara posta kraven från några en annan rasklubb och visa vad de ställer för krav.

Bullmastiff
Svenska Bullmastiffklubbens avelspolicy och avelsrekommendationer
Uppfödaren ska vara väl insatt i och följa SKKs grundregler för hundavel.
Båda föräldradjuren ska vara HD/ED röntgade.
Båda föräldradjuren ska vara dokumenterat (av veterinär med specialistkompetens i
hundens och kattens sjukdomar) fria från hjärtfelet aortastenos. (Kombinationer med
två hundar som har nära släktingar (föräldrar och/eller syskon) som har eller har
lämnat aortastenos bör undvikas. En kombination som visat sig ge aortastenos bör ej
upprepas.)
Uppfödare ska ej låta tik valpa före 24 månaders ålder.
Minst ett av föräldradjuren ska vara HD resp. ED fri. Enligt Svenska Kennelklubbens
avelsrekommendationer kan det dessutom aldrig anses försvarbart att para två grava
dysplaster (alltså D och/eller E) med varandra.
Att ej utan synnerliga skäl använda hund med HD E eller högre grad ED än 1.
Att undvika att använda hund som opererats för korsbandsskada i avel, samt att
undvika att para två hundar där nära släktingar (föräldrar och/eller syskon) drabbats av
problemet.
Ingen hund ska under sin levnad bli förälder till mer än 5 procent av sin generation. I
dagsläget innebär detta att hundar bör tas ur avel efter den kull där 29:e valpen föds.
Båda föräldradjuren ska vara utställda med minst 1:a i kvalité.

Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Emptymån sep 12, 2011 3:49 am

Det viktiga med en utställning i mina ögon är ju inte rosetten eller vinsten utan faktiskt vad som står i kritiken från domaren. Att någon annan med (förhoppningsvis) stort kunnande om rasens exteriör ger en opartisk bild av hur min eller andras hund ser ut i förhållande till standard.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





angående rasklubben - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: angående rasklubben   angående rasklubben - Sida 3 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
angående rasklubben
Till överst på sidan 
Sida 3 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Angående textfärgen
» Angående Crufts-kvalifikation

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Övrigt :: Klotterplank-
Hoppa till: