haha ja mina kan bara springa vänstervarv iaf och om någon beter sej hotfullt så springer dom och gömmer sej så snabbt dom kan på dom korta, krokiga benen då...
Önskar jag hade haft en rädd-agressiv hund som man inte kan ha bland varken människor eller andra hundar...det hade verkligen varit ett spännande inslag i vardagen! ....eller också inte..
Tror någon att mina dogos beter sej som livrädda potatissäckar så hade jag gärna utmanat den personen att leva med dom i en vecka och gå runt i förorten i Göteborg där jag bor och där tillvaron är som ett jäkla mentaltest varje dag.....
För jag kan garantera att man INTE sitter och hyser den åsikten efter den veckan iaf....
Och tänka sej, mina hundar kan jag å ena sidan gå ut med båda två samtidigt, höggravid och halvorörlig på rena rama isgatan och trots att jag möter lösspringande hundar, ungar som springer fram bakom gatuhörn, fyllon osv osv osv så kan jag hantera dom helt utan problem och utan att dom beter sej för agressivt alls.
Samtidigt så backar ingen av dom om situationen blir hotfull, DÅ kan dom visa sina arga sidor.....eller ja Bpris är ju knappt 9 månader så han har faktiskt inte behövt det ännu, men Kiwi har då sannerligen visat ett par hotfulla personer vart skåpet ska stå