Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Uppdaterad rasstandard 2011!

Gå ner 
+5
Hege Marie
case
Bente
Rune
Eva
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptytis feb 15, 2011 8:09 am

Dette burde det kansje bli en regel på.
Det hadde vert supert at det kunne ha blitt slutt på alt dette presa/dogo krangelen.
For i dag så er det blitt at dogo KUN er en utstillingshund og ikke egner seg til noe annet.
Kansje man blir kvitt disse menneskene som sprer slik dritt om rasen vår.
Å vi skal være stolte over rasen vår som er omgjengelig og at de kan ferdes blandt mennesker og dyr
Laughing samtidig at de har vokter egenskapene sine som de er laget til Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptytis feb 15, 2011 9:29 am

haha ja mina kan bara springa vänstervarv iaf och om någon beter sej hotfullt så springer dom och gömmer sej så snabbt dom kan på dom korta, krokiga benen då... Laughing

Önskar jag hade haft en rädd-agressiv hund som man inte kan ha bland varken människor eller andra hundar...det hade verkligen varit ett spännande inslag i vardagen! ....eller också inte..

Tror någon att mina dogos beter sej som livrädda potatissäckar så hade jag gärna utmanat den personen att leva med dom i en vecka och gå runt i förorten i Göteborg där jag bor och där tillvaron är som ett jäkla mentaltest varje dag.....
För jag kan garantera att man INTE sitter och hyser den åsikten efter den veckan iaf.... Neutral

Och tänka sej, mina hundar kan jag å ena sidan gå ut med båda två samtidigt, höggravid och halvorörlig på rena rama isgatan och trots att jag möter lösspringande hundar, ungar som springer fram bakom gatuhörn, fyllon osv osv osv så kan jag hantera dom helt utan problem och utan att dom beter sej för agressivt alls.
Samtidigt så backar ingen av dom om situationen blir hotfull, DÅ kan dom visa sina arga sidor.....eller ja Bpris är ju knappt 9 månader så han har faktiskt inte behövt det ännu, men Kiwi har då sannerligen visat ett par hotfulla personer vart skåpet ska stå Smile
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptymån feb 21, 2011 11:48 am

Får verkligen hoppas att denna ändring går hela vägen och att FCI fattar ett slutgiltigt beslut, kanske då kanske all form av pajkastning upphör på diverse sidor mm speciellt med anledning om vare sig det är en Dogo eller Presa så härrör de från samma DNA profil de facto. För mig handlar det och har alltid gjort om en och samma ras och inget annat, man följer den spanska rasstandarden och följer FCI. Så ett slutgiltigt beslut av FCI bör ses som positivt vare sig man har en Presa eller Dogo, hoppas hoppas som sagt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptysön maj 22, 2011 3:31 pm

Hittade detta dokument som jämför det nya förslaget med tidigare standard:

http://reygladiador.com/scan/presa_canario_coparison_of_standard_actual_and_new_(proposed).pdf
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptysön maj 22, 2011 5:15 pm

För övrigt är det denna helg det ska klubbas som jag förstått det!
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptysön maj 22, 2011 5:18 pm

Yes, jag läste det också. Ska bli spännande att se vad som händer. Det tar väl några dagar, sen börjar det nog komma ut info.
Till överst på sidan Gå ner
pineda

pineda


Antal inlägg : 69
Join date : 11-07-11
Age : 62
Ort : nyköping

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Presdog-canario   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptytor sep 01, 2011 8:20 pm

Question Hej! verkar väldigt rörigt o för mig som e lite av nybörjare på rasen så blir det många frågetecken?i den delen i spanien ja varit har de inte vetat va dogo-canario varit för ngt men när man sagt Presa så vet de o det var ju ochså så jag träffade min första presa el vad de nu kallas????Lite roligt för han som har tobaksaffären i Pineda brukar kalla sin tant för"min tjuriga Presa"olika åsikter i var man bor i världen verkar det som.Men om nån har tid o lust så får ni gärna föklara lite kortfattat var i består skillnaden extriört el mentalt.Selma är rent presa blod enl expertis Question Razz
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Emptyfre sep 02, 2011 8:40 am

Hehe jo ja har hört från en kvinna bördig från Grand canaria att man där kallar arga fruntimmer presor Wink
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Uppdaterad rasstandard 2011!   Uppdaterad rasstandard 2011! - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Uppdaterad rasstandard 2011!
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Rasstandard?
» Fenotyper enligt rasstandard.
» My dog 2011
» WW-2011 Paris
» WORLD DOG SHOW 2011

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Allmänt om DC :: Genetik, avel, rasstandard-
Hoppa till: