Eva Admin
Antal inlägg : 677 Join date : 10-04-27 Age : 44 Ort : Göteborg
| Rubrik: Fenotyper enligt rasstandard. tis maj 25, 2010 11:15 am | |
| Hittar dom fasen bara på polska, men skriver förklaringar på svenska så är det väl bara lägga till och dra bort om ni vill Sitter dessutom på jobbet så skriver bara lite kort...Viktiga mått på en DC 1 Nosparti 2 Skallparti (nos och skallparti ska förhålla sej nos:40% skalle 60%) 3 Vinkeln mellan nos och skallparti. 4 Cylinderformad hals. 5 Bröstomfånget skall vara mankhöjden + 45% 6 Mankhöjden 7 Höjden upp till armbågen ska vara 50% av hela Mankhöjden. 8 Längden mellan skuldran och ryggen 9 Längden av kroppen skall vara mankhöjden plus 18% - 20% 10 Höjden på bakpartiet. 11 Rygglinjen är rak och höjer sej något på bakpartiet. 12 Längd på bakhasen.
Vinken mellan nos och skallparti: Bild1 till vänster är den korrekta, vinklarna på nos och skallparti ska vara pararella. Bild nr 3 är acceptabelt och den sista bilden är diskvalificerande. Huvudet: bild 1: För kort nos bild 2: Korrekta förhållande skallparti/nosparti, 6:4. bild3: För lång nos.Läppar och nosparti. Den korrekta bilden är den längst ner i mitten. Frontparti: bild1: korrekt front bild2: hjulbent/tunnformad, inkorrekt bild3: fransysk benställning, inkorrekt. bild4: Lösa, utåtvridna armbågar, inkorrekt. bild5: Allvarligt (diskvalificerande vill jag minnas) fel i rasstandarden, inte tillräcklig bröstkorg, korta och raka armbågar. Rygglinjen: bild1: korrekt rygglinje bild2: inkorrekt bild3: inkorrekt.Detta är en bild på en korrekt bak och svansansättning.Dessa är inkorrekta.Bakpartiet: bild1: korrekta, pararella bakben. bild2: kohasig. bild3: hjulbent.
Såja Finns fler standardbilder där ute...men de här var dom jag hittade som jag tycker visar förhållandena bra.. | |
|
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fenotyper enligt rasstandard. tis maj 25, 2010 11:23 am | |
| |
|
Lucky Danes
Antal inlägg : 15 Join date : 10-05-16 Age : 43 Ort : Tureby
| Rubrik: Sv: Fenotyper enligt rasstandard. tis maj 25, 2010 8:58 pm | |
| Super! Intressant att titta på! | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Fenotyper enligt rasstandard. | |