Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 ny människa och nya hundar :)

Gå ner 
+3
Anje
Eva
buffalosoldier
7 posters
FörfattareMeddelande
buffalosoldier

buffalosoldier


Antal inlägg : 24
Join date : 11-08-16
Age : 34
Ort : Åmotfors

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptyfre aug 19, 2011 6:10 pm

Hej hej hemskt mycket hej Laughing

Människan heter Sara Beermann och är 21 år ung. Jag bor i de sköna djupa Värmlands skogarna hos mina föräldrar för tillfället. Har bott i lägenhet i 8 månader men jag fick flytta hem igen för att jag har bara tillfällig anställning på Nordic Paper (Pappersbruk i Åmotfors). Men dom har förlängt med en månad i taget och ja ville inte leva med den osäkerheten att ja kanske inte har något jobb nästa månad.
Självklart säger dom ju till att man får en månad till dagen innan man slutar också Shocked haha.

Jag har gått på Naturbruks gymnasium i tre år, mest för att jag älskar djur och va skoltrött så ja skulle få mina betyg, men det är inget ja ångrar idag. Även fast ja inte kan få något vettigt jobb med den utbildningen så lärde man sig massor som ja inte tror man kan läsa sig till i några böcker. Har alltid haft ett djur intresse, när ja var liten hade vi kaniner, marsvin, hamstrar, katter, hästar, kvigor, hundar, höns, får, kalkoner, fiskar å gud vet allt! Som tur är hade vi inte allt på samma gång Wink Jag fick min första hund när ja var tolv, då hade ja tjatat i 6 år kanske. Till slut gav dom med sig och vi hade en Shetland Sheepdog i familjen! (Pappa har alltid haft jakthundar och mamma har haft nån hund hon med) Han lever än idag, men det är mina föräldrar som har han eller hur man ska säga. Han gillar inte att göra så mycket nuför tiden, att bli med när ja rider är lagom, och ligga på backen och vakta lite Smile

Sen 2009 skaffade jag mig en Am Staff hane på 7 månader, trodde de skulle bli superbra för ja skulle vara fodervärd åt honom. Men de visade sig att killen som skrev avtalet inte fattade att han skrev på ett köpeavtal, så Cane som han heter är min Very Happy Fast ja gråter inte över det Wink Vi tuffar runt på olika utställningar och jagar cert och cacib. Sedan håller vi på med WP, spår, sök, uppletande, agility och allt annat som kan va eller är kul testar vi. Jag ville ha en hund med lite mer go i än vad min Sheltie kunde erbjuda, och de fick jag Smile Nu har han hunnit bli 3 snart, i november fyller han. Det är en trevlig och genomsnäll hund som gick ihop med allt och alla tills han blev anföllen helt oprovocerat och bakifrån av en annan Amstaff. Sen dess har han blivit lite mer kaxig på promenaderna och gillar att visa att han är stor och stark. Vi håller på att lära oss att det är fult att ljuga så man kan lika gärna va tyst istället, dock har inte Cane fattat det än. Men det kommer med babysteg! Vet inte vad mer jag ska berätta om bastarden Smile


MEN, nu ska jag hämta min alldeles egna lilla terrorist DC Very Happy Ska bli fodervärd åt Zombie och Micas valp "Plattan i Mattan". Har världens bästa ägare på den hunden också: Anna Wallmon! Om två veckor så blir jag mamma på nytt, det ska bli roligt att följa en valp nu när man är "vuxen" för 10 år sen kunde man inte lika mycket som man inbillar sig att man kan idag Wink Hon kommer att bli en rejäl brud den dära tiken. Har ni några roliga namnförlsag på henne så mottages dom varmt! jag kommer ställa ut henne massor, köra WP, spåra och hon ska få prova det mesta så förhoppnings vis får ni se massor av henne i framtiden Smile


Förutom hundarna så har jag även en häst! Älskar att rida dom får va både vilda och tama Wink hahaha. Variation förnöjer. Nu fick ni hela min livs historia och lite till!! Hoppas inte ögonen börjar blöda nu för er som orka er igenom allt.

Har ni några frågor så ask away! Smile (har ni någon snygg singel kille som kompis eller så kan ni också höra av er rabbit hahaha. )
ska försöka få upp bild på mig och odjuren också Smile




Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptyfre aug 19, 2011 7:22 pm

Hej och varmt välkommen ska du vara! Very Happy

Är så glad min lilla Zombies bebisar får såna fantastiska hem! Ser fram emot uppdatering och bilder i framtiden, så har du inte en kamera redan får du allt se till skaffa en Wink
Till överst på sidan Gå ner
Anje

Anje


Antal inlägg : 47
Join date : 11-04-05

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptylör aug 20, 2011 9:28 am

Hej o välkommen hit! Grattis o Lycka till med valpen! Spännande tid det där, man får passa på att njuta för vips så är de stora o valpsnoset är över! Smile
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptylör aug 20, 2011 3:16 pm

Välkommen hit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptylör aug 20, 2011 5:57 pm

Hej och välkommen! Posta en massa bilder på valpen efterhand och håll oss uppdaterade! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptylör aug 20, 2011 7:20 pm

Hejsan och välkomen hit! Smile som andra sa, lycka till med valpen och lägg upp bilder vid tillfälle sen =)
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptylör aug 20, 2011 8:14 pm

Välkommen hit!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
buffalosoldier

buffalosoldier


Antal inlägg : 24
Join date : 11-08-16
Age : 34
Ort : Åmotfors

ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Emptysön aug 21, 2011 10:40 am

Tack tack allihopa Smile

Jag har tänkt att köpa en systemkamera men digitalkameran får duga så länge Wink
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





ny människa och nya hundar :) Empty
InläggRubrik: Sv: ny människa och nya hundar :)   ny människa och nya hundar :) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
ny människa och nya hundar :)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Hej hej, nyfiken människa här. :)
» Pratar era hundar?
» wp och vikter på hundar
» skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: