Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Hejsan!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Hejsan!   Hejsan! Emptytis jul 20, 2010 5:36 pm

Hej!
Lisa heter jag, bor i Dalarna tillsammans med min make Patrick våran dotter Tindra som fyllar 7 i höst
och våran son Theo som är 3 veckor gammal. Hemma hos oss bor också 4st Dogo Canario.

Äldst i hundflocken är Riocha´s Matador, Bosse som fyllde 4 år i maj och kommer från Elin, Riocha´s kennel i Norge.
Bosse kom till oss i höstas som omplaceringshund och kommer att få spendera sitt liv tillsammans med oss som
sällskapshund och lekfarbror Laughing
Sedan har vi Chuppa Chups de los Hijos del Norte, Hera som fyller 1 år nu i juli. Hon är en riktig argbigga när
det kommer in folk på "hennes" gård och hon deklarerar högljutt att hon finns här. Hera är importerad från Tyskland,
kennel Hijos del Norte.
Sedan har vi våran egen "hyena" Kenzo de la Isla de los Volcanos som även svarar under namnet Kenzo. Han är idag
10 månader och har nyligen börjat lyfta på benet och upptäckt att han är en riktig hane Exclamation och därmed allt som hör till.
Kenzo är importerad från Gran Canario och Felix på kennel de la Isla de los Volcanes.
Sist, och iof också minst, så har vi Anaga de Mayantigot, Maya, som är 3 månader. Maya är importerad från Teneriffa.
Hon är uppfödd hos Antonio Gomez, kennel de Mayantigot. Maya är på långt håll släkt med våran första Dogo Canario
Suti de Mayantigot, även kallad Muck, som tyvärr i höstas fick lämna oss 12 år gammal. Han var den som fick oss
att förälska oss i rasen, så Maya är mycket speciell för oss.

Vi väntar för tillfället på svar från SKK angående registrering av kennel.

Mvh Lisa och resterande medlemmar i familjen


Senast ändrad av PerroELPasadas den ons jul 21, 2010 7:03 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptytis jul 20, 2010 6:05 pm

Varmt välkommen Smile alla i både två och fyrbenta flocken! Det var inget dåligt rövarband må jag säga Very Happy Fast det är klart, det är ju lite svårt stanna vid en...hund iaf, barn vet jag inte Very Happy

Muck har man ju hört om, jag har varit intressrad av rasen sedan ca 99 och var ett par hårsmåner iväg från att köpa en omplaceringsvalp från tirma och muck.

Kul med kennelplanerna även, vi behöver ju lite fler förmågor här i landet Wink Kommer skicka in ansökningar här i höst vi med....



Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptytis jul 20, 2010 6:14 pm

Tackar Eva!

Ja visst är det svårt att behärska sig ibland, men nu har jag sagt att det får räcka.. med dem fyrbenta iaf Rolling Eyes !! Ja Muck
var speciell, det var fruktansvärt svårt att släppa honom. Men han fick problem med lederna och när hjärtat inte orkade mer så
valde vi att låta honom somna in. Men det var ett svårt beslut och han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!
Jag har försökt forska lite om vad som hänt med alla valpar från honom men jag har inte hittat en enda.

Lycka till med ansökningarna!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptytis jul 20, 2010 8:32 pm

Hej! Varmt välkomna hit. Bomba oss med bilder på hela flocken!
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptytis jul 20, 2010 10:53 pm

Velkommen! Spennende flokk dere har:) Også så moro med en Mayantigot! Der kommer jo ikke i fleng sunny
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptyons jul 21, 2010 9:31 am

Hej ch välkommen hit med en helt ny gäng DC individer, inte dåligt, som sagt det behövs flera här uppe...jättespännande!!
Jag har sett bilder tidigare på amerikanska forumet men självklart vill vi se mera här...ni måste visa fram alla era snyggingar! cheers
Lycka till med kennel och planar
! sunny
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptyons jul 21, 2010 6:32 pm

Tack alla för erat varma välkomnande!!
Nu finns bilder upplagda på Dogo Canario galleriet!

Mvh från oss alla här på Faluvägen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Emptytor jul 22, 2010 10:49 am

Välkomna hit! Vilket härligt gäng ni har där hemma! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hejsan! Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan!   Hejsan! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hejsan!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» hejsan! hejsan!
» Hejsan hej
» hejsan!!!!!!!!
» Hejsan hej!
» Hejsan , ny DC ägare här :)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: