Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Hejsan hej

Gå ner 
+3
Dopamine
Jessica
tecklashusse
7 posters
FörfattareMeddelande
tecklashusse




Antal inlägg : 3
Join date : 11-07-17

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Hejsan hej   Hejsan hej Emptysön jul 17, 2011 4:13 pm

Stefan heter jag. Aspirerande Dogo Canario-ägare. Vill helt enkelt lära mig mer om rasen innan jag eventuellt köper en hund. Har levt med hundar runt omkring mig hela livet och äger en snart 3-årig skk-reggad amstafftik vid namn teckla som jag älskar mer än allt annat på jorden. En lite större och lugnare ras med bättre vaktegenskaper står dock på önskelistan. Kanske kan DC vara en ras för mig, det får framtiden utvisa. Cane Corso, Dogue De Bordeaux, DC, Boerboel och Dogo argentino är raserna jag går i tankar på. Har haft möjligheten att träffa och bekanta mig med samtliga av raserna men har inte bestämt mig ännu. Jag vill ha en mångsidig ras som kan hänga med på det mesta likväl som ta det lugnt en dag utan att klättra på väggarna. Jag är starkt emot utseendeavel, utan föredrar uppfödare som sätter fokus på mentalitet och fysiskt friska hundar före utseende och ser gärna att uppfödare som delar den synen på hundavel kontaktar mig.

Trevlig kväll!!

MVH
Till överst på sidan Gå ner
Jessica

Jessica


Antal inlägg : 60
Join date : 10-05-15
Ort : København

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Emptysön jul 17, 2011 7:45 pm

Hej hej! Very Happy Vælkommen..hoppas att du snart finner vad du søker, lycka till.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.dogocanario.dk/
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Emptysön jul 17, 2011 9:53 pm

tecklashusse skrev:
Stefan heter jag. Aspirerande Dogo Canario-ägare. Vill helt enkelt lära mig mer om rasen innan jag eventuellt köper en hund. Har levt med hundar runt omkring mig hela livet och äger en snart 3-årig skk-reggad amstafftik vid namn teckla som jag älskar mer än allt annat på jorden. En lite större och lugnare ras med bättre vaktegenskaper står dock på önskelistan. Kanske kan DC vara en ras för mig, det får framtiden utvisa. Cane Corso, Dogue De Bordeaux, DC, Boerboel och Dogo argentino är raserna jag går i tankar på. Har haft möjligheten att träffa och bekanta mig med samtliga av raserna men har inte bestämt mig ännu. Jag vill ha en mångsidig ras som kan hänga med på det mesta likväl som ta det lugnt en dag utan att klättra på väggarna. Jag är starkt emot utseendeavel, utan föredrar uppfödare som sätter fokus på mentalitet och fysiskt friska hundar före utseende och ser gärna att uppfödare som delar den synen på hundavel kontaktar mig.

Trevlig kväll!!

MVH

Hej stefan! Smile

Jag tycker DCn är ett utmärkt val, jag var tidigare ägare av en amstaff/pitt/rottis blandis och innan dess 2 schäfer hanar.
Såklart älskade ja dom hur mkt som helst. Men sen jag träffade på DC'na som rustic dream har, så är ja såld, och har nu
köpt mig 2st, en från en kull förra hösten och en från deras senaste kull nu i våras. Utmärkta hundar helt enkelt! :
Jag tycker Dogue de bordeax,dogo argentino och corson är helt okej hundar, dock tycker ja dom e skitfula, ursäkta min franska Smile
Boerboel är dock fina, tycker dock dom saknar lite av skärpan som en DC har. iaf de jag träffat på.
Det pendlade mellan Fila eller DC för mig mest, men filan, ja... nej! Razz så DC it is! =)

ett tips är att kika in på www.rusticdream.se - dom har ett par hanar kvar från kullen mellan sato och wilma vet jag Smile
Tycker inte heller man ska avla på ett useende, snarare på egenskaperna.
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Emptymån jul 18, 2011 6:12 am

Hej och välkommen hit!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Emptymån jul 18, 2011 11:42 am

Hej och varmt välkommen! Finns rätt många samlade år av DC-erfarenhet på detta forum, så jag hoppas du kan få reda på vad du vill Smile

Vi är nog många som funderat av och till på andra molossers innan vi trillat in på DC. Jag själv hade staff, apbt och rottis innan jag skaffade min första Dogo/Presa och det har blivit 4 st varav 2 närvarande hemma hos mej i detta nu Smile

Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Emptytis jul 19, 2011 7:30 pm

Välkommen Smile
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Emptyons jul 20, 2011 7:07 am

Välkomm Very Happy en
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
Sponsored content





Hejsan hej Empty
InläggRubrik: Sv: Hejsan hej   Hejsan hej Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hejsan hej
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» hejsan! hejsan!
» hejsan!!!!!!!!
» Hejsan!
» Hejsan hej!
» Hejsan , ny DC ägare här :)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: