| Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. Dogo-Presa Canarioforum |
|
| WW-10, Herning Danmark. | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Eva Admin
Antal inlägg : 677 Join date : 10-04-27 Age : 44 Ort : Göteborg
| Rubrik: WW-10, Herning Danmark. tis jun 29, 2010 6:38 am | |
| Här är resultat-listan:
Best of Breed - BOB ANDY DE CIELO DE CANARIAS Owners: Leon Penate Javier ES-35200 Las Palmas SPANIEN Breeder: LEON PENATE JAVIER SPANIEN
Certificate - Dog BROOKLIN DE ETERNA PRIMAVERA Owners: Margarita Lopez Brito ES-1450 Hostalric (Girona) SPANIEN Breeder: ETERNA PRIMAVERA SPANIEN
Certificate - Bitch TARA DE CARMENA Owners: Paloma Iglesias ES-33203 Gijon-Asturias Spanien Breeder: PALOMA IGLESIAS SPANIEN
World Junior Winner - Dog PANZER DE GUARDALCAN Owners: Felipe Alberto ES-41130 La Puebla Del Rio (Sevilla) SPANIEN Breeder: FELIPE ALBERTO SPANIEN
World Junior Winner - Bitch CALVIA DE LOS HIJOS DEL NORTE Owners: Anna & Lutz Theurer DE-23847 Sierksrade Tyskland Breeder: ANNA THEURER TYSKLAND
Dog
Junior class
1 Excellent PANZER DE GUARDALCAN Felipe Alberto ES-41130 La Puebla Del Rio (Sevilla) SPANIEN 2 Excellent IAGO EL GUARDA DEL CASA Tersteege Alex NL-5045EE Sevenum HOLLAND 3 Excellent PADERO CANCHAS DE LOS GUANCHOS milena Btasiak,Izabella Pelinska PL-05/500 Pioseczoo POLEN 4 Excellent PRADERA`S AQUSTIN Linda Berge og Kai Brenn N-2150 Årnes NORGE
Other results
Excellent ERSOS BALUARTE DE LOS PERROS Olaf Tomaszewski PL-05-083 Zaborów POLEN Excellent CHIMBA DE SPALATO BULL Csaba Csuvik DE-74523 Schwäbisch Hall Tyskland Excellent PORTO DE GUADALCON e. Kandinskaya RU-124489 moskva RUSLAND
Intermediate class
1 Excellent BARNA CAN BULL VADER Monika og miguel Cortes Ruano ES-03530 Alicante SPANIEN 2 Excellent TYRANNUS BALUARTE DE LOS PERROS katarina Satton RU-107258 moskva RUSLAND 3 Excellent CARLIÑOS DE GUADALCAN Felipe Alberto E-41130 La Puebla Del Rio (Sevilla) Spanien 4 Excellent CATO RABIOSO BOYERO Zoltan Andras Erdei HU-3518 miskolc Ungarn
Other results
Excellent ROQUE DE CRISDOCO Olaf Tomaszewski PL-05-083 Zaborów POLEN
Open class
1 Excellent BROOKLIN DE ETERNA PRIMAVERA Margarita Lopez Brito ES-1450 Hostalric (Girona) SPANIEN 2 Excellent VAN-GOGH DE ETERNA PRIMAVERA Anna Theurer DE-23847 Sierksrade Tyskland 3 Very good BARKAS PERRERA'S AMAZING OBELIX ALA Mina Dalby N-1555 Son NORGE
Other results
Very good KIMI SHOW XANTI LAND Dana Lukaskova CZ-37501 Tyn Nad Vltavou TJEKKIET Good CRAK Gaute Larsen SE-68392 Hagfors Sverige
Champion class
1 Excellent ANDY DE CIELO DE CANARIAS Leon Penate Javier ES-35200 Las Palmas SPANIEN 2 Excellent TORO DE CANMUC Lena Lindgren SE 21222 Malmø Sverige 3 Very good ENSAY TITILER Dana Lukaskova CZ-37501 Tyn nad vltavou TJEKKIET Bitch
Junior class
1 Excellent CALVIA DE LOS HIJOS DEL NORTE Anna & Lutz Theurer DE-23847 Sierksrade Tyskland
Intermediate class
1 Excellent DAKOTA ETERNA PRIMAVERA Anna Theurer DE-23847 Sierksrade Tyskland 2 Very good DOG EYE'S INDEPENDENT IMP Marte Henriksen N-1604 Fredrikstad NORGE
Open class
1 Excellent TARA DE CARMENA Paloma Iglesias ES-33203 Gijon-Asturias Spanien 2 Excellent LUGIA GUANCHOS Izabella Pelinska og Jolanta Zawdzk PL-05-500 Piaseczno POLEN 3 Excellent BEYONCE DE ETERNA PRIMAVERA Anna Theurer DE-23847 Sierksrade Tyskland 4 Excellent KAISA DE TAMARAN-BULL N. Kuborskaya RU-moskva RUSLAND
Other results
Excellent DOGEYE'S FAMOUS KIWI Eva Johansson SE-41830 göteborg Sverige Very good GRANBASSI DE FENCING DOGS Marek Straszak PL-44-121 Gliwice POLEN
Champion class
1 Excellent BRISA Leon Penate Javier ES-35200 Las Palmas SPANIEN 2 Excellent KEKA DE GUADALCAN FELIPE ALBERTO E-41130 LA PUEBLA DEL RIO (SEVILLA) SPANIEN 3 Very good GODZILLA EL GUARDA DEL CASA Nuyens - Nuyts BE-2300 Turnhout Belgien
Så 5 eller 6 tvåor och en trea delades ut vilket ju var lite hårdare bud än i sthlm där alla fick etta ck typ
Många hundar av varierande typ, många väldigt fina hundar, ett fåtal i mina ögon katastrofala.
Tiken som vann var min favorit av alla tikar utan frågan, otroligt vacker tik! Andy som vann sin tredje WW-titel är ju inte alls en hund jag är imponerad av tyvärr....han har ingenting som tilltalar mej alls :/ Såg flera andra hanhundar som var WOW i jämförelse och jag undrar verkligen hur han hade gått om t.ex jag, en anonym svensk hade hållt i kopplet.... Junior WW-hane Panzer är en väldigt snygg hane, junior-tiken var ensam utan konkurrens och såg väl inte mycket ut för världen i mina ögon.
Jag gjorde väl en nit som anmälde i öppenklassen med typ 10 tikar, hade jag anmält i champion hade jag ju med mitt etta ck blivit placerad iaf eftersom de bara var 4 tikar och en åkte på tvåa istället fick vi snällt bli utsållade efter de 4 placerade tikarna i öppen, och jag är inte särskilt ledsen för det, Kiwi var inte direkt på show-humör som vanligt..hahaha och domaren tyckte om henne iaf Ett blått band hade kännts deprimerande!
Jag undrar om man inte får den mest rättvisa bedömningen om man råkar på en kunnig spansk domare uppe i norden där det inte är några kända spanjacker som håller i kopplena För det verkade *host* ha färgat bedömingen lite iaf...
Fick iaf höra av Felipe som har guadalcan kennel om Kiwi att "he's strong!" hahaha och det var ju trevligt
Sen kom en svensk fotograf fram efteråt och sa att han gillat Kiwi bäst och att han hade blivit förvånad då han såg vi var svenska så han kom och frågade lite om rasen och ville ta kort på oss utanför
Sen kan jag ju bara säga att det är såååå värt att få se hundarna IRL! Nu då jag sitter och tittar på bilderna från utställningen så känner man ju knappt igen vissa hundar, man får en sån annan känsla av att se hur dom rör sej och hur dom är som personer liksom... En trevlig utställning på det hela taget! | |
| | | Eva Admin
| Rubrik: Sv: WW-10, Herning Danmark. tis jun 29, 2010 6:41 am | |
| | |
| | | case
Antal inlägg : 377 Join date : 10-05-15
| Rubrik: Sv: WW-10, Herning Danmark. tis jun 29, 2010 7:31 am | |
| Panzer är riktigt fin. Har följt honom ett tag och han utvecklad mycket bra!
Synd att man inte var där!
Grattis till Kiwi och Toro. Kanon!
Hur var storleken på hundarna överlag? Höjdmässigt då alltså.
Senast ändrad av case den tis jun 29, 2010 7:54 am, ändrad totalt 1 gång | |
| | | Eva Admin
| | | | case
Antal inlägg : 377 Join date : 10-05-15
| | | | Eva Admin
| | | | Sponsored content
| Rubrik: Sv: WW-10, Herning Danmark. | |
| |
| | | | WW-10, Herning Danmark. | |
|