jess
Antal inlägg : 167 Join date : 10-05-16
| Rubrik: Triple dogshow i Jönköping 2010. mån jun 21, 2010 6:19 pm | |
| Äntligen hemma efter en intensiv men väldigt trevlig helg.
Dag 1 hade Aji ett härligt driv och energi i kroppen och hon travade på som aldrig förr.
Aji blev BIR! Kritik: Feminine well bodied and proportions for age. Balanced head, enough stop, dark eyes. Typical topline standing and moving, Correct angles. Free and sound mover.
Domaren ansåg att Aji var den enda av hundarna som hade en rastypisk rygglinje.
Helhetsintryck: Excellent Domare: George Kostoulos, Grekland
Dag två fick jag kommentaren av domare att Aji var för rektangulär och rasen ska ju vara kvadratisk och därmed blev resultatet en tvåa. Jag gick ut ut ringen och läste kritiken och där stod precis så som hon sa till mig. Jag tänkte att detta stämmer inte så jag gick in till domaren igen och frågade om rasen inte ska vara rektangulär, då svarade hon nej den ska den inte jag har precis läst rasstandarden. jag bad henne läsa den en gång till och då upptäckte hon att hon hade läst på fel rasstandard. Hon ursäktade sig och sa att då är hon ju korrekt. Det slutade med en etta och Hp, vilken tur att jag gick fram till henne, annars hade hon blivit dömd utifrån en helt annan ras. Det är helt vansinnigt!!!
Kritik:
Kraftfullt feminint huvud, läpparna kunde vara lite stramare. Välformade ögon, bra färg, bra öron och bra hals. Korrekt överlinje, välutvecklad för sin ålder. Något lång lång i länden, ger ett något långstreckt intryck. Parallell benställning, tillräckligt vinklad fram, knapp bak, stegen kunde vara kraftfull och effektivare. Behöver mycket mer tid att utvecklas.
Aji var helt slut efter helgens upplevelse med både utställning, sova borta och bo hos fyra DC-tikar och en bamsebjörn. Där fanns inte mycket driv i Aji denna dagen.
Helhetsintryck: Mycket god Domare: Nina KarlsdotterResultat för alla dagarna:
Lördag: BIRKaisa de Tamaran bull. BIM: Mieszko Söndag: BIRMonoceros Ariadne. BIM:Porto de Guadalcan Måndag: BIRKaisa de Tamaran bull. BIM: Porto de Guadalcan
Här kommer lite bilder från dag två:
BIR Monoceros Ariadne(Aji)
BIM Porto de Guadalcan
Kaisa de Tamaran bull
Mieszko
Docanors Mojo
| |
|
Bente
Antal inlägg : 303 Join date : 10-05-14
| |
Monoceros
Antal inlägg : 94 Join date : 10-05-15
| Rubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010. mån jun 21, 2010 10:19 pm | |
| Jätte grattis!! Tråkigt att det ens kan förekomma det som hände dag två.... Är fruktansvärt när utställare betalar stora pengar och domaren inte har en aning om rasstandarden.... | |
|
Bente
Antal inlägg : 303 Join date : 10-05-14
| |
Eva Admin
Antal inlägg : 677 Join date : 10-04-27 Age : 44 Ort : Göteborg
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010. tis jun 22, 2010 7:45 pm | |
| GRATTIS till Aji igen; hon var suveren!!!!!!!!!!!!!!! Det var inte Kiora; hon blev diskat då domaren inte fick ta i henne... Jag har ett problem där med hennes mentala tillstånd i ringen nu; utställningsfobi med lite flyktbeteende och morring, skälling på domaren..... Kiora är 13 månader nu, vi får se hur detta utvecklar sig. Hon ska få vara bara hund här hemma ett tag nu, så får vi se vart det bärer hen. |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010. | |
| |
|