Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Svensk Vinnare 2010, Avesta

Gå ner 
+2
Eva
Jessica
6 posters
FörfattareMeddelande
Jessica

Jessica


Antal inlägg : 60
Join date : 10-05-15
Ort : København

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 10:26 am

Grattis till Anna och Panthera før titeln och BIR! cheers
Toro blev BIM.

Toros kritik:
Right size and type. Right head proportion expression. Well paralelle headline up and down.
Typical topline. Exc. body. Could have more angulation in reare.
Little close in reare movement. Good coat and coloure.

Jag hade såklart glømt kameran i bilen, men Bente och Rune tog bilder, så dær kommer væl några senare.

Vældigt nogrann dommare med mætstocken i høgsta hugg. Wink


Senast ändrad av Jessica den sön jun 13, 2010 10:43 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.dogocanario.dk/
Gäst
Gäst




Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 10:37 am

GRATTIS till titel du med Toro och Jessica!!!! cheers king king
Jag visste det...han bara äääger ringen...

Synd att Kiwi var trött efter resan och lite sömn samt att hon inte gillar det här showet särskilt bra, men Kiwi har den bästa konstruktionen och storleken, det vet vi också, Eva!

Annars var väl resultaten som förväntat tycker jag.
Bra med en noggran domare!
flower
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 11:47 am

JÄTTEgrattis till Toro med familj! Very Happy
Lite kul att Toro har fallit pladask för Kiwi och springer fram till henne så fort dom ses..hehehe

Ja han var noggrann med mätstocken!

Kiwi fick väldigt bra kritik och han sa att han tyckte hon var very good, men too tired today lol! haha och ja vad ska jag säga, hon är inte en hund med mycket "go" i sej i vanliga fall heller men igår var hon liiite värre än vanligt Smile
Efter 7 raka segrar tycker jag vi tar en andraplats med hedern i behåll Wink 7 av 8 ggr, statestiken talar ju sitt klara språk..hahahaha jag är en dålig förlorare och har fortfarande den snyggaste DC-damen i världen!
Skämtåsido, han hade nog tyckt om Zombie, han rör sej ju med go iaf..haha och har blivit grupp-placerad inför en italiensk domare, kanske till och med var han..kommer inte ihåg namnet alls.
Men nope, jag ställer inte Zombie även om det finns domare där ute som tycker han är top notch, jag tror på Kiwi och oavsett placering är jag alltid lika glad och stolt över att det är just henne jag har i kopplet Smile

Världsvinnare och norsk vinnare här framöver nu! Smile Spanska domare på bägge, blir kul!

Resten av resultaten, cert på tiksidan: Impi, cert på hanhundssidan: Paco. Alla andra fick ettor iaf, det är väl ungefär vad jag vet.
Så grattis även till Panthera, Paco och Impi.


14 timmars bilkörning ensam har tagit musten ur mej en aning må jag säga och jag är väldigt glad att Steve kommer med på världsvinnare iaf Very Happy
Dit vi för övrigt inte tar färja för den var man ju tvungen boka i januari och det hade jag ju ingen aning om..men vi tar bron över och den låånga vägen runt Smile
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 3:39 pm

Grattis till alla! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Marte

Marte


Antal inlägg : 40
Join date : 10-06-04

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 5:29 pm

Grattis til Toro og Panthera med sine titler Very Happy det ble en lang tur, men med to cert i bilen hjem ble det en vellykket tur for oss Cool

Impi`s kritikk: Right type and size. Right head propotion, well parallel head upper line. Right rektangular body. Typical body. Good chest. Good movement.
Cert og 3. beste tispe

Regner med at Bente kommer med Paco`s kritikk og bilder fra dagen.
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 7:14 pm

Hei og hopp!
Stort GRATTIS til BIR og BIM cheers

Har ikke orket å ordne med bilder enda, men her kommer i alle fall Paco's kritikk:

"Max size, Right type. Enough parallel line in head. Typ topline. Right chest. Right coat and color"

2.beste hanne med Cert, og dommeren hadde til og med satt kryss på reserve Cacib'et, så det var jo moro Very Happy

Vil legge til at det var moro å se Toro "live", bildene av ham rettferdiggjør ham ikke sunny
Till överst på sidan Gå ner
Jessica

Jessica


Antal inlägg : 60
Join date : 10-05-15
Ort : København

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 9:19 pm

Tack! Very Happy Och grattis till alla andra som var dær ju!
DEt var himla kul med så många DC, det er jeg ikke vant til.
Tack Bente! Jag sjælv tyckte det var vældigt kul att se Paco, holdt da op en snygging. Spænnande att se hur han utvecklar sig.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.dogocanario.dk/
Gäst
Gäst




Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptysön jun 13, 2010 10:09 pm

Grattis alla och tack för att det är flera som tycker om Toro gutten, han är mitt stora idol på hansidan men det har väl alla märkt... sunny
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 6:59 am

Glömde kiwis kritik: Max size. good type, pararell lines in head. good rectangular body. could have stronger topline, good chest, good movements, good coat and color.

Verkligen snöat in på det där med pararella linjer i huvudet och storlek verkar de som tongue
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 7:42 am

Hehe! egentlig ganske kjedelige kritikker...
Jessica: Tusen takk, vi er jo også spente på å se hvordan han blir når han er "ferdig"
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 7:48 am

Eva skrev:
Glömde kiwis kritik: Max size. good type, pararell lines in head. good rectangular body. could have stronger topline, good chest, good movements, good coat and color.

Verkligen snöat in på det där med pararella linjer i huvudet och storlek verkar de som tongue


Jo men det är bra att han snöade inne också på huvudets linjer; det är de som bildar huvudet, det är de som ger det rastypiska, första intrycket av en hund när man ska identifiera vilken ras man har om händer. Jag tycker det är prior i en ohomogen ras som våran. Bra domare.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 7:57 am

Jodå, huvudet är viktigt..
Det ser man ju bara på Zombie, han har egentligen inte en dålig kroppskonstruktion, men huvudet är HELT fel alla kategorier och då blir han att se ut som en helt annan ras....

Ja jag tyckte inte hans kritik var grundligare och bättre än någon annan direkt...men jag är då inte missnöjd med min...tyckte den var lite generell och tråkig dock...haha..inget dåligt och inget superbra..men det var väl så han såg Kiwi och då är det ju så... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 8:03 am

Joda, jeg er enig i at det er viktig, men jeg synes de ble så like alle sammen, og det er litt kjedelig... Jeg er heller ikke misfornøyd, synes bare de var kjipe Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 8:08 am

Jo då det är som att läsa samma kritik på 9 hundar är det lite trist tycker jag med....
Men sånt där kanske beror på ringsekreteraren lite också, jag vet inte...
Jag gillar grundliga kritiker som nämner rastypiska saker....
Jag tar alla gånger hellre "rastypiska rörelser" än "bra rörelser"....bra..jaha, bra för att vara en pudel? Jag vill inte ha en DC som rör sej som en pudel, jag vill ha en DC som rör sej som en DC typ.. Smile


Senast ändrad av Eva den mån jun 14, 2010 8:17 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 8:11 am

Att alla kritiker av utomlands domare blir lika hör gärna samman med att domaren är dålig i engelska....var han inte italienare då?
Ringsekreteraren bara skriver precis det domaren säger..
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 8:42 am

Jajo jag hörde ju vad domaren sa också och han sa precis vad som stod....väldigt fåordig, men det är väl som du säger, att iom att han var italienare så uttrycker han sej inte så målande på engelska....
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 10:44 am

Det tenkte jeg jammen ikke på! Det kan jo selvfølgelig være noe av grunnen...
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptymån jun 14, 2010 4:30 pm

Domare av åldre årgang från anten östeuropa eller runt medelhavsländerna har i alla år varit fåordiga....de har ett självlärt "standard vokabulär" på engelska...som täcker det mesta!! Om och om igen.... lol!
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Emptytis jun 15, 2010 6:30 am

Grattis ALLA.....
och sen måste jag få gratta Katarina med hennes GD bettan som blev BIR och BIG 1......(gick inte att få ett vettigt ord ur henne när hon hade lycko rus..hhaha)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty
InläggRubrik: Sv: Svensk Vinnare 2010, Avesta   Svensk Vinnare 2010, Avesta Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Svensk Vinnare 2010, Avesta
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Svensk vinnare
» Svensk vinnare-11, Norrköping
» WP SM 2010
» Norsk vinnare
» Monografica-vinnare från 20 år tillbaks.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Utställningar :: Resultat och skryt-
Hoppa till: