Antal inlägg : 677 Join date : 10-04-27 Age : 44 Ort : Göteborg
Rubrik: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi mån maj 17, 2010 9:10 pm
Några bilder på min berömda Kiwi och en med hela flocken, utom jag! Hade man trott att den där vita saken till vänster är i normal schäferstorlek hade man kanske kunnat tro jag har en liiiten hund och en liiiiiten sambo, men han är faktiskt 75 cm i manken och väger 50 kg 10 månadersbebisen..
Gäst Gäst
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 8:54 am
Sagt det innan; Kiwi är en mycket vacker tik, den bästa nu! Men jag har sagt också; bara hon inte blir för tung...hon verkar vara lite jo-jo i vikten sin..
Eva Admin
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 9:00 am
Tack, det ska jag hälsa henne! Hon är jäääättesvår hålla vikten på! Det är nåt helt jäkla otroligt alltså, och är hon hos gammelhusse på semester i en vecka kommer hom ju hem som en tunna! Hon äter lågenergifoder och motioneras rejält och mer än så är svårt göra, ligger på 54 nu och 50 jämnt hade nog inte skadat...
Bente
Antal inlägg : 303 Join date : 10-05-14
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 9:09 am
Så fin "familie" du har, Eva
Palmis er også vanskelig å holde nede i vekt. Nå er jo hun ekstra slang, grunnet en dårlig hofte, men jeg gikk faktisk over fra høyenergifor til veldig lavt fettinnhold, så nå holder hun seg fint nede, og kan spise større mengder. det hjalp veldig her i alle fall
Gäst Gäst
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 9:10 am
Eva skrev:
Tack, det ska jag hälsa henne! Hon är jäääättesvår hålla vikten på! Det är nåt helt jäkla otroligt alltså, och är hon hos gammelhusse på semester i en vecka kommer hom ju hem som en tunna! Hon äter lågenergifoder och motioneras rejält och mer än så är svårt göra, ligger på 54 nu och 50 jämnt hade nog inte skadat...
Randa 44 kg......61-62 hög.. men Kiwi är ju en grövre typ oaf!
Eva Admin
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 9:18 am
44 kg vägde Kiwi när hon var 7 månader tror jag.. Hon är ju en väldigt stor och grov tik onekligen, trots sina 60-61 cm i mank... Ja lågenergifoder är ett måste, då kan hon iaf äta ca 7-8 dl per mål medan knappt 5 om hon äter högenergi och då skulle hon nog börja tugga på möblemanget :p Men det är olika med olika hundar verkligen..hade en rottweiler med samma problem, samtidigt som varenda hanhund jag ägt varit omöjlig få upp i vikt!
case
Antal inlägg : 377 Join date : 10-05-15
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 10:03 am
Kiwi ser nästan ut som en liten staffe bredvid Rig. Fast det säger kanske mer om honom....
Eva Admin
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 10:33 am
Svårt hitta bilder som gör honom rättvis egentligen, men Steve är 180 och Kiwi är stor
Eva Admin
Rubrik: Sv: Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi tis maj 18, 2010 1:14 pm
Tog lite nya kort idag och då jag tittar på dom nu slår det mej, hur kommer det sej egentligen, att då då jag ser på bilder av jenne ser jag det här: