Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Kiwi och Boris

Gå ner 
+2
niklas
Eva
6 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptyons sep 08, 2010 8:48 pm

Ptja, får väl uppdatera med lite bilder på di båda...

Kiwi har det inte hänt mycket med, hon är sej själv och Boris..pthja..han har mycket öron Very Happy och mycket kärlek! Har aldrig haft en sådan här gosgris till hund??!
Han ska helst känna att man är nära HELA tiden...kort sagt är han precis lika jävla bedårande som han ser ut! Men svår att ta kort på...hmm..haha så det blir inte så himla många Smile

Kiwi och Boris K02-5

Kiwi och Boris K01-7

Desto lättare är det med tigertanken, hon står där hon står kan man säga...

Kiwi och Boris Head

Kiwi och Boris H08

Kiwi och Boris H03

Kiwi och Boris H06

Kiwi och Boris H09

Kiwi och Boris H11

Sen gillar jag ju hopp och lek-bilder på henne så får väl bju på några från sommaren Smile

Kiwi och Boris A02-2

Kiwi och Boris Hopp01

Kiwi och Boris A12-3

Kiwi och Boris A09-2

Kiwi och Boris Hopp02

Kiwi och Boris A03-3



Såja, det var allt från oss Smile


Senast ändrad av Eva den ons sep 08, 2010 8:55 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
niklas




Antal inlägg : 63
Join date : 10-07-27

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptyons sep 08, 2010 8:53 pm

Very Happy
Hahahaha dessa öron...Funderade allvarligt på att arrangera en olycka m Perro, hade ju såååå långa öron ju...hahahaha
Söt liten sak!
Hur går d m "vargen"? jäkligt intresserad av d där alltså, inte läge nu kanske m 4 hemma redan men men ;-)
Fina hela gänget Eva!
Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 60
Join date : 10-09-07
Age : 47
Ort : Perstorp

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptyons sep 08, 2010 8:54 pm

Ja han ser bedårande ut ska bli instressant och följa hans utveckling och få se röntgen resultat sen Wink


Och Kiwi ja hon ser också bra ut men hade önskat lite mer benstomme som sagt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptyons sep 08, 2010 9:00 pm

Well jag kan bara säga att jag inte stött på en tik med grövre benstomme än henne, knappt ens hanar...
Dom flesta brukar ramla baklänges då dom träffar på henne...
En spansk uppfödare/domare på WW som sa "he looks strong",....så jag sa "it's a she"....OOOOHH sa han och såg förvånad ut.... Cool
Så jag vill inte låta gnällig men där håller jag helt enkelt inte med och har aldrig hört någon säga det heller Smile
Hon är en stor tik, maxad, 61 cm i mank, så givetvis kommer ju en hund några cm lägre att se grövre ut på bild....men så är det med det!


haha Men Perros öron är väl inte sååå farliga? Eller så har han växt i dom bra Very Happy
Det är väl det jag hoppas på med den här gossen....

Vargen ja..vad ska man säga om honom...en stor tönthund....haha. Jag är van med bull/terrier och dc-temperament och så flyttar den där in...
Känslosam som en jag vet inte vad, inget humör i honom alls...ledarvek till tusen ibland men glöm att han lyssnar på kommandon om han inte ser orsak till det....

STOR blev han dock...74 cm i manken och 50 kg.....
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptyons sep 08, 2010 9:02 pm

Hahaha! De ørene er jo helt ville! Men Palma var ikke noe bedre, og det har jo jevnet seg ut med ÅRENE lol! Et par år til nå, så passer de med resten-hehe!

Jeg liker jo Kiwi, jeg da, og jeg hadde helst IKKE sett henne med mer benstamme... men det kan vel kanskje ha noe med typelikheten til Paco å gjøre flower
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptyons sep 08, 2010 9:11 pm

Kiwi och en normal svensk DC Laughing
Kiwi och Boris DSC_0064-2

Äh, jag hade verkligen inte velat ha mer på henne heller, hon väger 55 kg och är 61 i mank, det får liksom inte bli mycket mer på en tik i min mening..
Kan förstå om man vill ha något mer kompakt, fast jag gillar ju att hon har en väldigt grov MEN atletisk kropp men ben som räcker ner till backen osv Wink

Ja Paco hade jag ju faktiskt nästan kunnat missta för en av hennes bröder...helt min typ av hund! Kraftig men rörlig Smile

Hmmffs, ja vi får väl anordna någon form av kläm-olycka i dörren annars...haha men jag är rätt säker på att det jämnar ut sej Wink
Han är ju en väldigt stor valp än så länge, så han lär väl bli en stor hane också..kanske....med ett förhoppningsvis stort huvud, och då ser det ju larvigt ut med små skinkbitar till öron!

Steve kallar honom dock Jar Jar binks.....hahahaha scratch

Kiwi och Boris Jar-Jar-Binks-from-Star-Wars
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 11:58 am

haha nej Steve dålig samanlikning..

Jag tycker dina hundar är fina Eva!

Det har kommit störra öron från Monoceros tidigare, jag lovar; Althea sina var myycket större...då är jag mera orolig för hans snabbväxande grova ben och hoppas han får styr på de på sikt..han är bedårande vacker i sitt uttryck!

Kiwin är min favvis i Sverige! Och Skandinavien!!.. när hon är lågast i hullet..
Wink
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 12:21 pm

Ja alltså jag tycker ändå inte att hans öron är SÅ farliga, har ju sett valpar med värre Wink
Så jag tror det ordnar sej....

Ja hade jag ägt en cykel borde jag börja cykelmotionera den där damen, för hon lägger ju på sej bara hon tittar på mat Sad 5 dec torrfoder per mål och aldrig nåt annat, hade Zombie fått den dieten hade han ju om möjligt varit ett ännu värre spjälstaket....

Boris växer, hans ben blir längre och längre för var dag just nu...men jag håller honom iaf smal, mycker mer än så är det ju svårt göra, bara hoppas han håller!

Här kommer några dagsfärska bilder på lilleman Smile Ska åka och väga honom senare idag även...

Kiwi och Boris A03-4

Kiwi och Boris A04-1

Kiwi och Boris A05-2

Kiwi och Boris A01-2

Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 60
Join date : 10-09-07
Age : 47
Ort : Perstorp

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Han ser....   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 12:26 pm

Han ser ruskigt bra ut redan nu anser jag...

Det ska bli kul att se följa hans uppväxt och se hur han ser ut till nästa höst....
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 12:29 pm

tack och bock, jo visst ser han fantastisk ut redan nu faktiskt, väldigt harmoniskt och proportionerligt byggd. Bra vinklar både fram och bak och pararella fina ben...
Otroligt stark i kroppen för att vara så liten och har elastiska rörelser men väldigt driv....ser ut som en vinthund då han rör sej nästan Smile

Bara hoppas att allt fortsätter att se bra ut och att han utvecklas till en finfin vuxen hane....
Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 60
Join date : 10-09-07
Age : 47
Ort : Perstorp

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 12:37 pm

Eva skrev:
tack och bock, jo visst ser han fantastisk ut redan nu faktiskt, väldigt harmoniskt och proportionerligt byggd. Bra vinklar både fram och bak och pararella fina ben...
Otroligt stark i kroppen för att vara så liten och har elastiska rörelser men väldigt driv....ser ut som en vinthund då han rör sej nästan Smile

Bara hoppas att allt fortsätter att se bra ut och att han utvecklas till en finfin vuxen hane....

Ja det får vi hoppas.... Smile
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 3:02 pm

Jag gillar Kiwi jättemycket hon har bra proportioner och är en riktigt fin DC-tik. Kiwi är ju en stor och väldigt atletisk. Jag glömmer aldrig när hon hoppade upp på ett högt bord på en lekplats och Kiwi tyckte inte att det var något konstigt med det. Att hon skulle klarar av att hoppa upp tvekade jag inte på med att det blev ett tjusigt hopp dessutom hade jag inte förväntat mig. Smile

Boris ser jättefin fin ut ska bli intressant att följa honom, hans färg är helt underbar! Smile

På tal om öron... Wink När Aji var liten så hade hon de största och charmigaste öronen i världen, åh vad söt hon var. Men jag är glad att hon har växt i dem lite mer nu. Det kommer Eva ska du se. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptytor sep 09, 2010 4:22 pm

Nej så länge öronen hänger likadant iaf så spelar det ingen roll att dom är lite stora nu Wink Fast det känns ju som dom står åt alla håll och kanter, får allt tejpa dom om det fortsätter så här...

och tack för alla snälla ord om Kiwi Smile Det värmer...hon är ju min ögonsten!
Till överst på sidan Gå ner
Z-holocaust




Antal inlägg : 35
Join date : 10-06-07

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptymån sep 13, 2010 6:07 am

Hmm.. . Du Johan.. Jag tror du får ta en titt på Kiwi i verkligheten om du på riktigt tror/tycker hon har en lite klen benstomme Razz Lycka till med att hitta en grövre tik Smile

Appappapp!!!! Vad är det jag hör? Låt öronen vara för sjutton, öron ska de ha, allihop så det inte regnar in Smile
Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 60
Join date : 10-09-07
Age : 47
Ort : Perstorp

Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Emptymån sep 13, 2010 6:56 am

Z-holocaust skrev:
Hmm.. . Du Johan.. Jag tror du får ta en titt på Kiwi i verkligheten om du på riktigt tror/tycker hon har en lite klen benstomme Razz Lycka till med att hitta en grövre tik Smile

Appappapp!!!! Vad är det jag hör? Låt öronen vara för sjutton, öron ska de ha, allihop så det inte regnar in Smile

Ha ha ha ja jag får nog göra det, men som jag sa har nog snöat in väldigt mycket på tikarna utomlands då dom faller mig mer i smaken....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kiwi och Boris Empty
InläggRubrik: Sv: Kiwi och Boris   Kiwi och Boris Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Kiwi och Boris
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Boris och yttepyttelite Kiwi :)
» Höstbilder på Kiwi och Boris
» Kiwi, Dog eye's Famous Kiwi
» dagens kiwi
» Titus, Kiwi och Mica

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Galleri :: Dogo Canario-galleri-
Hoppa till: