Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Lite bilder på min vackra tik =)

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptytor nov 25, 2010 11:03 am

Här kommer min dam =) Bilden togs i somras ute på en tur =)

Lite bilder på min vackra tik =) Inqahnyckelvikenjuni201

Ytterliggare en från en varm sommardag :p Lite bilder på min vackra tik =) Inqahjuni
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptytor nov 25, 2010 7:31 pm

Ok.. 2 till då Very Happy

Lite bilder på min vackra tik =) 46922577


Lite bilder på min vackra tik =) P4040024
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 8:13 am

Jag är ju mest nyfiken på vart hon kommer ifrån jag då Very Happy förutom nederländerna....
Hur hög är hon?
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 9:02 am

Eva skrev:
Jag är ju mest nyfiken på vart hon kommer ifrån jag då Very Happy förutom nederländerna....
Hur hög är hon?

Nånstans 64-65 fick jag till det nu, give or take nån cm för hon kan ju inte va stilla om jag e så nära henne, då ska det gosas istället Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 9:56 am

En tispe helt etter min smak Wink Det hadde jo vært moro om folk kommenterte FØR man får vite linjene, da dette stort sett fører til en del fordommer lol!

Rent standardmessig er det jo ikke mulig å vurdere henne ut i fra disse bildene. Kan det være noe Casa del Presa bak der tro? lol!

Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 10:41 am

Bente skrev:
En tispe helt etter min smak Wink Det hadde jo vært moro om folk kommenterte FØR man får vite linjene, da dette stort sett fører til en del fordommer lol!

Rent standardmessig er det jo ikke mulig å vurdere henne ut i fra disse bildene. Kan det være noe Casa del Presa bak der tro? lol!


Tycker att det vita bryter snyggt mot resten av färgen, skulle inte ha det på något annat sätt Laughing
Ja jag tycker ju att hon e skitsnygg lol! Men det är ju också en smaksak tongue
Hon har tex kortare nos än många jag sett, och det tycker ju iof JAG är snyggare. Sålänge det inte är ett allvarligt fel för rasstandarden så är det helt ok med mig.
Det är ju supersvårt att se standardmässigt på bilder öht tycker jag, men vissa bilder som är tagna specifikt för utställning kan man se lite iaf, men då måste man verkligen ta hunden ur sin bästa vinkel, och det kan ju alltså också vara missledande för helheten såklart Wink
Jag ska kolla med husse vart han köpt henne ifrån, jag har ju inte varit me sen start, tog henne hit till Sverige för 6 månader sedan så jag har inte så bra koll. Vet dock att hon va största tiken i kullen, det är typ allt lol!
Stamtavlan ligger i tryggt förvar så den kommer jag inte åt på studs heller, men jag ska fråga husse som sagt bounce
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 10:51 am

Jag kommenterar gärna hundar utan att veta linjer, jag om nån är väl den som bryr mej typ minst av alla om linjer...
Men jag var väldigt nyfiken helt enkelt, känner inte igen looken på hund, jag hade ju gissat på en x-presahund och det vet jag ju att det inte är då hon är från Nederländerna.. Smile

Ah..rätt hög för att vara tik alltså, tyckte väl det såg så ut med den vikten....
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 11:27 am

Nosen ska apropå att du nämnde det vara proportionerna 40/60 dvs om hela huvudet är 100% ska nosen vara 40% av det...men det finns ju väldigt många olika typer av huvuden out there....

uppritade bilder efter rasstandarden..

Lite bilder på min vackra tik =) Cran-car
Lite bilder på min vackra tik =) Cabeza
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Emptyfre nov 26, 2010 12:08 pm

Eva skrev:
Nosen ska apropå att du nämnde det vara proportionerna 40/60 dvs om hela huvudet är 100% ska nosen vara 40% av det...men det finns ju väldigt många olika typer av huvuden out there....

uppritade bilder efter rasstandarden..

Lite bilder på min vackra tik =) Cran-car
Lite bilder på min vackra tik =) Cabeza

Ja hon är stor för att vara tik, snarare som en hane i storleken, dock ingen enorm hane såklart =)
Ska bli roligt att se slutresultatet, hon har väl 1 år till på sig på vissa delar, sem så ska jag starta med WP så att hon får muskla på sig ytterliggare tongue
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Lite bilder på min vackra tik =) Empty
InläggRubrik: Sv: Lite bilder på min vackra tik =)   Lite bilder på min vackra tik =) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Lite bilder på min vackra tik =)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lite lek
» Lite nytt på Aji
» Lite nya foton
» Lite nytt...
» Lite nytt..

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Galleri :: Dogo Canario-galleri-
Hoppa till: