Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Presenterar Inqah för forumet =)

Gå ner 
+4
Emlan
Bente
Eva
Lucifer
8 posters
FörfattareMeddelande
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyons nov 24, 2010 8:53 pm

Hej hallå här kommer vi Very Happy

Bor i Stockholm och huset fick i Maj tillökning av en 2,5 årig DC tik som heter Inqah, hon vart influgen från Nederländerna cheers
Hon är mörkt brindle i pälsen och otroligt vacker, om jag får säga det själv Smile Mycket skärpa och otroligt mycket vakt, på ett toppen sätt!
Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyons nov 24, 2010 9:44 pm

Hej hej och varmt välkommen! Låter ju intressant med en liten dam från Nederländerna Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyons nov 24, 2010 10:21 pm

Eva skrev:
Hej hej och varmt välkommen! Låter ju intressant med en liten dam från Nederländerna Smile

Jaaa Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyons nov 24, 2010 11:11 pm

Velkommen flower
Till överst på sidan Gå ner
Emlan




Antal inlägg : 11
Join date : 10-10-30
Ort : Karlstad

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 1:00 am

Välkommen =)
/ Em
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 7:11 am

Välkommen!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 7:58 am

Välkommen hit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 8:03 am

Har du koll på föräldrarnas stamtavlor, vilka är föräldradjuren? Alltid skoj med importer. Smile

Släng in en massa bilder på henne! bounce
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 8:59 am

Välkommen hit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:07 am

case skrev:
Har du koll på föräldrarnas stamtavlor, vilka är föräldradjuren? Alltid skoj med importer. Smile

Släng in en massa bilder på henne! bounce

Nja, men hennes husse har nog det :-p
Han bor kvar i Nederländerna och jag har våran ögonsten här hemma i snön =)
Har lagt in 2 bilder på henne i bild forumet =)
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:08 am

Tack för alla välkomnanden =)
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:31 am

Hej och välkommen!!
Kan det vara så att jag/vi har kort på henne=)??
Jag träffade nämligen en import från Nederländerna
tidigare iår när jag var nere och hälsade på en vänn i Hemesta (utanför affären där=)

MVH
Micke
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:33 am

Monoceros skrev:
Hej och välkommen!!
Kan det vara så att jag/vi har kort på henne=)??
Jag träffade nämligen en import från Nederländerna
tidigare iår när jag var nere och hälsade på en vänn i Hemesta (utanför affären där=)

MVH
Micke

Japp, det är min tjej d =) Hon verkar ha blivit fotad både här och där haha men det kanske är vanligt när man har en ovanlig ras helt enkelt =)
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:42 am

Då var jag inte ute och cyklade iallafall då =)
Vi pratade en bra stund och vart kvar ute med tjejen
under tiden du var in å handlade lite =).
Ska se om jag lyckas få över korten från telen till
datorn så kan jag lägga upp något av dom.'
Har ni kommit till skott och tagot er på någon utställning än då??
Minns att du var sugen att erövra ringarna.
Kul att du hittat hit med (åter igen=)!!
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:47 am

[quote="Monoceros"]Då var jag inte ute och cyklade iallafall då =)
Vi pratade en bra stund och vart kvar ute med tjejen
under tiden du var in å handlade lite =).
Ska se om jag lyckas få över korten från telen till
datorn så kan jag lägga upp något av dom.'
Har ni kommit till skott och tagot er på någon utställning än då??
Minns att du var sugen att erövra ringarna.
Kul att du hittat hit med (åter igen=)!![/quot]


Nej då det va vi, kan lova att det va första gången av dom tusentals gånger människor kommit fram och undrat över damen som någon har vetat vad det är för ras Very Happy Oftast säger dom att man ser att det är en mastiff typ och att hon är mycket lik en Cane Corso, fast man ser att det inte riktigt är det Cool

Nej vi har inte tagit oss till utställningsvärlden ännu =) Jag är van då jag ställde mycket med tidigare hundar men med damen i fråga är jag mer intresserad av att först komma till bukt med hennes utfall mot andra hundar och sen att hon ska få jobba lite med sin psyke. Det är det viktigaste för mig, även fast jag tycker att hon är otroligt fin exteriört.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 11:55 am

Testa ta med henne på utställning utan att ställa och se hur hon reagerar?

Jag hade en skogstokig canario-hane med utfallsproblem, men han blev lugn som en filbunke så fort han kom på utställning pga att det blev för mycket för honm...

Dom flesta med DC känner nog igen den där problematiken med att folk stannar och frågar vad det är Wink Svårt att inte dra uppmärksamhet till sej med så tjusiga hundar förståss..
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptytor nov 25, 2010 8:21 pm

Eva skrev:
Testa ta med henne på utställning utan att ställa och se hur hon reagerar?

Jag hade en skogstokig canario-hane med utfallsproblem, men han blev lugn som en filbunke så fort han kom på utställning pga att det blev för mycket för honm...

Dom flesta med DC känner nog igen den där problematiken med att folk stannar och frågar vad det är Wink Svårt att inte dra uppmärksamhet till sej med så tjusiga hundar förståss..

Grejjen är att hennes utfall är rätt grova, och jag skulle tippa på att hon nu ligger runt 50-52 kg strecket, den tyngden med hennes kraft i så små utrymmen som en utställningsmiljö erbjuder i kombination med andra hundägare som låter sina små toffsar springa kors och tvärs kan sluta riktigt illa =( Så jag avvaktar lite till, tills hon blir ngt coolare i frågan Rolling Eyes
Hon är verkligen ett muskelpaket den där damen Shocked

Skönt för dig att han vart så ställd att det funkade, har funderingar på att ta henne ner till BK och låta henne möta hundar där, först på avstånd sen närma oss.. Dom har tydligen organiserade promenader och då får hon chansen att gå brevid andra hundar utan att möta dom rakt på. Hon är rätt cool men minsta blick från en annan hund eller hård energi eller ngt så svarar hon upp, och det vill jag försöka få bort så mycket det går.
Ja alltså, jag har haft bla Engelsk Bulldogg innan henne och han fick mycket uppmärksamhet, men en promenad med henne brukar resultera i 3-4 personer som kommer fram och vill titta på henne, alldeles fascinerade av henne. Hon däremot är föga intresserad och brukar mest lägga sig ner och invänta att vi ska fortsätta traska tongue
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 8:10 am

Hmmja, fast hanen jag hade väger 60-62 och är extremt seriös med sina utfall så att säga :/ Det var stryphalsband bakom öronen, 1 dm koppel, samt gå omvägar för just små tussar på korta koppel i en början, samt ögon i nacken konstant.
Men just på uställning är det SÅ mycket att koncentrera sej på så det är sällan dom är så arga som man kan tro där, vet flera som blivit förvånade över sina hundar..
Dock ska ju du klart inte göra det om det inte känns bra Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 8:54 am

Eva skrev:
Hmmja, fast hanen jag hade väger 60-62 och är extremt seriös med sina utfall så att säga :/ Det var stryphalsband bakom öronen, 1 dm koppel, samt gå omvägar för just små tussar på korta koppel i en början, samt ögon i nacken konstant.
Men just på uställning är det SÅ mycket att koncentrera sej på så det är sällan dom är så arga som man kan tro där, vet flera som blivit förvånade över sina hundar..
Dock ska ju du klart inte göra det om det inte känns bra Smile

Ja då kanske det skulle kunna fungera jue Very Happy Får haffa hennes husse så att han kan vara med och styra upp henne om så behövs =)
Ja det är ungefär som våra promenader ser ut nu då =( Har stenkoll överallt och bara bävar för att det ska komma en lös hund springandes =( Tar bort lite av charmen från promenaden liksom..
Imorse drog vi ner till vallen, en stooooor uta med bla 2 mega fotbollsplaner och motionsspår, där mellanspåret ligger på 8 km... Hon fick ha lina på sig och rööööja i snövallarna och ack så lycklig hon var =) Hon behöver verkligen göra av med den där energin som ligger på toppen av allt, då går hon att kontrollera så mycket lättare. Kom en dam med 4 Schäfrar gåendes på andra sidan nätet och hon tittade lite, sen svarade hon på mig då jag bad henne bryta och uppärksamma mig =) Det känns bra iaf.

Det måste varit en enorm kille det där, underbart!!
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 9:48 am

Utfall er jo et problem på rasen, og de er stort sett ganske seriøse og alvorlige! Jeg har rett og slett bare en anbefaling;
Tony Pöyhönen...

Vi hadde seriøs utfallsproblematikk på de to første våre. etter trening med Tony ble det mer eller mindre borte. De DCer vi har hatt etterpå har ikke hatt dette problemet, da vi har tatt tak i det før det har rukket å begynne. Tror mange kan si det samme etter trening med Tony flower Alt dreier seg om hva man IKKE har gjort det første leveåret....

Ofte starter det med en form for lek mot andre hunder, og utvikler seg til å bli ganske tøft og aggressivt. Da begynner vi eiere ofte å stramme inn kobbelet når vi ser en hund, noe som forsterker problemet...sukk...

Allikevel; Vi hadde ALDRI problemer på utstilling, det blir så mye for dem at de ikke får tid til å konsentrere seg så mye om en og en hund sunny På utstilling tøffet de seg bare om de lå ved siden av hverandre i bur. Satte vi en hund imellom, var det rolig...
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 10:45 am

Bente skrev:
Utfall er jo et problem på rasen, og de er stort sett ganske seriøse og alvorlige! Jeg har rett og slett bare en anbefaling;
Tony Pöyhönen...

Vi hadde seriøs utfallsproblematikk på de to første våre. etter trening med Tony ble det mer eller mindre borte. De DCer vi har hatt etterpå har ikke hatt dette problemet, da vi har tatt tak i det før det har rukket å begynne. Tror mange kan si det samme etter trening med Tony flower Alt dreier seg om hva man IKKE har gjort det første leveåret....

Ofte starter det med en form for lek mot andre hunder, og utvikler seg til å bli ganske tøft og aggressivt. Da begynner vi eiere ofte å stramme inn kobbelet når vi ser en hund, noe som forsterker problemet...sukk...

Allikevel; Vi hadde ALDRI problemer på utstilling, det blir så mye for dem at de ikke får tid til å konsentrere seg så mye om en og en hund sunny På utstilling tøffet de seg bare om de lå ved siden av hverandre i bur. Satte vi en hund imellom, var det rolig...

Ska leta upp honom! Läste i ett annat forum att han bor i Sverige och kan inhyras privat!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 11:05 am

Lucifer skrev:
Eva skrev:
Hmmja, fast hanen jag hade väger 60-62 och är extremt seriös med sina utfall så att säga :/ Det var stryphalsband bakom öronen, 1 dm koppel, samt gå omvägar för just små tussar på korta koppel i en början, samt ögon i nacken konstant.
Men just på uställning är det SÅ mycket att koncentrera sej på så det är sällan dom är så arga som man kan tro där, vet flera som blivit förvånade över sina hundar..
Dock ska ju du klart inte göra det om det inte känns bra Smile

Ja då kanske det skulle kunna fungera jue Very Happy Får haffa hennes husse så att han kan vara med och styra upp henne om så behövs =)
Ja det är ungefär som våra promenader ser ut nu då =( Har stenkoll överallt och bara bävar för att det ska komma en lös hund springandes =( Tar bort lite av charmen från promenaden liksom..
Imorse drog vi ner till vallen, en stooooor uta med bla 2 mega fotbollsplaner och motionsspår, där mellanspåret ligger på 8 km... Hon fick ha lina på sig och rööööja i snövallarna och ack så lycklig hon var =) Hon behöver verkligen göra av med den där energin som ligger på toppen av allt, då går hon att kontrollera så mycket lättare. Kom en dam med 4 Schäfrar gåendes på andra sidan nätet och hon tittade lite, sen svarade hon på mig då jag bad henne bryta och uppärksamma mig =) Det känns bra iaf.

Det måste varit en enorm kille det där, underbart!!

Han ÄR enorm och underbar fortfarande, bor hos mitt ex Smile
Tyvärr hände det just en sån olycka med honom, en lös liten hund kom framspringande, han högg den, blev polisanmäld och har numer munkorgstvång :/

Är otroligt glad jag inte har dom problemen med min tik, och hoppas jag slipper det på hanvalpen jag har nu med.

Men ja som Bente också sa, på utställningar tenderar dom att bete sej som andra hundar, till och med inne i ringen med andra så nära...man blir förvånad!
Till överst på sidan Gå ner
Lucifer

Lucifer


Antal inlägg : 34
Join date : 10-11-03

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 12:11 pm

Eva skrev:
Lucifer skrev:
Eva skrev:
Hmmja, fast hanen jag hade väger 60-62 och är extremt seriös med sina utfall så att säga :/ Det var stryphalsband bakom öronen, 1 dm koppel, samt gå omvägar för just små tussar på korta koppel i en början, samt ögon i nacken konstant.
Men just på uställning är det SÅ mycket att koncentrera sej på så det är sällan dom är så arga som man kan tro där, vet flera som blivit förvånade över sina hundar..
Dock ska ju du klart inte göra det om det inte känns bra Smile

Ja då kanske det skulle kunna fungera jue Very Happy Får haffa hennes husse så att han kan vara med och styra upp henne om så behövs =)
Ja det är ungefär som våra promenader ser ut nu då =( Har stenkoll överallt och bara bävar för att det ska komma en lös hund springandes =( Tar bort lite av charmen från promenaden liksom..
Imorse drog vi ner till vallen, en stooooor uta med bla 2 mega fotbollsplaner och motionsspår, där mellanspåret ligger på 8 km... Hon fick ha lina på sig och rööööja i snövallarna och ack så lycklig hon var =) Hon behöver verkligen göra av med den där energin som ligger på toppen av allt, då går hon att kontrollera så mycket lättare. Kom en dam med 4 Schäfrar gåendes på andra sidan nätet och hon tittade lite, sen svarade hon på mig då jag bad henne bryta och uppärksamma mig =) Det känns bra iaf.

Det måste varit en enorm kille det där, underbart!!

Han ÄR enorm och underbar fortfarande, bor hos mitt ex Smile
Tyvärr hände det just en sån olycka med honom, en lös liten hund kom framspringande, han högg den, blev polisanmäld och har numer munkorgstvång :/

Är otroligt glad jag inte har dom problemen med min tik, och hoppas jag slipper det på hanvalpen jag har nu med.

Men ja som Bente också sa, på utställningar tenderar dom att bete sej som andra hundar, till och med inne i ringen med andra så nära...man blir förvånad!

Aaaa jag bävar verkligen för den dagen en annan hund tar sig fram som hon inte kommer överens med... Tycker bara det är sååå fel att hunden i kontroll, i koppel ska få ta smällen för att någon annan inte hade koll på sin jycke!
Det är säkerligen enklare också att få munkorgstillbud när det är en hund av den här rasen... Har svårt att se en Jack Russel eller Golden få samma konsekvens Evil or Very Mad
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Emptyfre nov 26, 2010 2:26 pm

Tycker det är lite provocerande då personen med den lösa hunden i det här fallet polisanmälde :/
Mitt ex som gick med sin hund, hade honom kopplat i kort koppel och ropade på dom att koppla den först....

Men tyvärr är det så Sad man får alltid ta skiten då man har en sån här hundtyp så man får försöka hålla sej på avstånd, gå omvägar samt tyvärr ibland bara lite otrevlig och ropa på folk att koppla sina hundar om dom är rädda om dom...
Dock inte alltid det funkar heller ens....nej, man får vara glad då man slipper den problematiken..min tik väger 53-54 kg så hon hade inte varit kul alls om hon varit hundaggro..
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Presenterar Inqah för forumet =) Empty
InläggRubrik: Sv: Presenterar Inqah för forumet =)   Presenterar Inqah för forumet =) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Presenterar Inqah för forumet =)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ny på DC forumet!
» Ny på forumet & säger HEJ:)
» navn på forumet
» Hej! Ny på forumet och inom canario!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: