Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Bilder finns på Monoceros Balder

Gå ner 
+3
Monoceros
Eva
Emlan
7 posters
FörfattareMeddelande
Emlan




Antal inlägg : 11
Join date : 10-10-30
Ort : Karlstad

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytis nov 23, 2010 1:06 pm

Åh, vilket härligt välkomnande från er alla! Tack så mycket Very Happy
Jag har lyckats lägga in bilder, men absolut inte där det var planerat!
Ville haft med honom i mitt inlägg här, men jag förstår inte ett smack av hur man gör!

Jag lade slutligen upp bilder på honom i Gallery. Där finns det ju två kategorier att välja mellan.
Den första är List of albums och den andra är Dogo canario galleri och det var där bilderna hamnade till slut!!
Nu vet inte jag om man får ladda upp bilder där, men om det inte är okej så säg ifrån!

Annars hoppas jag att dom duger så länge, inte direkt några skuttandes bilder som tagits utomhus
utan tog fotografierna igår inne i hemmet. Håll till godo så kommer litte bättre pics inom kort!

Kram på er / Em drunken



Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytis nov 23, 2010 1:19 pm

Jaa men galleriet där är till för alla, bara det att ingen använder det Very Happy

För att lägga upp bilder här på forumet måste man först ladda upp bilderna så att dom får en hemsideadress, men det kanske dina har fått nu iofs, då du lagt dom i galleriet där.
Sen klickar man på den lilla bilden av ett foto här ovanför och då kommer koden [img][/img] upp och du skriver bildadressen mellan Bilder finns på Monoceros Balder  och

Smile

men OJ så fin han är!!! hihihihhi kan hända jag är LITE partisk då han ju ser ut som en karbonkopia av lilla Borisen! I love you I love you
Dom sover även precis likadant i soffan..hehehe, nåt dom fått av sin far om jag inte kommer ihåg fel, tror Judith lagt upp bilder på det nån gång? Very Happy
Jättefin ser han ut, kanske är något kompaktare än Boris, men det är svårt se från bilder, vet du hur mycket han väger?
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytis nov 23, 2010 2:06 pm

Ja tydligen kan man göra så att man laddar upp bilderna på det galleriet här, sedan högerklicka på bilden och ta "kopiera bildadress" sedan klistrar man då in den mellan Bilder finns på Monoceros Balder  och
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptyons nov 24, 2010 6:45 am

GUUUUUUUUUD va stor han har blivit, och snyggare och snyggare blir han också.... pussa lite på honom från oss... jag hoppas han är allt du önskat dig... flower
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin



Antal inlägg : 6
Join date : 10-04-27

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptyons nov 24, 2010 7:17 am

Ämnet flyttades hit och här är bilderna det pratas om alien :

Bilder finns på Monoceros Balder Dsc00110
Bilder finns på Monoceros Balder Balder14_800x600
Bilder finns på Monoceros Balder Balder13_800x600
Bilder finns på Monoceros Balder Balder11_800x600
Bilder finns på Monoceros Balder Balder10_800x600
Till överst på sidan Gå ner
https://dogocanario.swedishforum.net
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptyons nov 24, 2010 8:20 am

Tjusigt värre! Smile

Han kan ligga som en canario, det är ett som är säkert! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptyons nov 24, 2010 8:25 am

hehe jag måste smyga mej på Boris och ta ett kort på då han ligger sådär också Laughing Lustigt att just den där liggposen gått i arv..
Kiwi ligger platt på mage som en groda istället hon..

Föresten, ni måste ju ställa ut honom!!
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptyons nov 24, 2010 11:37 am

Oj oj oj, vad fin han är! Smile Ska bli kul att följa både Balder och Boris... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptyons nov 24, 2010 3:51 pm

Oi, denne har jeg troen på! Post bilder og dra på utstilling cheers !!
Till överst på sidan Gå ner
Emlan




Antal inlägg : 11
Join date : 10-10-30
Ort : Karlstad

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Halloj!   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytor nov 25, 2010 1:34 am

Tack för era fina kommentarer! Den där liggställningen talar sitt tydliga språk för varför man kanske inte borde ha hundar i säng/soffan, risken är stor för att man själv får inta golvplatsen! haha. Utställning kommer det absolut att bli framöver!
Ska försöka peppa min sambo lite mer för att komma iväg, så jag åtminstonde kan ta mig till och ifrån utställningen
utan att behöva vandra till fots eller sätta mig på bussen med honom! Det har blivit svårt att åka buss med honom numera, för han har vuxit så pass mycket att han får svårt att komma in mellan sätena i bussen. Tänk vad livet hade varit lättare om man bara hade varit smart nog att skaffat körtkort! scratch

Tycker det är ett fantastiskt forum, även om jag fortfarande har svårt att förstå hur det fungerar!
Det är väldigt roligt att så många DC ägare är medlemmar här, följde era disskusioner redan innan jag själv
köpte hund. Hade varit både roligt och nyttigt att få dela erfarenheter med er som haft DC längre än vad jag har,
speciellt eftersom Balder är min första hund!

Kommer ta ett litet tag innan jag kommer in i hur allt fungerar på
denna hemsida, den skiljer sig så mycket från de andra jag brukar använda!
Men dyker snart upp bland disskusionerna! cat

Ha det gott!
Kram / Em
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytor nov 25, 2010 11:01 am

haha vänta du bara, det är ju säkert 20 kg hund kvar att växa också Wink Så ni får ÄNNU mindre plats!
Tänk på oss stackare som har fler än en då! Laughing

Hittade en suddig gammal mobilbild på då Boris kör samma style
Bilder finns på Monoceros Balder 34423_438278678436_571708436_5307553_4687121_n

Hummfs, buss är ingen hit åka med hundar i denna size näe Sad

Önska körkort och bil av tomten Wink hehe..

Ni har ju en utställning i Ransäter i sommar iaf, den är ju nära och bra! Smile Brukar komma mycket canarios dit också eftersom x-presa håller till i krokarna.
Till överst på sidan Gå ner
Emlan




Antal inlägg : 11
Join date : 10-10-30
Ort : Karlstad

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytor nov 25, 2010 12:11 pm

HAHA! Din hund var helt klart snyggast när det kommer till att breda ut sig över soffan Laughing
Ja, dom har ju ett par kilo kvar att växa i. Vad väger boris för tillfället, och vad ligger mankhöjden på?
Det var ganska länge sedan jag vägde balder nu, men han har i alla fall passerat 30 kilo. Tror att Boris är lite högre än
vad Balder är. Ska ta och mäta honom sen så får vi se Smile Ransäter är ju absolut inte långt bort. Det blir trevligt att träffa
fler Dogo Canarios, så det skulle inte vara en dum ide. Måste börja förbereda Balder på de olika utställningsmomenten i
god tid, om du har några bra tips och råd så är jag defenitivt öppen för förslag! Judith pratade om att en hund ur Balders kull
redan vunnit på utställning, är det möjligtvis ni? Cool

Jag skulle gärna också ha fler än 1 DC, men bäst att låta bli så jag vet om vi överlever könsmognad och spökåldern med vår
herre. Är lite nervös inför vad som komma skall. Förhoppningsvis har jag lyckats sätta goda grunder och regler för honom som jag
hoppas skall underlätta när han går in i de olika "faserna" Tar vi oss igenom det, då blir det absolut fler vovvar för min del =)
Dom förgyllar helt klart livet!

/ Em.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytor nov 25, 2010 12:28 pm

Boris är ca 60 cm i manken och väger 43 kg Smile

hehe Jooo jag har ställt Boris på två valputställningar, utställningsfreak som jag ju är! Very Happy Ska på utställning nu till helgen igen!

Det är nog ett bra antal års gemensam erfarenhet vad gäller att visa DC här på forumet, så du kan alldeles säkert få hjälp med precis vad du undrar om vad gäller utställning! bara fråga på!

Träna på att han ska kunna stå still länge medan du eventuellt ställer till ben och tassar så att dom står rätt. För att just stå still som en staty är väl det svåraste momenten för många hundar Smile
Sen då att trava fint vid din sida då du springer, samt var Boris inte alls vill just nu..visa tänderna för domaren! hehe

vad gäller spökålder och könsmognad så är vi ju även många som gått igenom det här...på gott och ont Wink
Jag har en DC-hane som är 6 år också, och bor hos mitt ex...och mer problematisk än så blir nog just inte en DC..haha, så vad som än händer med Balder kan jag nog ge dej ett lugnande ord! Jag klarade mej iaf igenom det ett par erfarenheter rikare Smile

Men är han lik Boris i temperamentet tror jag inte du kommer få så allt för stora problem! Smile
Han är iaf så otroligt lätthanterlig, lyhörd och vill göra rätt för sej hela tiden, samt att han är så jävla snäll och nyfiken på alla hundar, finns ingen rädsla eller agression i honom direkt.
Och det kan jag ju säga att jag redan sett vid den här åldern på gammelhanen jag har...
Till överst på sidan Gå ner
Emlan




Antal inlägg : 11
Join date : 10-10-30
Ort : Karlstad

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytis dec 07, 2010 7:26 pm

Hallå!

Jag beklagar att det tagit så lång tid att svara! Dessvärre har jag inte haft möjlighet att varken väga eller mäta balder ännu!
Men enligt bilderna så tycker jag att det ser ut som om Boris har längre ben än vad Balder har! Om inte balder har lagt på sig nåt så väldigt under de senaste 6 veckorna, så misstänker jag även att din grabb väger mer än honom än så länge Smile

Vad trist att ditt ex hund var så pass svår, det är nog aldrig roligt när man förlorar kontrollen över sin egen hund. Och inte minst när dem väger upp i mot 60 kg och har en vilja som heter duga! Jag försöker få grepp om ugnefär när det är dags för könsmognad, men tycker att det står så myket olika om det på internet. Vad jag har förstått så går småhundarna in i könsmognaden bra mycket tidigare än vad de större raserna gör, så jag har väl ett tag till på mig att njuta av min lille valp!

Balder är alldeles underbar och verkligen allt jag önskat mig hos en hund, så jag är verkligen jätte nöjd med honom och känner att vi fått bra kontakt. Däremot är han nog inte fullt så lik sin bror Boris. Balder är även han nyfiken på andra hundar, men är också nervös en stund innan han fått känna av vad det är för någon hund han möter. Redan när vi fick Balder var han något rädd för andra hundar och den första tiden var svansen långt mellan benen när han mötte andra. Nu har det blivit mycket bättre, även om han är osäker de första 2 minuterna innan det börjar lekas.

Balder har varit mycket lättlärd och precis som du beskriver Boris, lyhörd! Men han är också otroligt envis och stönig. Jag minns första gången vi var på besök hos min farmor. Han hade bestämt sig för att han skulle upp i soffan, vilket han till en början absolut inte fick! Så han klev upp, och jag visa honom vägen ner, han tillbaka och jag buttade ner honom! Så höll det på från det att Let's Dance började, tills att det slutade. Sen var han totalt utmattad och jag nära till bristningsgränsen. Förvisso var jag förmodligen inte hård nog i det läget, jag hade bara haft honom under dryga 10 dagar. I dagsläget hade det varit tillräckligt med en skarp tillsägning. Men ja, stundvis svarar han emot och försöker sätta sig upp. Vi har försökt att till 100% vara konsekventa i varje situation så jag har svårt att se att det skulle bli problem i framtiden. Men man ska aldrig ropa hej, förens man nåt till mål! Jag kan inte se någon aggresivitet i Balder, däremot finns stunder där jag kan se att han kan bli nervös i vissa situationer. Men det är sådant vi tränar på för att få bort.
För övrigt är balder väldigt trevlig att ha med att göra, det han gillar mest är att få ligga på tvären över mig och min sambo och njuta av uppmärksamheten som flödar.

Ha det gott afro

Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytor jan 06, 2011 12:52 pm

Undra vart dom fått dessa märkliga ställningar från??!!
Inte kan det vara pappa Maris iallafall=)
Bilder finns på Monoceros Balder 31995332
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Emptytor jan 06, 2011 4:31 pm

Denna Dc-ställning tar nog 1:a priset, härligt Maris. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bilder finns på Monoceros Balder Empty
InläggRubrik: Sv: Bilder finns på Monoceros Balder   Bilder finns på Monoceros Balder Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Bilder finns på Monoceros Balder
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Nya bilder
» Bilder på Flickan som nu bor hos oss..
» Bilder i snön.
» Monoceros Bestla
» Monoceros Bor aka Boris 5 månader

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Galleri :: Dogo Canario-galleri-
Hoppa till: