Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Var hittar man de bästa linjerna?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptyons nov 16, 2011 1:13 pm

Hej
Jag letar runt bland vakthundar för att skydda våra djur mot rovdjur och andra objudna.
Det jag läst hittills har låtit intressant.
Var i världen hittar man de bästa linjerna och största dådkraften?
Hur är det med import från Canarieöarna (då jag ska dit i dec)?
Har ni andra rasförslag om inte denna ras kan ta en ensam varg?

Hoppas på massa svar jag är mycket nyfiken på alla svar jag kan få om denna vackra ras

Mvh kanelen
Till överst på sidan Gå ner
Dopamine

Dopamine


Antal inlägg : 58
Join date : 10-11-11
Age : 49
Ort : Lidingö

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 9:27 am

kanelen skrev:
Hej
Jag letar runt bland vakthundar för att skydda våra djur mot rovdjur och andra objudna.
Det jag läst hittills har låtit intressant.
Var i världen hittar man de bästa linjerna och största dådkraften?
Hur är det med import från Canarieöarna (då jag ska dit i dec)?
Har ni andra rasförslag om inte denna ras kan ta en ensam varg?

Hoppas på massa svar jag är mycket nyfiken på alla svar jag kan få om denna vackra ras

Mvh kanelen

Nu är ja personligen absolut ingen expert på detta område, en dc lär ju vara ganska så effektiv för ändamålet dock.
Men för uppgiften att vakta djur mot rovdjur osv brukar annars Kaukasisk Ovtjarka vara mkt populär och grymt effektiv
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 10:01 am

Om du inte har läst senaste hundsport så kan jag rekommendera att införskaffa den eller gå till biblioteket och läsa, för det var en hel skrivet om just herdehundar och hundar som används till att skydda mot vilt i Sverige.

Den ras som är vanligast att använda i skydd mot vilt i Sverige är Maremman, http://sv.wikipedia.org/wiki/Maremmano_abruzzese

Jag hade helt klart rekommenderat någon av raserna av herdehundstyp före en Dogo canario, om inte annat så har inte en DC päls för att klara sej som herdehund i vårat klimat Smile
Dom är liksom lite mer skapta för att lalla runt på vingårdar i spanskt klimat och skrämma bort allt som kommer innanför tomtgränsen.
Till överst på sidan Gå ner
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 1:45 pm

Tack för all info!
Det lutar åt en Ovtjarka men jag önskar träffa en först...
Den /-14 dec ska jag iallafall till en DC kennel och hälsa på i Gran Canarias Very Happy
Mvh kanelen
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 1:48 pm

Du kan ju ha en av varje! Very Happy Ovtjarkan ute bland djuren och en canario som håller skurkar från huset..hehe...

Kul hälsa på kennel på öarna iaf, vilken kennel är det om man får fråga?? Uppdatera gärna om hur det var och vad du tyckte om hundarna där Smile
Till överst på sidan Gå ner
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 8:24 pm

Hahaha ja jo men jag har öst-sibiriska laikor och malamute till det Laughing
Det går åt mat som f-n redan Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 8:37 pm

La Isla de los Volcanes hette kenneln
Verkar vara trevligt folk men sidan är ej uppdaterad de har mycket på gång tydligen men inga valpar förrens jan,feb,mars skrev han
Cool
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor nov 17, 2011 9:35 pm

Jahaa Felix Bethencourt, ja men dom är ju mycket välkända och har bra hundar Smile

Riochas kennel där jag hämtade hem min senaste hund från har en tik därifrån som är väldigt fin
http://www.riocha.org/dogo.html Yanela där på sidan!
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptyfre nov 18, 2011 9:51 am

Central Asiatisk Ovtjarka är kanske ett alternativ, annars har man ganska framgångsrikt använt Pyreneerhundar som skydd för boskap. Vet dock inte hur många som faktiskt används som boskapsvaktare eller om majoriteten är sällskaps/showdogs.
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptyfre nov 18, 2011 6:22 pm

En av våra importer kommer från Felix =)
Vi åker också ner och hälsar på nu i december.. vi kanske ses där Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor dec 15, 2011 3:23 pm


Jättefina och trevliga hundar med en väl genomtänkt kennel.
Det var mycket kul att ha hälsat på Felix som jag varmt kan rekomendera!
Tyvärr var språket lite problem då jag ej kunde spanska.
Mvh kanelen
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor dec 15, 2011 3:24 pm

Trevligt, du tog inga bilder du vill dela med dig av när du var där?
Till överst på sidan Gå ner
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor dec 15, 2011 4:18 pm

case skrev:
Trevligt, du tog inga bilder du vill dela med dig av när du var där?

Jo min dotter skötte kameran som en k-pist men det är hennes kamera på annan ort nu tyvärr...
Ska väl få över bilder på min mejl så ska jag ta mej i kragen och lägga upp här om det ej är för mycket strul med det.

Jag ska förmodligen tillbaka för mer fiske i juli och då ev med en hund hem också om vi nu ej bestämmer oss för en Kaukasisk Ovtjarka.
Kan rekomendera kombinerad hund/fiskeresa dit Cool fick en Butterflyrocka på 30kg över relingen men hade en riktig feting som knäckte grovlinan innan, alla 4 på båten fick fisk men jag fick den första och den största Twisted Evil .
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptytor dec 15, 2011 4:20 pm

Hehe låter bra! Jo vi kommer med största sannolikhet åka dit också, kanske inte inom den absolut närmsta framtiden men...Smile
Till överst på sidan Gå ner
kanelen




Antal inlägg : 9
Join date : 11-11-16

Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Emptylör dec 17, 2011 10:19 am

Det va inga bra bilder som jag fick på mejlen och jag är för oduglig för att bifoga någon, sorry.
Men har 3 bilder i min blogg på http://www.spindelns.com/
GOD JUL allihopa!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Var hittar man de bästa linjerna? Empty
InläggRubrik: Sv: Var hittar man de bästa linjerna?   Var hittar man de bästa linjerna? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Var hittar man de bästa linjerna?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» vad hittar man bra hane

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Allmänt om DC :: Valpar/valpköp-
Hoppa till: