Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Lämplig ålder?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Lämplig ålder? Empty
InläggRubrik: Lämplig ålder?   Lämplig ålder? Emptymån sep 20, 2010 7:05 pm

Vilken ålder är det lämpligast att röntga en Dogo canario? Jag är ivrig och skulle vilja göra det nu bara för att få bekräftat att allt är ok. Smile De flesta röntgar väl vid två års ålder då Dogo canarion är mer eller mindre färdigutvecklad?

Vi har vid ett tillfälle pratat med en veterinär ang röntgen och hon sa att armbågarna ger bäst resultat vid 1 års ålder men att man gärna ska vänta med att röntga höfterna då de ger bäst resultat vid 2 års ålder, därför har de satt en lämplig ålder för många raser kring 18 månader om man ska röntga både höfter och armbågar samtidigt.

Vad säger ni?
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Lämplig ålder? Empty
InläggRubrik: Sv: Lämplig ålder?   Lämplig ålder? Emptymån sep 20, 2010 7:31 pm

Ja 18 månader ca, har jag haft som riktlinje med mina....dom röntgades vit 19 och 20 månaders ålder....

Har otroligt svårt tro att det skulle skilja nåt våldsamt mycket vid en röntgen gjord vid 18 eller 24 månader...
Så jag kommer iaf sikta på ca 18 månader med Boris och även framtida hundar med Smile dvs om inget är fel innan och man måste kolla upp det...
Till överst på sidan Gå ner
 
Lämplig ålder?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Haltar vid 8 månader ålder.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Hälsa :: AH/HD-
Hoppa till: