Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Althea till salu

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Althea till salu Empty
InläggRubrik: Althea till salu   Althea till salu Emptytis jun 01, 2010 8:03 pm

Monoceros Althea är till salu

"Dogo Canario, 1 årig tik till salu. Tiken har inte uppnått de mål som behövs för att används i avel och hon säljes nu som sällskapshund. Tiken är mycket social, kelig, gillar att vara till lags. Hon kan vara lite reserverat till andra hundar, men är en rastypisk, grov byggd, och  vaktande DC. Har haft en frisk och sund uppväxt på gård med kennel. Hon har även gått fler kurser på brukshundsklubben.
Pris kr 8000.- inkl. stamtavla,vaccinationer och veterinärsintyg inte äldre än 7 dagar.
Säljas till stabilt hem, med hundvana, gärna på landet."


Kontakta Edith på detta forum eller Kennel Monoceros på 076-19 577 63 för bilder samt mer information
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Althea till salu Empty
InläggRubrik: Altheas död   Althea till salu Emptylör okt 30, 2010 8:06 am

Läste på Ediths blogg att hon/du avlivat Althea.

Sedan vi var och hälsade på dig i somras så är två av de hundar du hade då avlivade, en förflyttad samt en ny införskaffad.

Jag förstår om man avlivar en hund om den är sjuk eller farlig för sin omgivning, men jag kan inte förstå hur man kan avliva en hund som man tagit till sig sedan den var valp för att den inte uppfyller avelsmålen. Är hundarna produkter eller liv för dig Edith?

Jag läste detta i går och kände stark ilska mot dig och ditt agerande Edith. Känslokyla är ett ord som fyller mig. Jag undrar också varför du skaffar hundar överhuvudtaget?!

Tycker det är bra att du slutat med DC men du borde börja köpa/sälja något som inte lever i stället.

Även om inte vi ville köpa Althea av dig så var hon DITT ansvar och hon var en genomsnäll hund som borde ha fått ta skogspromenader med dig tills hon lämnade in av helt andra skäl.

Detta vill jag att du ska veta att jag tycker.
Till överst på sidan Gå ner
 
Althea till salu
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Trevlig norska som flyttat till sverige :(
» Hässleholm till helgen!
» hopp till kamp...
» Länk till vårt liv...
» dekal till bilen. samt ensamhetsträning.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Övrigt :: Klotterplank-
Hoppa till: