Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 En varning och uppmaning!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Kelingen




Antal inlägg : 6
Join date : 11-04-26

En varning och uppmaning! Empty
InläggRubrik: En varning och uppmaning!   En varning och uppmaning! Emptyfre okt 28, 2011 8:01 pm

Hej, det är med stor sorg och tomhet i hjärtat jag kan berätta för er att min älskade Gaia fick somna in idag endast 4,5 år gammal. En del av mig dog med henne.

För drygt tre veckor sedan drabbades hon av hälta som kom lite då och då. Hennes aptit blev sämre och sämre då hon hade så ont att hon knappt kunde stå på benet. Trots flera veterinärs besök i Mora kunde de inte hitta något riktigt fel. Vi blev remitterade till Falu djursjukhus och Gaia blev inlagd direkt. Efter ett dygn fick vi hämta ut henne och man hade ställt diagnosen patella luxation. "Inga problem, bara att operera, försäkringen täcker", sa sköterskan. Dock ville inte försäkringsbolaget göra en direktreglering ens på besöket. De skulle kontakta mig. Jag undrade då vad som egentligen var fel. Fick reda på att de ville ha papper från alla journaler på Gaia. Jag skickade in alla papper och efter flera dagars väntan och intet ljud från försäkringsbolaget och med en hund som slutat äta och började må allt sämre, började jag bli orolig och förbannad. Jag ringde försäkringsbolaget och fick avslag på operationen. Nu kommer varningen: Köp aldrig en vuxen hund utan att kolla att den varit fullt försäkrad från 4 månader utan avbrott! Om så inte är fallet gäller inte försäkringen på vissa skador. Detta gäller de allra flesta försäkringsbolag. Det var det som hände oss och drabbade Gaia.
Nu har hon inte ont mer, men vi saknar denna underbara hund så hjärtat blöder. Det känns fördjävligt!
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

En varning och uppmaning! Empty
InläggRubrik: Sv: En varning och uppmaning!   En varning och uppmaning! Emptylör okt 29, 2011 1:11 pm

Usch, jag beklagar sorgen... Sad
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

En varning och uppmaning! Empty
InläggRubrik: Sv: En varning och uppmaning!   En varning och uppmaning! Emptymån okt 31, 2011 11:16 am

Beklagar verkligen sorgen Crying or Very sad Crying or Very sad Jag förlorade min Boris pga dåliga höfter tidigare i år och det är hårt Sad

Knäna är ett problem som är rätt stort på Dogo canarion verkar det som Sad Man hör fler och fler hundar som får somna in pga knän...
Till överst på sidan Gå ner
pineda

pineda


Antal inlägg : 69
Join date : 11-07-11
Age : 61
Ort : nyköping

En varning och uppmaning! Empty
InläggRubrik: Sv: En varning och uppmaning!   En varning och uppmaning! Emptytor nov 03, 2011 7:12 pm

Crying or Very sad Beklagar för er och kära vovven.F. bolagen e experter på att skriva långa finstilta texter som tyvärr måste läsas väldigt nogrannt.Har ochså råkat ut för samma sak, fast m häst.Vi fick avliva vår DC tik i våras p.g.a knän o haslederna bak Sad men då var det inga problem m bolaget allt flöt jättebra m skaderegleringar m.m.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





En varning och uppmaning! Empty
InläggRubrik: Sv: En varning och uppmaning!   En varning och uppmaning! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
En varning och uppmaning!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Hälsa :: Sjukdomar, skador.-
Hoppa till: