Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptyfre okt 21, 2011 11:02 am

Lika bra starta en tråd om det då Smile

Fick en superbild på Titus idag då han ställer upp sej själv:

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Tit1-1

Ska fixa en bild på då jag ställer upp honom så snart Steve kommer hem, men han tappar resning och vinklar både fram och bak då, och lyfta upp svansen är bara glömma. Så här blir det mycket jobb med att träna friställning minsann!
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptyfre okt 21, 2011 1:23 pm

Börjarman justera Aji, då sjunker hon ihop till en korv utan någon som helst muskelspänning. Ev. kan man fixa med frambenen lite annars brukar Jessica snurra ett varv och låta henne ställa sig själv.
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptyfre okt 21, 2011 1:23 pm

Och snygg bild. Fast det visste du ju redan...Smile
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptysön okt 23, 2011 6:27 am

Hade jag sagt moff inne i ringen, skulle hon ställt sig supersnyggt ha ha. Titus är grymt fin på bilden!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptysön okt 23, 2011 9:43 am

haha ja men det är ju iaf inte dubbelhandling så det är det ju bara göra Smile
Titus har inga ord han kopplar ihop till nåt spännande tyvärr, men Kiwi lyser ju upp så fort man säger Steve...så jag kanske får testa det nästa gång!
Till överst på sidan Gå ner
pineda

pineda


Antal inlägg : 69
Join date : 11-07-11
Age : 61
Ort : nyköping

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptysön okt 23, 2011 5:55 pm

Han är riktigt snygg!!!tycker att en hund som kan stå fint själv e att föredra framför att dra o greja i ben o svansar m.m.I våras såg jag en rottis som sprang före sin husse i ringen( så som man visar schäfern)o snacka om kraft o pondus o vilken trav bland det snyggaste ja sett men jag for nog ge upp m Björn tror ja endast blir släpad runt i ringen efter som en trasa( när han blir färdigväxt).Har du ställt ut honom???
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptymån okt 24, 2011 11:26 am

Ja brukshundar som kan visa sej är oftats jäkligt snygga att titta på Smile
Men ja...så är det ju dubbelhandling big time som gäller i de ringarna med! Laughing
Man får ju passa sej så man inte blir nedsprungen av nån tjoande handler på utsidan då man står utanför rottis eller schäfer-ringen på utställning...

Ja vissa hundar är definitivt snyggare i friställning, men generellt tycker jag inte Dogo canarion gör sej så jättebra friställt, då den ju inte ska vara en hund som är alert och står och viftar på svansen som en setter :/
Är ju sällan man ser andra mastiff-raser friställda heller.....
Men man får ju helt enkelt göra vad som passar ens hund bäst Smile

Titus är ju norrman och jag fick inte hans stamtavla förän han var 9 månader tror jag, så jag har aldrig hunnit med ställa honom, vi ska på premiär nästa helg i Växjö, sen blir den norsk vinnare i norge i november och nordisk vinnare i stockholm i december...så får väl se hur han agerar i ringen Smile
Till överst på sidan Gå ner
pineda

pineda


Antal inlägg : 69
Join date : 11-07-11
Age : 61
Ort : nyköping

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptymån okt 24, 2011 10:14 pm

Jo håller med!en del hundar älskar att visa upp sig o då blir ju ställandet så mkt enklare.Sen finns ju den sorten som älskar det till en början men efter ett tag får dras runt i ringen o ser hur tråkiga ut som helst.Lycka till i Växsjö vore roligt om du delar m dig av kritiken Wink
Till överst på sidan Gå ner
Presagaute´s tara

Presagaute´s tara


Antal inlägg : 56
Join date : 10-11-15
Age : 47

skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Emptytis nov 22, 2011 9:22 pm

snygg eva han är
jag tycker en hund ska ställa sig själv och det gör tara med Very Happy

kan få rätta till det ena bakbenet på henne lite det är allt

Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty
InläggRubrik: Sv: skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.   skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp. Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
skillnad på hundar som friställs eller som man ställer upp.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Pratar era hundar?
» wp och vikter på hundar
» ny människa och nya hundar :)
» agira eller hyena?
» Underull eller inte

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Allmänt om DC :: Genetik, avel, rasstandard-
Hoppa till: