Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE...

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Hege Marie

Hege Marie


Antal inlägg : 52
Join date : 10-06-30
Ort : Moss, Norge

USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Empty
InläggRubrik: USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE...   USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Emptyfre sep 30, 2011 4:15 pm

Jeg var inne på Finn.no i dag, og så til min store forferdelse renrasede Dogo Canario valper til salgs helt ned til kr 4.500,00!!!!

Jeg ble mildt sagt sjokkert! Makan til useriøse oppdrettere, med null tanker om hva dette gjør med rasen vår! Dette er valper
som kun er noen få uker gamle... det er ikke engang valper som har stått igjen hos oppdretter i månedsvis!!!! Rolling Eyes

Ikke nok med det, men i annonsen står det at offisielle røntgenresultater kommer på DogWeb (NKK) snart..... Evil or Very Mad
og dette har stått lenge........

Jeg som har brukt en formue på å importere fra Polen og Frankriket, lett etter HD-fri hanne til tispen min, og planlegger
flere kull de neste årene, er mildt sagt forbanna!!!

Hva skal det bli til med vår rase, når renrasede DC/PC blir vurderte som mindre verdifulle enn blandingsvalper???? Sad

Fy så useriøst!!!!!!! Rolling Eyes



Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Empty
InläggRubrik: Sv: USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE...   USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Emptylör okt 01, 2011 7:05 am

Ja det begynner å bli helt vildt innenfor Dogo Canario avlen Sad Ser ut som det er bare å få valper og selge dem til spott pris.
En ting er at det er feilvarer eller at de er kommet opp i 3-4 mnd alder. Men å selge valper til 5000 når de er 3 uker gamle....
Har selv solgt et kull ```billig...8000`` og det kommer jeg nok ikke til å gjøre igen.

Hadde noen valpekjøpere på besøk, og de lurte på disse valpene som ble solgt så billig, hva var galt med dem.
De spurte samtidig om ikke vi hadde en klubb som gjorde noe i henhold til dette.
Dette ser veldig dårlig ut utad, og rasen vår får bare et enda mere dårlig rykte.

Kansje vi i norge skal sette strengere regler for avl, så at det ikke blir så enkelt å bare parre for å tjene seg penger.
Regler om premiering på utstilling samt HD-AD resultater hadde hjelp rasen vår.

Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Empty
InläggRubrik: Sv: USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE...   USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Emptysön okt 02, 2011 4:35 pm

Klubben kan ikke gjøre noe med prisen oppdrettere setter... det klubben derimot kan gjøre(og som ligger på "bordet") er å ha en annonse på f.eks. finn.no der oppdrettere som følger avlskravene(anbefalingene) kan reklamere for sine kull. Det vil da si at de kullene som ligger under den linken, er kull som følger avlskravene. Sannsynligvis vil dette bli mer interessant for potensielle valpekjøpere. Da vet kjøperne at oppdretter gjør de tingene som er viktige for rasen i avlen.

Avlskravene pr i dag er jo kun anbefalinger, og det er opp til årsmøtet(alle de betalende medlemmer som dukker opp på årsmøtet) å søke om avlskriterier for registrering. Dette er ikke noe klubben "bare kan gjøre". Dermed blir klubben avhengig av at oppdretterne og andre med interesse for rasen, engasjerer seg ved å sende inn forslag og stemme over det på årsmøtet før det sendes videre som søknad til NKK Very Happy

Normalt sett(om regningen blir betalt med en gang), så tar det omtrent 14 (virke-)dager fra røntging til resultatene ligger på DogWeben.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Empty
InläggRubrik: Sv: USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE...   USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
USERIØSE OPPDRETTERE I NORGE...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Spesialen i Norge
» Linda fra Norge

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Allmänt om DC :: Genetik, avel, rasstandard-
Hoppa till: