Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Mixan & Gniztra säger hej

Gå ner 
+4
Milah
Eva
PerroELPasadas
Mixan
8 posters
FörfattareMeddelande
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptyons aug 17, 2011 7:16 pm

Hejsan.

Mitt namn är Mixan bosatt utanför hultsfred, närheten av kalmar och växjö. Jag är snart 27 år och har precis blivit med dogo canario tiken kemok's solana. Som vi valt att kalla Gniztra här hemma.

Har tidigare haft pitbull och rottweiler.

Vet att jag fick upp ögonen för DC redan för en 7-8 år sen då jag såg en i en film.
Ovanliga som det var så blev det inget med de.

För ett år sedan fick min sista PB hane lämna världen 6 år gammal av massa jobbiga allergier. (hans alltså)

Suget har funnit men jag har inte velat förhasta mig. Hittade denna kennel och blev kär:)

Förutom hundintresset är även bilintresset stort. Har en nyare volvo som e stylad, omlackad och ombyggd som ja ställer ut och vinner priser med:)

Gniztras föräldrar är :Moder Such Viola och fader Cerberos Gran Canarian Amo, som är en ungersk import.


Fyy så dålig ja var på det här Smile


Tjingeling// Mixan flower


Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptyons aug 17, 2011 7:42 pm

Välkommen hit Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptyons aug 17, 2011 7:48 pm

Man tackar så mycket:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptyons aug 17, 2011 9:20 pm

Tjenixen och välkommen! Smile)

Jag hade också en apbt jag fick avliva pga allergier innan jag äntligen fick min första DC 6.5 år sedan...hoppas du trivs med rasen! Smile Den är ju trots allt lite olik bull/terrier-typ av hund...

Ser gärna bilder på både hundar och bilar! Smile Har en brittisk sambo som är väldigt imponerad över detta med volvos som stylas i Sverige, han har en nyare v70 som han just sverigereggat och satt devil eyes på, för i UK är det förbjudet göra det tydligen....

mvh/Eva
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 9:48 am

Man tackar:)

Jo ja vill gärna komma ifrån just bull och terrier nu. tog väldigt hårt med min siste hane.
Vad hade du för problem med din apbt? Ja hade även två vuxna tikar och tog valpar på en av dom med. Höll på med apbt i ca 7 år. Innan det så hade ja en väldigt lovande fin rottis. från en välkänd kennel och bra meriter. Som sedan fick avlivas pga aggression. Tre av hans kullsyskon hade bitit både vuxna och barn. Lyckligtvis kom det inte så långt för min.

Men efter läst om rasen väldigt mycket så känns det som det är en som kan passa mig.Smile

Försökte l'gga in bilder och annat igår. Varken länk eller annat gick eftersom de stod att man inte fick det som ny medlem de första 7 dagarna. så får helt enkelt hålla ut:P
Eller så på Facebook söka på MissMixan Wärnlund så kan man se bilder på gniztra även bilen med

Bilen med mer teknisk info hittar man på garget.org sida och där ska man söka efter medlem MixXxaN.

Nä dom har väl dessutom vänstertraffik där. Har ju med möte att göra samt att de har en helt annan lag om positions ljus, hel och halvljus där. så importera eller expotera bilar dit är alltid lite mera svårt än tex tyskland/USA
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Milah

Milah


Antal inlägg : 53
Join date : 10-09-08
Ort : Karlstad

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 11:22 am

Välkomna! Roligt med en halvsyster till Milah, Gniztra var faktiskt en av mina favoriter i kullen redan när de var fyra veckor, fick se fotona/videon du mailat när jag var där i helgen, hon är verkligen superfin! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 11:50 am

Alltid kul med syskon och släkt ju:)

Fall platt fall för henne... Hennes färg gjorde allt. Sedan en bra mask e ju inte fel det heller:)

Jaså det fick du göra. Vad kul hihi

Väntar bara på att man får lägga upp bilder här så kommer det drälla in:)


För övrigt tycker ja din tös e vääldigt lik viola:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Kemoks

Kemoks


Antal inlägg : 22
Join date : 11-04-14

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 1:26 pm

sunny

Va kul att ni hittade hit, alltid roligt med några man känner.... flower
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 1:53 pm

Hmmmm jasså vafasen, visste inte det inte går lägga in bilder de första 7 dagarna...skumt...undrar om jag kan ändra det, får ta en titt.

Min apbt hade en sekundär form av furunkulos, dom hittade väl aldrig riktigt orsaken till det och hon hade stora inflammerade jäkla finnar på varenda tass och utmed låren, var bara ok så länge hon gick på antibiotika....
Så då hon var 6 år orkade väl inte kroppen med helt enkelt, hon blev liksom sjukare och sjukare på alla sätt och vis och jag beslutade att låta henne somna in. Älskar den rasen, men pga apbt-miljön och folken inblandade i rasen har jag totalt tappat intresset för det tyvärr... :/ Svårt få tag på bra adba eller bfck-reggade jyckar som är lagom heta i temperamentet med verkar det som...

Rottis hade jag med en period, men helt fel ras för mej, hon var en arbetsnarkoman utan dess like, så henne omplacerade jag och canarion passar som handen i handsken Wink

Men jaha, om jag inte kan fixa 7dagarsregeln så får vi väl helt enkelt vänta på att få se bilder på din lilla då Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 2:09 pm

Kemoks skrev:
sunny

Va kul att ni hittade hit, alltid roligt med några man känner.... flower


Hihi klart det åsa och lenny:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 2:12 pm

Eva skrev:
Hmmmm jasså vafasen, visste inte det inte går lägga in bilder de första 7 dagarna...skumt...undrar om jag kan ändra det, får ta en titt.

Min apbt hade en sekundär form av furunkulos, dom hittade väl aldrig riktigt orsaken till det och hon hade stora inflammerade jäkla finnar på varenda tass och utmed låren, var bara ok så länge hon gick på antibiotika....
Så då hon var 6 år orkade väl inte kroppen med helt enkelt, hon blev liksom sjukare och sjukare på alla sätt och vis och jag beslutade att låta henne somna in. Älskar den rasen, men pga apbt-miljön och folken inblandade i rasen har jag totalt tappat intresset för det tyvärr... :/ Svårt få tag på bra adba eller bfck-reggade jyckar som är lagom heta i temperamentet med verkar det som...

Rottis hade jag med en period, men helt fel ras för mej, hon var en arbetsnarkoman utan dess like, så henne omplacerade jag och canarion passar som handen i handsken Wink

Men jaha, om jag inte kan fixa 7dagarsregeln så får vi väl helt enkelt vänta på att få se bilder på din lilla då Smile

nä ja försökte igår när ja gjorde presentationen men icke icke... de stod då fast på engelska att ja.. nya medlemmar.... på 7 dagar.... Razz

Okej lite skillnad mot min då. han hade allergier mot det mesta. kött, alla träd. pollen. gräs, väta, tre olika sorters damm osv osv.. valde att ta bort han då han mådde som bäst. han hade mot slutet ca 3 månader om året då han mådde bra. han hade testat all medecin men inget gick.

Tyvärr är det mycket fult i rasen och även i folket. så ja håller med dig där.. ska testa igen med bilder men då byter ja till tråden det berör med bilder:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 2:16 pm

Eva skrev:
Hmmmm jasså vafasen, visste inte det inte går lägga in bilder de första 7 dagarna...skumt...undrar om jag kan ändra det, får ta en titt.

Min apbt hade en sekundär form av furunkulos, dom hittade väl aldrig riktigt orsaken till det och hon hade stora inflammerade jäkla finnar på varenda tass och utmed låren, var bara ok så länge hon gick på antibiotika....
Så då hon var 6 år orkade väl inte kroppen med helt enkelt, hon blev liksom sjukare och sjukare på alla sätt och vis och jag beslutade att låta henne somna in. Älskar den rasen, men pga apbt-miljön och folken inblandade i rasen har jag totalt tappat intresset för det tyvärr... :/ Svårt få tag på bra adba eller bfck-reggade jyckar som är lagom heta i temperamentet med verkar det som...

Rottis hade jag med en period, men helt fel ras för mej, hon var en arbetsnarkoman utan dess like, så henne omplacerade jag och canarion passar som handen i handsken Wink

Men jaha, om jag inte kan fixa 7dagarsregeln så får vi väl helt enkelt vänta på att få se bilder på din lilla då Smile



Nej det funkade inte.. får notisen :New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 2:19 pm

Ja det är ju jag det, och jag har kollat igenom administrationspanelen och inte hittat ett jävla skit om någon 7 dagarsregel så jag vet då inte....haha, får väl ge dej rådet att vänta helt enkelt Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptytor aug 18, 2011 2:22 pm

Eva skrev:
Ja det är ju jag det, och jag har kollat igenom administrationspanelen och inte hittat ett jävla skit om någon 7 dagarsregel så jag vet då inte....haha, får väl ge dej rådet att vänta helt enkelt Wink



Jajemen:) annars är det facebook som gälller. Bilderna på både hund och bil är öppna och delade med alla, även icke medlemmar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptyfre aug 19, 2011 10:26 am

Välkommen hit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptyfre aug 19, 2011 11:58 am

case skrev:
Välkommen hit! Smile


Tack så mycket:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Anje

Anje


Antal inlägg : 47
Join date : 11-04-05

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptylör aug 20, 2011 9:30 am

Hej hej o välkommen hit! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptylör aug 20, 2011 11:25 am

Anje skrev:
Hej hej o välkommen hit! Smile

Tack så mycket:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptylör aug 20, 2011 3:16 pm

Välkommen! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mixan

Mixan


Antal inlägg : 27
Join date : 11-08-14
Age : 39
Ort : Oskarshamn

Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Emptysön aug 21, 2011 11:30 am

jess skrev:
Välkommen! Smile

Tack så mycket:)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/MixXxan
Sponsored content





Mixan & Gniztra säger hej Empty
InläggRubrik: Sv: Mixan & Gniztra säger hej   Mixan & Gniztra säger hej Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Mixan & Gniztra säger hej
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Bilder på Gniztra

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: