Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum

HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Hässleholm 22/5-10

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva

Antal inlägg : 677

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptylör maj 22, 2010 1:00 pm

BIR- Toro de can muc
BIM- Dog eyes famous kiwi
cheers

1or med HP till juniortikarna Kiora och Aji, samma för Åke, 1a för jäätttttehunden Franco.

Domare: Ove Germundsson

Kiwis kritik: Feminint välformat huvud, korrekt uttryck, urmärkt hals, Typisk rygg, bra ben och tassar.
Mycket typiska vinklar och rörelser. En utmärkt helhet.

Var faktiskt lite tveksam till vad en svensk domare skulle säga om Kiwi. men jag tycker det verkade som han visste vad han gjorde vilket ju var kul Smile
Toro såg kanon ut och har verkligen blivit vuxen och "klar" i kroppen!

Kameran hade jag i tryggt förvar hemma..haha och lika bra det kanske då utställningen ägde rum i ett träsk och jag inte tror nån av hundarna såg ens i närheten av så snygga ut som dom brukar.... Laughing
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess

Antal inlägg : 167

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptylör maj 22, 2010 6:51 pm

Fantastiskt fin kritik på Kiwi, massor med grattis!!!

Aji fick en 1:a med Hp.

Tik som ger något lågställt intryck i stark utveckling, vackert huvud och uttryck. Utmärkt hals, typisk rygg, bra svans, bra ben och tassar. Rör sig med bra steg men behöver bli lite stabilare. Härligt temperament.

En stolt matte och husse!!!

massor med grattis till Torro och Kiwi!!!
Monoceros

Antal inlägg : 94

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptysön maj 23, 2010 7:20 am

Grattis till er Alla.. Kom nu ihåg att Ove är en domare att ställa för igen ...
Jessica

Jessica

Antal inlägg : 60

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptysön maj 23, 2010 11:21 am

Toro

Tilltalande hane av bra modell. Vælformat huvud, korrekt uttryck, utmærkt hals, typisk rygglinje, kort i lænden, høg svans, bra ben och tassar. Rør sig utmærkt fram och från sidan, trång bak.

Tack Eva. Very Happy
Grattis till alla! cheers
http://www.dogocanario.dk/
Gäst
Gäst

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptysön maj 23, 2010 3:22 pm

Det var här jag skulle ha skrivit tack alla för en fin utställningsdag trots leran och vattenpölar...inte roligt när burarna sjunker ner i vatten när hunden lägger sig...

Kioras kritik:

1 årig tik i stark utveckling, feminint mycket vackert huvud och uttryck, utmerkt hals, typisk rygg. Bra ben och tassar, behöver fylla ut mer i fronten bröstkorgen samt få bättre harmoni i sina rörelser.
Etta m hp bästa juniortik.

Germundsson dömde bra tycker jag, han satte fingret på de rätta punkterna.
Eva
Admin
Eva

Antal inlägg : 677

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptysön maj 23, 2010 4:42 pm

Ja jag måste säga att han dömde förvånansvärt spot on på alla! Väldigt trevligt med svenska domare som har koll på läget Smile
jess

jess

Antal inlägg : 167

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Emptysön maj 23, 2010 5:08 pm

Håller med er!!! Gillade honom väldigt mycket dels som domare och som person, tyckte han bemötte Aji på ett bra sätt. Aji blev så glad när han kom fram till henne så svansen gick som en propeller och elefantöronen kom fram. Smile

Han såg hunden och uppmärksammade rätt saker. Han bedömning stämde överens med vår syn på Aji!
Sponsored content

Hässleholm 22/5-10 Empty
InläggRubrik: Sv: Hässleholm 22/5-10   Hässleholm 22/5-10 Empty

Hässleholm 22/5-10
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Hässleholm till helgen!
» Bilder från Hässleholm