Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum

HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Galastop biverkningar

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
case

case

Antal inlägg : 377

Galastop biverkningar Empty
InläggRubrik: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Emptymån feb 14, 2011 3:28 pm

Vi var hos veterinären för ett par veckor sedan då vi misstänkte att Aji hade fått juverinflamation i samband med att hon var skendräktig.

Hon hade ingen juverinflamation men fick Galastop utskrivet mot skendräktigheten.

Hon fick första dosen samma kväll och dagen vid lunch dagen därpå. När vi kom hem från jobbet hade spytt mängder och åter mängder och detta fortsatte under kvällen. Hon hade även skakningar i kroppen.

Dumt nog fullföljde vi kuren i två dagar till(man skulle ge Galastop under fyra dagar).

Aji ville inte längre äta sitt foder eller godis som hon hade fått samma dag som hon spydde. Hon vägrar fortfarande alla produkter som innehåller lamm. Både godiset och fodret var av lamm/ris. Hon vägrade fodret trots att vi blandade ut det med färskfoder(som är det absolut bästa hon vet).

Skakningarna fortsatte ganska lång tid efter kuren men har minskat efterhand. Hon var även väldigt låg i humöret och hängig/slö av medicinen.

Nu har vi bytt foder till Acana adult large breed och hon äter med glädje.

Hon har dessutom kvar de flesta symptomen för skendräktighet förutom mjölkproduktionen och bäddar som aldrig förr... Rolling Eyes

Vill egentligen inte så mycket med detta förutom att om ni överväger att använda Galastop, tänk efter en extra gång.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva

Antal inlägg : 677

InläggRubrik: Sv: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Emptymån feb 14, 2011 5:14 pm

Nej, jag har aldrig haft nån vidare lycka då jag använt galastop på tikar heller. Jag låter dom hellre gå igenom det, försöker mata mindre och motionera mer och plocka bort leksaker som används som valpar osv Smile
Bente

Antal inlägg : 303

InläggRubrik: Sv: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Emptymån feb 14, 2011 8:06 pm

Vi har prøvd galastop, men sluttet av den enkle grunn at vi ikke synes det er noen forskjell... Og det er jo ikke akkurat billig heller, så vi gidder ikke mer...
Riocha

Antal inlägg : 91

InläggRubrik: Sv: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Emptytis feb 15, 2011 7:29 am

Jeg har brukt Galastop til mine amstaffer og det var aldri noen problem.

Min Madrugada ble skendräktig og jeg startet med galastop.
2 dager etter var hun kjempe syk,spydde, masse diare,samt at hun sluttet å spise.
Hun var slik i noen dager føre jeg forstod at det var galastopen som gjorde dette.
Min vetrinær var veldig påståelig at galastop ikke var problemet.
Madrugada ble aldri frisk igjen,hun ble bare mere og mere forandret etter hver som uke ukene gikk.
Hun virket veldig deprimert den første tiden etter galastopen,og så ble hun veldig ustabil i syken sin
begynte å gjøre utfall på besøkende.
Hun kunne sitte å se på meg med et utrykk som kunne minne meg om ``Mongolid``
Jeg så på henne i flere månder at hun ble verre og verre og det var syken som ble problemet.
Etter mange avik i sin syke,samt at hun ``datt ut på et vis``valgte jeg å la henne sovne inn.
Det ble aldri funne ut av vetrinæren hvorfor hun ble slik.
Jeg VET at det var galastopen som gjorde dette med henne. Jeg kommer aldri til å bruke dette midle igjen,
det kan ta livet av en hund.
Og jeg anbefaler alle til ikke å bruke dette.
Blir tispen skendräktig så er det lite mat og mye trening som skal til.

Eva
Admin
Eva

Antal inlägg : 677

InläggRubrik: Sv: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Emptytis feb 15, 2011 7:35 am

Oj! Shocked Ja det var ju verkligen ett worst case scenario...

Nej då känns det väl som det är bättre dom går runt och är lite deppade, bäddar och har mjölk i tuttarna....

Här är biverkningarna enligt fass:
Biverkningar
Övergående slöhet, anorexi och kräkningar kan förekomma. Kräkningar sker normalt endast efter första dosen. Enstaka fall av hypotension har rapporterats.

Jag har aldrig gett det till Kiwi, utan det var till min gamla Rottweiler här senast och hon blev inte dålig av det, men det bara sköt upp skendräktigheten, så så fort jag slutade med dropparna kom den ändå...
Riocha

Antal inlägg : 91

InläggRubrik: Sv: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Emptytis feb 15, 2011 7:40 am

Det virker som vertinærene løser problemene med å skrive ut medikamenter.
Jeg gir nesten aldri meine hunder medisiner om det ikke er helt nødvendig.
All medisinbruk svekker imunforsvaret, jeg prøver altid med naturmedisin
før jeg kontakter vetrinæren.
Det naturlige er altid best både på folk og dyr Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Galastop biverkningar   Galastop biverkningar Empty

Galastop biverkningar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet