Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 En annan rolig sak...

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

En annan rolig sak... Empty
InläggRubrik: En annan rolig sak...   En annan rolig sak... Emptytis jan 25, 2011 11:33 am

För några dagar sedan när jag stod i en hundrastgård med Aji, då kommer en man och ropar på halvdålig engelska. Excuse me mister, is this a Presa?

Aji, gillade inte att han stod ockrek på mig så hon sprang fram till staketet och visade att hon tyckte att han skulle sticka därifrån...

Vi började prata, han var på besök hos släktingar i malmö och det visade sig att han var från kanarieöarna. Han hade haft fyra canarios själv och hade precis gjort av med/sålt/avlivat den sista(förstod inte vad han menade riktigt...)

Han beskrev Aji som "angry but not too angry"(hon var ok. med honom så fort vi började prata med varandra och såg att jag var lugn i situationen.

Not to big, not to small...many dogs too big or small and fat. Looks and moves funtional, good muscles on her legs. very nice head but very very very ugly ears, why don't you cut them off? Smile

Sen ringde hans mobil och han tackade för sig och joggade iväg.

Det var roligt att träffa honom! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

En annan rolig sak... Empty
InläggRubrik: Sv: En annan rolig sak...   En annan rolig sak... Emptytis jan 25, 2011 12:07 pm

Hahaha Laughing awww dom fina ööronen!!
Konstigt vad många typer från just Kanarieöarna det springer runt!
Var ju någon man i somras, på Ullared som sprang efter mej och Boris och frågade om det var en presa med :p
Han var så förvånad att dom fanns i Sverige Smile
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

En annan rolig sak... Empty
InläggRubrik: Sv: En annan rolig sak...   En annan rolig sak... Emptytis jan 25, 2011 2:42 pm

Jag var på en fest i göteborg förra vintern, då kom det fram en snubbe som hade hört på omvägar att jag hade en canario. Han släktingar bodde nära Felix Betancort och hade träffat hans hundar flertalet gånger.
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

En annan rolig sak... Empty
InläggRubrik: Sv: En annan rolig sak...   En annan rolig sak... Emptytis jan 25, 2011 4:33 pm

Oj! Det var ju inte illa pinkat Very Happy Ja honom har jag då inte sprungit på i Göteborg...hehe...

Har en bekant vars mamma kommer från kanarieöarna, är uppvuxen där och kom till Sverige som vuxen och hon sken iaf upp då hon såg Zombie första gången och sa att sånadär hade dom på taken där hemma Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
niklas




Antal inlägg : 63
Join date : 10-07-27

En annan rolig sak... Empty
InläggRubrik: Sv: En annan rolig sak...   En annan rolig sak... Emptylör jan 29, 2011 3:28 pm

Japp världen e liten. När jag tog hem Perro så var de ju inte helt vanliga här (tror han var den tredje regade i SKK) så kom närmsta grannen & hennes dotter å frågade vad d var för ras, när jag sa DC så vände hon sig till dottern å sa: Kommer du ihåg de där hundarna som jagade oss när vi red på ön? Det var sådana.... Visade sig att de bott på Kanarieöarna och tyvärr blivit jagade när de genade på en ridtur.... Vad e oddsen på att grannen tom blivit jagad va,,Hahahaha
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





En annan rolig sak... Empty
InläggRubrik: Sv: En annan rolig sak...   En annan rolig sak... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
En annan rolig sak...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» rolig...:)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Övrigt :: Klotterplank-
Hoppa till: