Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Måste avreagera mig!!!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
linda

linda


Antal inlägg : 16
Join date : 10-09-28
Ort : Oslo

Måste avreagera mig!!! Empty
InläggRubrik: Måste avreagera mig!!!   Måste avreagera mig!!! Emptysön dec 12, 2010 12:55 pm

Är så förbannad så jag kokar!! När ska folk lära sig att respektera ett vänligt: Vi vill inte hälsa i band!
Jag å Agira kommer å går vid älven å tränar lite kontakt me klickern... längre fram ser jag en lös hund (nån slags fjällhund) jag å Agira stannar och fortsätter träna kontakt. Samtidigt ropar jag till hundens matte, eftersom hon inte verkar fatta hinten genom att vi stannar, att vi vill inte hälsa. Hon ropar på hunden men den lyssnar inte å han komemr fram till Agira och jag slappnar av och låter de hälsa, när "skadan" redan är skedd. Vi går och när vi möter matten så säger jag att jag uppskattar om du tar in din hund när jag kommer och går med min i koppel och säger att vi inte vill hälsa. Får till svar att: han lyssnar mindre om jag tjatar. Ho har fortfarande hunden lös och rätt vad det är så smäller det, jag är ganska säker på att det va han som startade, men är för mig egentligen ovesäntligt, när det är en situation när en hundägare står å är så jävla arrogant och skriker åt mig att det är mitt fel att jag är spänd å har en dålig attityd och en kamphund. Då sitter Agira bredvid mig och säger inte ett pip och jag talar om efter noter åt den jävla människan att det är henns förbannade jävla plikt att få in hennes hund om jag kommer med min i koppel och inte vill hälsa. Å där står hon å hånskrattar. FY FAN!!! Att det går an. Jag å Agira går bara... och efter en liten stund ser jag att hon har blod i ögonvrån... då har hon fått en liuten skråma precis vid nedre ögonlocket... ingen större fara. Men jag blir bara så jävla förbannad!!!!!

Puh, så nu har jag fått avreagera mig lite... Smile

Till överst på sidan Gå ner
mutchof

mutchof


Antal inlägg : 45
Join date : 10-10-20
Ort : Helsingborg

Måste avreagera mig!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Måste avreagera mig!!!   Måste avreagera mig!!! Emptysön dec 12, 2010 4:41 pm

Jag förstår dig. Ibland vill man bara spy på vissa människor. Glöm inte att påpeka att det är olagligt att ha hunden lös om den inte kommer på inkallning och att du anmäler dem. Det kanske får dem att inse.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.orkanensmusclemachine.blogspot.com/
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Måste avreagera mig!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Måste avreagera mig!!!   Måste avreagera mig!!! Emptysön dec 12, 2010 8:59 pm

Huff, de hundeeierene der er verdens værste Evil or Very Mad Det som er tris er jo at man aldri blir kvitt dem... Men om deler av den svenske hundeloven er som den norske, så har man ikke lov til å ha hunden løs om man ikke har kontroll på den... Men det hjelper jo så lite - desverre!

Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Måste avreagera mig!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Måste avreagera mig!!!   Måste avreagera mig!!! Emptymån dec 13, 2010 8:12 am

Tyvärr ingen ovanlig incident Sad

Det värsta är väl hur jävla obrydda de andra hundägarna är, TILLS det händer nåt då vill säga...
och alltid är det man själv som är skurken för man har en "mördarhund" i kopplet...

Jag mötte inte mindre än 3 lösa hundar igår, varav en totalt okontrollerad och ingen ägare så långt ögat nådde.
Sprang fram raka vägen till Boris som jag släppte lös för att hålla den borta från Kiwi iaf, var en liten skiten spanijel som började jucka hejdlöst på Boris direkt, hade han gjort samma på Kiwi hade det inte mottagits fullt lika varmt kan jag ju påpeka..

Så kom ägaren lunkande ett tag efter och jag påpekade att det inte var så smart ha hunden lös då man inte har kontroll på den och att hade den sprungit fram till min andra hund hade den riskerat att bli biten...
INTE ett ord sa hundägaren..inte ens en ursäkt...hon bara kopplade hunden och gick iväg.....SUCK
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Måste avreagera mig!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Måste avreagera mig!!!   Måste avreagera mig!!! Emptymån dec 13, 2010 1:38 pm

Jag blir så förbannad av att bara läsa om sådana hundägare. Detta händer väldigt ofta i Malmö, jag vet inte hur många gånger vi har bett ägarna koppla sin hund. Det är ju lättare om både Martin och jag är ute med Aji tillsammans då kan ena ta Aji och den andra ta hand om den lösa hunden och dess ägare som oftast inte fattar någonting.

Ansvarslösa människor som inte borde få äga en hund om man har svårt att förstår att man inte kan ha sin hund lös om man inte har en 100 procentig inkallning!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Måste avreagera mig!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Måste avreagera mig!!!   Måste avreagera mig!!! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Måste avreagera mig!!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» De äter barn och måste förbjudas....

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Övrigt :: Klotterplank-
Hoppa till: