Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Kamphunds angrepp

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Jessica

Jessica


Antal inlägg : 60
Join date : 10-05-15
Ort : København

Kamphunds angrepp Empty
InläggRubrik: Kamphunds angrepp   Kamphunds angrepp Emptytis nov 16, 2010 10:03 am

Jag såg på SKK´s førsida under Hund i media.
3 øverfall de senaste dagarna, i Malmø, Borås och Væstervik.
två personer och en schnauzer attakerade av "kamphundar".
Det ser inte bra ut, hur går det egentligen med diskussionen i Sverige nu?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.dogocanario.dk/
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kamphunds angrepp Empty
InläggRubrik: Sv: Kamphunds angrepp   Kamphunds angrepp Emptytis nov 16, 2010 10:13 am

Ptja, regeringen och SKK har väl gjort rätt klart att dom inte är intresserade av några rasförbud utan att det helt enkelt redan finns lagar mot farliga hundar.
Sen hur dom omsätts är en annan femma...

Jag känner en person som har fått munkorgstvång på sin hund efter 2 polisanmälningar pga hunden bitit andra hundar.
Personen bor i en småstad och polisen är verkligen SUPERhård med att kontrollera att munkorgs (och givetvis koppeltvång) efterföljs.
Vet dom blivit tagna på "bar gärning" utan munkorg någon gång då polisen sett det och då har dom genast stannat bilen och sagt aja baja.

Så det blir munkorgstvång väldigt snabbt om man har en hund som blivit polisanmäld iaf, sen är det nog upp till omgivningen och polisen där man bor att dels ringa polisen då och dels att polisen inser allvaret i att hålla koll på att dessa hundar faktiskt har munkorg...
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Kamphunds angrepp Empty
InläggRubrik: Sv: Kamphunds angrepp   Kamphunds angrepp Emptytis nov 16, 2010 10:14 am

Vi har ju faktiskt haft pitbulls förbjudna som ras ett par år och det visade varken från eller till på någon bettstatestik så...

HOPPAS dom fortsätter tänka i samma bana iaf....
Till överst på sidan Gå ner
Jessica

Jessica


Antal inlägg : 60
Join date : 10-05-15
Ort : København

Kamphunds angrepp Empty
InläggRubrik: Sv: Kamphunds angrepp   Kamphunds angrepp Emptytis nov 16, 2010 10:36 am

Ja, det får man ju hoppas.
Hær ær det ju munkorgstvång på dom førbjudna raserna.
Men jag tror att jag, sedan lagen blev till, har sett två eller kanske 3 som fagtiskt har burit munkorg.
Polisen følger visst inte så mycket upp på det, verkar det som.
Vad nytta gør lagen då?!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.dogocanario.dk/
Sponsored content





Kamphunds angrepp Empty
InläggRubrik: Sv: Kamphunds angrepp   Kamphunds angrepp Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Kamphunds angrepp
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Övrigt :: Klotterplank-
Hoppa till: