Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Boris utställningspremiär :)

Gå ner 
+3
Milah
case
Eva
7 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptymån okt 25, 2010 10:13 am

Är ju inte jättemycket att skryta om en BIR-rosett då man var ensam i rasen Wink

Men kritiken var iaf jättefin!

Borisen måste träna på att visa tänderna för det ville han INTE göra Laughing å andra sidan är han ju mitt uppe i tandömsningen nu så han är lite kinkig med att låta någon pilla runt där Smile

Kul med valputställningar iaf och jag kan rekommendera alla som är intresserade av utställning att börja tidigt!

Här är kritiken:

5 mån. Maskulin hane, kraftfullt huvud med goda proportioner, fina ögon och öron. Korrekt bett. Fin mask, stark hals och rygg, utmärkt benstomme, välvälvd bröstkorg, något lång i länden.
Goda vinklar fram och bak, fina tassar, vacker päls och färg.

Domaren var Monica Åkesson.

Måste säga att jag tycker kritiken var förvånandsvärt på pricken för en domare på inofficiell valputställning Smile Men helt klart måste hon ju läst rätt rasstandard, hon dömde just molosser-hundarna också, så jag antar hon kanske hade ett gott öga för just dom.

Blev inte så värst många bilder, får väl gå ut och ta några nya med rosetten idag Wink Var nämligen ösregn igår och väldigt trångt och fullt med hundar i det där ridhuset vi var i.


Boris utställningspremiär :) A1_113824083

Boris utställningspremiär :) A4_113824140

Boris utställningspremiär :) A5_113824195

Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptymån okt 25, 2010 11:41 am

Grattis till fin kritik! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Milah

Milah


Antal inlägg : 53
Join date : 10-09-08
Ort : Karlstad

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptymån okt 25, 2010 11:53 am

Grattis! Vad roligt att det gick så bra Very Happy

Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptymån okt 25, 2010 6:33 pm

Massor med grattis, bra jobbat båda två!!! En jättefin kritik!
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptymån okt 25, 2010 7:48 pm

Gratulerer cheers
Super kritikk også! det blir spennende fremover. Han ser jo ut til å vokse ganske jevnt og symmetrisk, det hadde jeg ikke trodd med den klumpen der lol!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptytis okt 26, 2010 6:37 am

hahaha Wink Ja han är väldigt hamoniskt byggd och rätt lik Kiwi i samma ålder i typ...så förhoppningsvis blir han väl kraftig men proportionerlig Smile
Till överst på sidan Gå ner
linda

linda


Antal inlägg : 16
Join date : 10-09-28
Ort : Oslo

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptytor okt 28, 2010 12:27 pm

Gillar verkligen den sista bilden, æven om øgat reflekterar lite konstigt så ser han ut å ha så fin blick/kontakt med dig!
Haha, jag har børjat træna lite ringtræning med Agira, som nu ær 1 år, sånn att vi ær redo nær hon ær redo før att visa tænderna... Jeeesus, vi klarar å springa ett par steg, sen ær kopplet el min jacka mycke roligare å hoppa efter... men skam den som ger sig. Ska bli mycket intressant nær Agira å jag ska slå våra kloka ihop å gå på utstællning førsta gången... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptytor okt 28, 2010 8:29 pm

Joo han höll ögonen på mej hela tiden minsann Smile Är kul ställa ut hund då det verkligen funkar mellan hunden och en själv!
Vissa hundar är automatiskt showhundar, boris har nog potential där, han gillar att visa upp sej Very Happy
Andra får man jobba lite hårdare med....men dom vänjer sej ju fort!
Att börja träna på mindre inofficiella är iaf ett skitbra tips... Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptylör nov 27, 2010 7:29 pm

Jag fick ju lov att titta på tänderna idag, även med handskar på så förhoppningsvis går det bra imorgon för honom!
Till överst på sidan Gå ner
Marte

Marte


Antal inlägg : 40
Join date : 10-06-04

Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Emptysön nov 28, 2010 1:02 pm

grattis med bra resultat og fin kritikk Cool
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Boris utställningspremiär :) Empty
InläggRubrik: Sv: Boris utställningspremiär :)   Boris utställningspremiär :) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Boris utställningspremiär :)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Boris
» Kiwi och Boris
» Vildbasingen Boris igen :)
» Höstbilder på Kiwi och Boris
» Monoceros Bor aka Boris 5 månader

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Utställningar :: Resultat och skryt-
Hoppa till: