Det er utrolig vanskelig å dømme en hund ut i fra et bilde. Jeg oppdaget jo f.eks et bilde av Paco fra WW(amerikanske forumet), der han ser ut som om han har en overlinje som en karpe
Og de som har sett ham live vet jo at det ikke stemmer, så jeg tar ikke på vei for at slike bilder blir lagt ut av ham.
Vi tar jo mye bilder på utstilling, og er det noen som er helt forjæ...., så lar jeg være å legge ut, fremfor å presentere en annen eiers hund, eller våre egne, på en dårlig måte - selv om jeg kanskje ikke liker eieren
Men det er jo klart at som eier og oppdretter, så velger jeg jo å legge ut bilder av hundene som jeg synes er fine, og som viser hunden fra best mulig side(selv om det også blir en del tullebilder med f.eks Palma
)
Jeg lar meg overraske av en del som er helt ukritiske når de legger ut bilder av hundene sine, spesiellt når det er oppdretteres hjemmesider, der hundene vises med helt tydelige standardfeil, som helt sikkert ofte har med kameravinkel, oppstilling eller dagsform å gjøre