Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Hur fel en bild kan vara

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Emptyfre okt 08, 2010 9:01 am

Här kommer en bild på den absolut mest imponerande hanen jag träffat på bra länge...
den hunden är helt magnifik på alla de sätt..
Men inte en enda bra bild lyckades vi få på honom..
Hur fel en bild kan vara 31584124
Så döm inte ut en hund på grund av en bild..
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Sv: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Emptyfre okt 08, 2010 11:04 am

Är det Trucho(stavning???)? Kan ni inte posta videon på honom som ni skickat till mig tidigare? Tror det var från spanska forumet. Min första tanke var, "honom vill jag ha..." Smile
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Sv: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Emptyfre okt 08, 2010 11:06 am

Sen rent generellt så blir hundbilder inte särskilt snygga. 1 på 20-30(extremt vetenskapliga siffror...hehe) framställer kanske en hund utifrån dess bästa sidor.
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Sv: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Emptytis okt 12, 2010 8:12 am

Det er utrolig vanskelig å dømme en hund ut i fra et bilde. Jeg oppdaget jo f.eks et bilde av Paco fra WW(amerikanske forumet), der han ser ut som om han har en overlinje som en karpe lol! Og de som har sett ham live vet jo at det ikke stemmer, så jeg tar ikke på vei for at slike bilder blir lagt ut av ham.

Vi tar jo mye bilder på utstilling, og er det noen som er helt forjæ...., så lar jeg være å legge ut, fremfor å presentere en annen eiers hund, eller våre egne, på en dårlig måte - selv om jeg kanskje ikke liker eieren lol!

Men det er jo klart at som eier og oppdretter, så velger jeg jo å legge ut bilder av hundene som jeg synes er fine, og som viser hunden fra best mulig side(selv om det også blir en del tullebilder med f.eks Palma flower )

Jeg lar meg overraske av en del som er helt ukritiske når de legger ut bilder av hundene sine, spesiellt når det er oppdretteres hjemmesider, der hundene vises med helt tydelige standardfeil, som helt sikkert ofte har med kameravinkel, oppstilling eller dagsform å gjøre affraid
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Sv: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Emptylör okt 23, 2010 9:13 am

Kan det vara den här hanen? Smile

Mycket fin i sådana fall:

https://www.youtube.com/watch?v=pDZ_3rtuEIo&feature=player_embedded
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Sv: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Emptylör okt 23, 2010 12:02 pm

Ja martin det är han.. ni vet nog hur mycket jag gillar den hannen, och efter att fått träffa honom IRL så vart man inte mindre imponerad kan jag säga.. vilken kille.. )
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hur fel en bild kan vara Empty
InläggRubrik: Sv: Hur fel en bild kan vara   Hur fel en bild kan vara Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hur fel en bild kan vara
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» En lite söt bild jag tog för en vecka sedan=)
» Lucas lilla bild tråd
» Ny bild på Spader, 8 månader om några dagar

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Galleri :: Dogo Canario-galleri-
Hoppa till: