Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Rasstandarden hos SKK

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Rasstandarden hos SKK Empty
InläggRubrik: Rasstandarden hos SKK   Rasstandarden hos SKK Emptymån sep 20, 2010 7:47 am

Jag funderade lite på om man inte skulle kunna maila SKK om att lägga till en ritad bild på en hund enligt rasstandarden??

Skulle inte de kunna få svenska domare att få ett bättre öga för hur rasen faktiskt ska se ut??

Eller är det kanske FCI som är ansvariga för det?
Det kanske skulle gå att gå igenom nu då rasen får sin slutgiltiga godkänning?

Verkar ju som om en hel del andra raser har en sån bild`?

Och vid t.ex en sån situation som då Aji dömdes efter FEL standard hade ju en sån sak kunnat hjälpa?

Det är ju lättare lägga en bild på minnet än en lång beskrivning med ord, den kan ju tolkas lite som den vill?

Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Rasstandarden hos SKK Empty
InläggRubrik: Sv: Rasstandarden hos SKK   Rasstandarden hos SKK Emptymån sep 20, 2010 3:46 pm

Det tycker jag absolut att du ska göra, precis som du sa kan ju alla domare döma utifrån hur faktiskt rasen ska se ut! Om det finns en bild/ritning av rasen då kan ju domaren inte ta fel och döma utifrån en annan ras.

Du kanske kan börja ta kontakt med SKK och höra vart du isf ska vända dig. Jag har gjort en skrivelse till SKK då Aji blev bedömd utifrån en annan ras i Jönköping!
Till överst på sidan Gå ner
 
Rasstandarden hos SKK
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Kunskap om rasstandarden

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Allmänt om DC :: Genetik, avel, rasstandard-
Hoppa till: