| Presagaute's Ghost | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Eva Admin
Antal inlägg : 677 Join date : 10-04-27 Age : 44 Ort : Göteborg
| Rubrik: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 8:23 am | |
| | |
|
| |
Johan
Antal inlägg : 60 Join date : 10-09-07 Age : 47 Ort : Perstorp
| Rubrik: Ser.... tor sep 09, 2010 8:28 am | |
| Ser atletisk ut men i överigt framför allt bilden när han var "kuperad" påminner han mer om en Cane Corso..... | |
|
| |
niklas
Antal inlägg : 63 Join date : 10-07-27
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 8:30 am | |
| Alltid gillat honom, kul m bilder Eva! | |
|
| |
Eva Admin
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 8:38 am | |
| Han är en av de fulaste "dogo canarios" jag sett ja, hans huvud är ju inte rastypiskt för fem öre Finns liksom ingenting som är rätt där, huvudform, ögonform, längd, bredd...ptja ingenting helt enkelt..... Men det är stort....70 cm i omkrets... Han är en ful dogo canario, men en av det ståtligaste hundar jag sett ...som hund liksom. Att se en hund i den storleken med den kroppsbyggnaden är inte vanligt, han ser ut som en pitbull eller staffordshirebullterrier...rör sej som en gud också, men så har han ju A-höfter och 0-armbågar med... | |
|
| |
Eva Admin
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 8:40 am | |
| Kan säga att en av landets första och mest kända cc-uppfödare nämnde på skämt att han skulle kunna använda Zombie på någon av sina tikar för han var så jävla snygg och det inte ens spelade roll att det var fel ras...haha Han har väldigt ofta blivit misstagen för en cc, till och med på utställningar...
| |
|
| |
Bente
Antal inlägg : 303 Join date : 10-05-14
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 10:17 am | |
| Jeg er helt enig; Zombie er IMPONERENDE | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 11:41 am | |
| Ja han är imponerande, men också gullig mot människor..han har ett stort gött hjärta,charmig! Hans huvud; igen; jag tycker han har mera av Bordeaux dogge huvud än CC, är väl en throwbacks från rekonstruktionen.. jag skrek första gången jag såg hur stort huvud han har...måste ju vara ett mastiff huvud i det där tänkte jag Men som sagt han är ju så go en kille också! |
|
| |
Joran
Antal inlägg : 46 Join date : 10-05-15
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 11:58 am | |
| det var morro å møte han. han er virkelig en imponerende hund ja, selv om han ikke er rasetypisk. så spretten og så svæææær. | |
|
| |
Eva Admin
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 12:27 pm | |
| haha ja det känns så konstigt med en så stor hund som rör sej med så lätthet, han skuttar ju över 1 meters-staket utan ansats utan problem och är stark som en oxe En av de få gånger jag testade wp med honom drog han 900 kg som att vagnen var tom, han märkte inte ens att det var nåt bakom honom verkade det som... Huvudet ja, det är.....stort Men så hade ju hans far ett rejält sådan också, det är nåt rejält att krama på det är klart | |
|
| |
jess
Antal inlägg : 167 Join date : 10-05-16
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost tor sep 09, 2010 4:02 pm | |
| Den här killen charmade mig rejält! | |
|
| |
Z-holocaust
Antal inlägg : 35 Join date : 10-06-07
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost mån sep 13, 2010 6:03 am | |
| Ja, men här har vi ju lite bilder Bättre än mina suddiga försök till bilder med min mobil Håller inte med om att han liknar en Corso, kanske på nån bild ur nån viss vinkel, men absolut inte i verkligheten. Han saknar underbettet och och de runda ögonen som jag annars känner igen Corson med. Fast jag har inte träffat så många iofs, bara sett på utställningar å hälsat lite. Han är ju min lilla ögonsten och jag ser mycket likheter med honom och Hooch som han är till sättet i filmen Funderat på att skaffa en bordeaux men har hört om en hel del hälsoproblem och dessutom ska väl inte Hooch vara speciellt representativ för rasen heller Jaja, Zombie är Zombie å han e underbar på sitt sätt såklart Är man hans vän behöver man inte vara rädd på kvällsprommisar iaf | |
|
| |
Eva Admin
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost mån sep 13, 2010 6:30 am | |
| haha ja jag började gråta då jag såg hooch sist för han var så lik Zombie till sättet ju Samma ansiktsuttryck och ljud för sej..haha | |
|
| |
Z-holocaust
Antal inlägg : 35 Join date : 10-06-07
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost mån sep 13, 2010 6:33 am | |
| Jag gråter varje gång jag ser den filmen, har alltid gjort det :/ | |
|
| |
Eva Admin
| Rubrik: Sv: Presagaute's Ghost mån sep 13, 2010 6:40 am | |
| | |