Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Presagaute's Ghost

Gå ner 
+3
niklas
Johan
Eva
7 posters
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 8:23 am

Gamle man, min första canario som nu bor hemma hos Christian aka Z-holocoust här på forumet.
Bodde med honom tills han blev 4 år och han har lärt mej mycket om mej själv och om hundar Very Happy
Kan ju säga att ser INGENTING som en utmaning efter att ha tampats med den här idiothunden under hans värsta tid då han blev könsmogen.
Klarar man av 60 kg hund med det temperamentet har jag svårt att tro att någonting annat kommer att bli svårt...

Men trots alla brottningsmatcher med honom har han ett hjärta av guld och jag kommer aldrig någonsin att glömma den här lilla gossen Smile

Så här kommer ett gäng bilder då...

Presagaute's Ghost Zombie04-2

Presagaute's Ghost Zombie03-2

Presagaute's Ghost S22copy

Presagaute's Ghost Kiwi08-1

Presagaute's Ghost Zom001-2

Presagaute's Ghost Zom01-3

Presagaute's Ghost Zom02-1

Presagaute's Ghost Prommis01

Presagaute's Ghost Kiwzom01
med kiwi när hon var valp Smile

Presagaute's Ghost Julzom01

Presagaute's Ghost Julzom03

Presagaute's Ghost Julzom07

Presagaute's Ghost Skinn

Presagaute's Ghost Magerzom

och ptja 60 kg är vad han väger i det här skicket, det har aldrig gått att få upp honom i vikt, han har inget underhudsfett alls i princip...en väldigt imponerande hund måste jag säga...man undrar ju vad han vägt om han varit småfet

Shocked

Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 60
Join date : 10-09-07
Age : 47
Ort : Perstorp

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Ser....   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 8:28 am

Ser atletisk ut men i överigt framför allt bilden när han var "kuperad" påminner han mer om en Cane Corso.....
Till överst på sidan Gå ner
niklas




Antal inlägg : 63
Join date : 10-07-27

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 8:30 am

Alltid gillat honom, kul m bilder Eva!
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 8:38 am

Han är en av de fulaste "dogo canarios" jag sett ja, hans huvud är ju inte rastypiskt för fem öre Smile
Finns liksom ingenting som är rätt där, huvudform, ögonform, längd, bredd...ptja ingenting helt enkelt.....
Men det är stort....70 cm i omkrets... Very Happy

Han är en ful dogo canario, men en av det ståtligaste hundar jag sett ...som hund liksom.
Att se en hund i den storleken med den kroppsbyggnaden är inte vanligt, han ser ut som en pitbull eller staffordshirebullterrier...rör sej som en gud också, men så har han ju A-höfter och 0-armbågar med...


Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 8:40 am

Kan säga att en av landets första och mest kända cc-uppfödare nämnde på skämt att han skulle kunna använda Zombie på någon av sina tikar för han var så jävla snygg och det inte ens spelade roll att det var fel ras...haha
Han har väldigt ofta blivit misstagen för en cc, till och med på utställningar...
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 10:17 am

Jeg er helt enig; Zombie er IMPONERENDE cheers
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 11:41 am

Ja han är imponerande, men också gullig mot människor..han har ett stort gött hjärta,charmig!
Hans huvud; igen; jag tycker han har mera av Bordeaux dogge huvud än CC, är väl en throwbacks från rekonstruktionen.. jag skrek första gången jag såg hur stort huvud han har...måste ju vara ett mastiff huvud i det där tänkte jag Shocked
Men som sagt han är ju så go en kille också!
Till överst på sidan Gå ner
Joran




Antal inlägg : 46
Join date : 10-05-15

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 11:58 am

det var morro å møte han. han er virkelig en imponerende hund ja, selv om han ikke er rasetypisk. så spretten og så svæææær. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 12:27 pm

haha ja det känns så konstigt med en så stor hund som rör sej med så lätthet, han skuttar ju över 1 meters-staket utan ansats utan problem och är stark som en oxe Smile
En av de få gånger jag testade wp med honom drog han 900 kg som att vagnen var tom, han märkte inte ens att det var nåt bakom honom verkade det som...

Huvudet ja, det är.....stort Laughing Men så hade ju hans far ett rejält sådan också, det är nåt rejält att krama på det är klart Smile
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptytor sep 09, 2010 4:02 pm

Den här killen charmade mig rejält! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Z-holocaust




Antal inlägg : 35
Join date : 10-06-07

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptymån sep 13, 2010 6:03 am

Ja, men här har vi ju lite bilder Smile Bättre än mina suddiga försök till bilder med min mobil Razz

Håller inte med om att han liknar en Corso, kanske på nån bild ur nån viss vinkel, men absolut inte i verkligheten. Han saknar underbettet och och de runda ögonen som jag annars känner igen Corson med. Fast jag har inte träffat så många iofs, bara sett på utställningar å hälsat lite.

Han är ju min lilla ögonsten och jag ser mycket likheter med honom och Hooch som han är till sättet i filmen Wink
Funderat på att skaffa en bordeaux men har hört om en hel del hälsoproblem och dessutom ska väl inte Hooch vara speciellt representativ för rasen heller Razz

Jaja, Zombie är Zombie å han e underbar på sitt sätt såklart Smile Är man hans vän behöver man inte vara rädd på kvällsprommisar iaf Wink
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptymån sep 13, 2010 6:30 am

haha ja jag började gråta då jag såg hooch sist för han var så lik Zombie till sättet ju Laughing Samma ansiktsuttryck och ljud för sej..haha
Till överst på sidan Gå ner
Z-holocaust




Antal inlägg : 35
Join date : 10-06-07

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptymån sep 13, 2010 6:33 am

Jag gråter varje gång jag ser den filmen, har alltid gjort det :/
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Emptymån sep 13, 2010 6:40 am

Ja fast så är du ju en tönt också...jag är ju en hård och besynnerlig, tatuerad och elak norrlänning....MWHAHA Laughing



https://www.youtube.com/watch?v=H2e3RpwXAao
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Presagaute's Ghost Empty
InläggRubrik: Sv: Presagaute's Ghost   Presagaute's Ghost Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Presagaute's Ghost
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» presagautes tara här
» Presagautes Bris
» Presagautes kolbald hotch

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Galleri :: Dogo Canario-galleri-
Hoppa till: