Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Triple dogshow i Jönköping 2010.

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Emptymån jun 21, 2010 6:19 pm

Äntligen hemma efter en intensiv men väldigt trevlig helg.

Dag 1 hade Aji ett härligt driv och energi i kroppen och hon travade på som aldrig förr. Smile

Aji blev BIR!
cheers

Kritik:
Feminine well bodied and proportions for age. Balanced head, enough stop, dark eyes. Typical topline standing and moving, Correct angles. Free and sound mover.

Domaren ansåg att Aji var den enda av hundarna som hade en rastypisk rygglinje.

Helhetsintryck: Excellent Domare: George Kostoulos, Grekland


Dag två fick jag kommentaren av domare att Aji var för rektangulär och rasen ska ju vara kvadratisk och därmed blev resultatet en tvåa. Jag gick ut ut ringen och läste kritiken och där stod precis så som hon sa till mig. Jag tänkte att detta stämmer inte så jag gick in till domaren igen och frågade om rasen inte ska vara rektangulär, då svarade hon nej den ska den inte jag har precis läst rasstandarden. jag bad henne läsa den en gång till och då upptäckte hon att hon hade läst på fel rasstandard. Rolling Eyes Hon ursäktade sig och sa att då är hon ju korrekt. Det slutade med en etta och Hp, vilken tur att jag gick fram till henne, annars hade hon blivit dömd utifrån en helt annan ras. Det är helt vansinnigt!!! Evil or Very Mad

Kritik:

Kraftfullt feminint huvud, läpparna kunde vara lite stramare. Välformade ögon, bra färg, bra öron och bra hals. Korrekt överlinje, välutvecklad för sin ålder. Något lång lång i länden, ger ett något långstreckt intryck. Parallell benställning, tillräckligt vinklad fram, knapp bak, stegen kunde vara kraftfull och effektivare. Behöver mycket mer tid att utvecklas.

Aji var helt slut efter helgens upplevelse med både utställning, sova borta och bo hos fyra DC-tikar och en bamsebjörn. Smile Där fanns inte mycket driv i Aji denna dagen.

Helhetsintryck: Mycket god Domare: Nina Karlsdotter


Resultat för alla dagarna:

Lördag: BIRKaisa de Tamaran bull. BIM: Mieszko
Söndag: BIRMonoceros Ariadne. BIM:Porto de Guadalcan
Måndag: BIRKaisa de Tamaran bull. BIM: Porto de Guadalcan

Här kommer lite bilder från dag två:

BIR Monoceros Ariadne(Aji)
Triple dogshow i Jönköping 2010. DSC_0648

BIM Porto de Guadalcan
Triple dogshow i Jönköping 2010. DSC_0598

Kaisa de Tamaran bull
Triple dogshow i Jönköping 2010. DSC_0295-1

Mieszko
Triple dogshow i Jönköping 2010. DSC_0246-1

Docanors Mojo
Triple dogshow i Jönköping 2010. DSC_0183-1


Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Emptymån jun 21, 2010 10:09 pm

Gratulerer!
Så bra at du dobbeltsjekket med dommeren, og ikke minst at hun tok hensyn til din "klage" og gjorde om sin bedømning
Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Monoceros




Antal inlägg : 94
Join date : 10-05-15

Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Emptymån jun 21, 2010 10:19 pm

Jätte grattis!!
Tråkigt att det ens kan förekomma det som hände dag två....
Är fruktansvärt när utställare betalar stora pengar och domaren
inte har en aning om rasstandarden....
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Emptytis jun 22, 2010 9:35 am

Ja, det er trsit at det kan skje! Også tenker jeg at det er antakelig ikke første gang... Desverre. Jeg har aldri tenkt på at si fra om noe som helt klart er "feil fra dommer", men det kan jo se ut som om det kan lønne seg stort sunny
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Emptytis jun 22, 2010 12:59 pm

Ptja samma domare dömde ju fram en kolsvart hund som norsk vinnare så vad ska man säga Cool Kanske var cane corso-standarden!


Senast ändrad av Eva den tis jun 22, 2010 8:49 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Emptytis jun 22, 2010 7:45 pm

GRATTIS till Aji igen; hon var suveren!!!!!!!!!!!!!!!
Det var inte Kiora; hon blev diskat då domaren inte fick ta i henne...
Jag har ett problem där med hennes mentala tillstånd i ringen nu; utställningsfobi med lite flyktbeteende och morring, skälling på domaren.....
Kiora är 13 månader nu, vi får se hur detta utvecklar sig. Hon ska få vara bara hund här hemma ett tag nu, så får vi se vart det bärer hen.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty
InläggRubrik: Sv: Triple dogshow i Jönköping 2010.   Triple dogshow i Jönköping 2010. Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Triple dogshow i Jönköping 2010.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» [color=black]Jönköping Tripple Show 19.-21.juni-10[/color]
» WP SM 2010
» WP SM 2010
» Beach 2010
» Svensk Vinnare 2010, Avesta

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Utställningar :: Resultat och skryt-
Hoppa till: