Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Hej! Ny på forumet och inom canario!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Monky




Antal inlägg : 2
Join date : 12-07-03

Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Emptysön jul 15, 2012 6:31 pm

Hej allihopa!

Är en 30 årig tjej från Malmö som ägt hund hela mitt liv. Har tills för 2 veckor sen haft två hundar men är nu med en vovve kvar bara. Min älskade trotjänare och mitt hjärta har fått lämna mig vid nästan 12 års ålder. En enorm förlust för mig men vet att hon har det bättre nu. Livet har sin gång.

Har inte tänkt skaffa en till hund nu utan om ett par år, dock kollar jag runt och vill gärna skapa kontakt med en eventuell uppfödare. Är lite inne på presa canario och även cane corso. Känner ett flertal uppfödare av olika molossraser men vet i princip inget om presa. Därför jag registrera mig här för att kunna få lite mer information av folk som har erfarenhet av rasen.

Vad jag förstått så är presa och dogo inte samma ras. Lite som am.staff och pitbull. Äger själv en pitbull. Det jag vill veta är hur Presa är som hund, hur de är med andra hundar och hur pass förarveka de är. Hur pass mycket egensinniga och vaktiga de är. Vet att det är en vakthund och det gör mig inget. Dock vill jag inte ha en hund som äter upp folk när det kommer hem till en. Allt handlar så klart om uppfostran men vissa gener är starkare än andra samt det skiljer från individ till individ. Men vill höra lite generella åsikter och erfarenhet.

Om någon vet och kan jämföra med cane corso så får ni gärna dra paralleller.

Visste inte vart jag skulle lägga min tråd så den hamna här, flytta gärna den om den ligger fel.

Vad jag sett så verkar det inte vara så mycket aktivitet i forumet men hoppas att någon har tid att svara på mina frågor. Lär säkert komma fler efter hand.

Ha det gott allihopa!

M.
Till överst på sidan Gå ner
Anje

Anje


Antal inlägg : 47
Join date : 11-04-05

Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Sv: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Emptysön jul 15, 2012 9:41 pm

Hej och välkommen hit! Smile
Det finns en hel del trådar som det står massa nyttigt i. Och mitt tips är att ta kontakt med olika kennlar, just eftersom aktiviteten här är ganska låg och alla uppfödare är kanske inte med här heller.
Lycka till i ditt sökande och hoppas du finner det du vill ha. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Monky




Antal inlägg : 2
Join date : 12-07-03

Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Sv: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Emptysön jul 15, 2012 10:07 pm

Tack för välkomnandet!

Jag har kontakt med en presa uppfödare. Dock så vill jag gärna höra "vanligt" folks erfarenhet av hundarna. Uppfödare kontaktar jag när jag ser en linje jag gillar. Men vill veta skillnaden på presa och dogo. Samt hur pass mycket de skiljer med corso. Vet att många som skaffat presa/dogo oftast kollat på corso innan och vill veta varför det blev det ena och inte det andra. Smile

Har läst lite på forumet men tar ett tag o gå igenom allt, lite därför jag starta egen tråd med egna frågor har jag allt samlat. haha....kalla mig lat men tycker det är rätt smidigt.

Vänliga hälsningar
M.
Till överst på sidan Gå ner
Anje

Anje


Antal inlägg : 47
Join date : 11-04-05

Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Sv: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Emptysön jul 15, 2012 11:16 pm

Förstår hur du menar, det är en liten djungel att ta sej igenom för att finna ett svar på ett forum. Smile

Jag har själv ingen erfarenhet av Cane Corso så jag hoppas nån annan kan hjälpa dej med den biten. När det gäller Presa och Dogo så anser jag att det i dagsläget inte är stora skillnader alls mer än att rasen delats upp och några ändringar har skett i standarden iom att den godkändes i FCI..
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Sv: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Emptyfre jul 20, 2012 7:25 pm

Hej och välkommen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Sv: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Emptyfre aug 03, 2012 7:57 am

Hej och välkommen! Vi har nyligen flyttat från Malmö till Skurup och är allt som oftast i Malmö.

Om du vill snacka canarios är du välkommen på besök!

Mer om oss hittar du på http://www.dogopresacanario.se
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty
InläggRubrik: Sv: Hej! Ny på forumet och inom canario!    Hej! Ny på forumet och inom canario!  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hej! Ny på forumet och inom canario!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Presenterar Inqah för forumet =)
» Perro de presa canario- Dogo Canario-valpar
» Ny på DC forumet!
» Ny på forumet & säger HEJ:)
» navn på forumet

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Presentationer, regler-
Hoppa till: