Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Presentasjon Norsk - nysjerrig

Gå ner 
+5
case
Riocha
Bente
Eva
Hege
9 posters
FörfattareMeddelande
Hege




Antal inlägg : 4
Join date : 11-10-13

Presentasjon Norsk - nysjerrig Empty
InläggRubrik: Presentasjon Norsk - nysjerrig   Presentasjon Norsk - nysjerrig Emptytor okt 13, 2011 9:04 pm

Hei

Jeg heter Hege. Jeg er 34 år om en mnd.
Jeg jobber som veterinær assistent.
Har i dag Grand Danois. Men har også hatt Rhodesian Ridgeback.
Min fasinasjon har vært spesielt rettet mot store raser siden 1987
hvor jeg var nært knyttet til bl.a. New Foundlender.

Jeg har lagt merke til Canario en liten stund, og latt meg fasinere.
Jeg syns hundene er svært vakre foreløbig.

Jeg har ikke vært i utstillingsringen på snart 3 år.
Jeg skal nok ikke tilbake dit på en stund heller, men skal aldri si aldri.
Stilte ut hund for oppdrettere fra jeg var 12 år gammel, og har stilt ut egene hunder.

Jeg har dessverre fått erfare hvordan det er å knytte seg til hund som dør av sykdom grunnet raseavl.
Jeg tok farvel med en stor hundekjærlighet i fjor pga sykdom.
Og jeg har i dag en hund med svært stor sansynlighet for å utvikle samme sykdom en dag.
Jeg bærer ikke nag til noen for dette, da jeg er vanvittig glad for den tiden jeg fikk og den
tiden jeg nå får med noen vakre sjeler, men selvsagt gjør det vondt å miste unødvendig tidlig.
Det vil nok være med å prege mitt behov for å vite mye.

Dette gjør at jeg vil spørre mye rundt helse og avl bl.a.
For meg å skulle få et familiemedlem med fire ben en dag, uten å kjenne linjer, oppdrettere og kunne mest mulig om
rase er utenkelig.

Jeg tror på at valpekjøpere har et ansvar for fremtidens hunder, i form av å sette krav til