Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december

Gå ner 
+4
PerroELPasadas
Bente
Marte
Eva
8 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptymån sep 12, 2011 10:47 am

http://www.skk.se/utstallning/stockholm-hundmassa/

För er som gillar att ägna er åt den något ytliga aktiviteten utställning så tycker jag ni ska dyka upp på "stora stockholm"!

Det är en spansk domare Rafael Malo Alcrudo, som även dömer i finalringen sedan. Han är den enda spanska specialdomaren för alla molosser-raser och han föder upp pyreneisk mastiff själv.

Detta var domaren som dömde Dogo Canario på världsvinnarutställningen i Danmark Smile

Så här finns det iaf chans att få en bedömning av en domare som verkligen vet hur rasen ska se ut i sitt hemland!

Nordisk vinnartitel ges till bästa hane och bästa tik, och även titeln nordisk juniorvinnare delas ut till bästa juniortik och hane!

Jag ska iaf dit, ställer båda som det ser ut nu iaf.
Till överst på sidan Gå ner
Marte

Marte


Antal inlägg : 40
Join date : 10-06-04

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptymån sep 12, 2011 5:54 pm

jeg er også en sånn " idiot" som liker utstilling, så jeg kommer med impi bounce blir spennende å se hvordan kritikken blir denne gangen. hun har jo utviklet seg noe siden danmark Rolling Eyes regner med at det kommer mange og jeg gleder meg!
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptymån sep 12, 2011 6:38 pm

Det er jo absolutt ikke en dommer for oss, men vi kommer allikevel Very Happy Man kan jo ikke vinne om man ikke deltar, men her er det i alle fall helt åpent i forhold til hvem som vinner cheers Han likte jo ikke Paco... Men Paco kommer allikevel, han er ikke sååå langbent som han var han Wink Palma er nok absolutt ikke hans kopp te hun heller, hun blir nok for lett....Holder en knapp på Kiwimor for ham, hun kan virke som er hans type cheers
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptymån sep 12, 2011 6:51 pm

Nu ska man ju tänka på att det är helt andra människor som håller i kopplena i stockholm än i Danmark Wink För i ärlighetens namn verkade han väldigt bra kompis med vinnarna där och det var liksom de stora, kända uppfödarna som konstigt nog hamnade först i kön hela tiden!

Jag tror att då en sån domare ser helt andra hundar i ett helt annat sammanhang kan han döma annorlunda, men jag är riktigt nyfiken på att se hur det går!
Särskilt kul med junioren, kommer väl bli andra utställningen vi åker på om jag inte pallrar mej till norsk vinnare också Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptymån sep 12, 2011 10:31 pm

Ja, altså, om det ikke dreier seg om handlere, men hundene, så blir det jo absolutt spennende!!! Allikevel holder jeg en knapp på Kiwi! Aller mest spent er jeg allikevel på Jr-hannene! Der tror jeg Titus blir en sterk konkurrent for Ivan i alle fall Wink Så kommer vel kanskje Faro, og han er jo en type som den dommeren kan like, så det blir veldig spennende Exclamation Våre blir nok litt for lange i bena, og ellers noe lette...

Moro blir det lell cheers
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptytor sep 15, 2011 8:18 am

Som det ser ut i dagsläget så kommer Kenzo att ställas där, tyvärr utan våran medverkan då vi är på Lanzarote! Väntar fortfarande på Lobo´s stamtavla, men vill det sig väl så kanske eventuellt oxå han dyker upp!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptytor sep 15, 2011 9:14 am

Ja att Kenzo kanske kommer det vet jag redan Wink Får hoppas ni hinner få Lobos tavla i tid med! Att få valpmeriter på en spanien-import det behöver man iaf inte oroa sej för verkar det som Laughing

Blir mycket juniorer verkar det som! Smile Är väl där den hårdaste konkurrensen kommer ...hehe vuxna hanar verkar det ju knappt dyka upp några, fast Kenzo går ju i öppen antar jag? Paco i championklass...
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptytor sep 15, 2011 11:31 am

Så moro at det ser ut til å bli flere:) Japp, Jr-klassen blir knallspennende!!! Håper dere får papirene dere trenger til å stille! Paco og Kenzo er jo litt samme type og det blir moro å se ham igjen nå! Han har sikkert utviklet seg masse siden Malmö sunny
Till överst på sidan Gå ner
pineda

pineda


Antal inlägg : 69
Join date : 11-07-11
Age : 61
Ort : nyköping

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptytor sep 15, 2011 9:13 pm

sunny Vi kommer iaf.m Selma till Sthlm nära o bra!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 6:19 am

Jeg kommer kansje med Imperator :-)
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 7:21 am

Eva skrev:
Ja att Kenzo kanske kommer det vet jag redan Wink Får hoppas ni hinner få Lobos tavla i tid med! Att få valpmeriter på en spanien-import det behöver man iaf inte oroa sej för verkar det som Laughing

Blir mycket juniorer verkar det som! Smile Är väl där den hårdaste konkurrensen kommer ...hehe vuxna hanar verkar det ju knappt dyka upp några, fast Kenzo går ju i öppen antar jag? Paco i championklass...
Jepp Kenzo kommer då att gå i öppen!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 7:24 am

Ja det tycker jag verkligen du ska göra Elin! Smile Lite taskigt mot alla andra bara Laughing hihi, nejvars! Han går i unghundsklass va och det hade ju vart kul få se lite fler hanar konkurrera om titeln!
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 7:42 am

Nå er det dommeren som dømmer Eva, så man vet jo aldri hvordan det gåt Smile
Satt å leste reglemanget på skk, og jeg forstod det slik at det var junior opp til 18 mnd,
og imperator er bare 17 da. Tar jeg feil eller??
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 8:05 am

Jo men jag har sett den domaren döma förut och jag sätter då helt klart en slant på Imperator före vilken annan hane som helst i norge/sverige Cool

Ja, det är ju nån ändring med det där i de nya utställninsreglerna, men jag har ju knappt ställt ut nåt sen dom kom så jag vet inte Very Happy Så det är ju möjligt han går i junior med och då är det ju i princip bara säga tack och hej och åka dit för socialträningens skull....hahaha....uff...
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 8:10 am

http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/Utstallnings-och-championatbestammelser-T35.pdf

Verkar som att man kan välja mellan junior och unghund om man har en hund som är 17 månader, men att man inte får tävla om cacib om man anmäler till junior. Smile Det konstiga är att öppenklass är från 15 månader med???? hahahaha gud..jag är glad jag har en hund som är champion och en som är 12 månader då, det finns liksom inte så mycket att välja på... Laughing

27. Juniorklass 9–18 månader
(junkl)
Denna klass är öppen för hund som den dag
den ställs ut uppnått 9 månaders ålder men
inte fyllt 18 månader. (OBS! Hundar i denna
klass äger inte rätt att tävla om CACIB)
I denna klass tillämpas kvalitetsbedömning.
Hund som tilldelas excellent ska tävla vidare
i juniorkonkurrensklass.

29. Unghundsklass 15–24 månader
(ukl)
Denna klass är öppen för hund som den dag
den ställs ut uppnått 15 månaders ålder men
inte fyllt 24 månader.
I denna klass tillämpas kvalitetsbedömning.
Hund som tilldelas excellent ska tävla vidare
i unghundskonkurrensklass.

33. Öppen klass 15– månader (ökl)
Denna klass är öppen för hund som den dag
den ställs ut uppnått 15 månaders ålder.
I denna klass tillämpas kvalitetsbedömning.
Hund som tilldelats excellent ska tävla vidare
i öppen klass konkurrens
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 8:20 am

Eva skrev:
Jo men jag har sett den domaren döma förut och jag sätter då helt klart en slant på Imperator före vilken annan hane som helst i norge/sverige Cool

Ja, det är ju nån ändring med det där i de nya utställninsreglerna, men jag har ju knappt ställt ut nåt sen dom kom så jag vet inte Very Happy Så det är ju möjligt han går i junior med och då är det ju i princip bara säga tack och hej och åka dit för socialträningens skull....hahaha....uff...

Hahaha Om han har er en flott hane så er det jo viktig at han opfører seg bra også :-DDD
Har stildt for denne dommeren også før, og å vinne for en rasespesialist er jo knall, da har man jo er riktig type DC Very Happy
Krom ble Ch for han :-)
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 8:21 am

Om jeg melder på så vil jeg velge Junior klassen ;-)
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 8:44 am

Det er en greie det der altså! Har man en godt utviklet JR, så ville det jo være lurt å gå om CACIB. For vår del, så henger ikke alt på langt nær i hop, så vi stiller i JR-klassen;)

Jeg vet ikke hvem Imperator er, men vi har jo sett før at en Jr kan gå opp og ta toppen på en vinnerutstilling - dette blir spennende!
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 8:59 am

Jeg vil jo melde på i Junior kl for å ta junior tittelen, synes den er viktigere enn Cacib nå. Cacib kan man ta senere, Imperator er ennå ung :-)

Et bilde av Imperator 14 mnd
Etter Maguro og Yanela.
Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december 080
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 9:40 am

Hade jag haft en välutvecklad junior hade jag ställt i unghund för att kunna ta Vinnartiteln, inte juniorvinnartiteln, för jag tycker det smäller lite högre Wink
MEN jag har inte en välutvecklad junior och han är dessutom bara 12 månader då så...
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 9:45 am

Eva skrev:
Hade jag haft en välutvecklad junior hade jag ställt i unghund för att kunna ta Vinnartiteln, inte juniorvinnartiteln, för jag tycker det smäller lite högre Wink
MEN jag har inte en välutvecklad junior och han är dessutom bara 12 månader då så...

Men kan ikke en junior gå opp å ta vinnertittelen også da???
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 10:02 am

Nej det är TVÅ titlar....en juniorvinnartitel JNORDV-11 för bästa juniortik och juniorhane..
Sen är det den "riktiga" vinnartiteln NORDV-11 för bästa hane och bästa tik.. så fyra hundar får titlar...
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 10:13 am

Eva skrev:
Nej det är TVÅ titlar....en juniorvinnartitel JNORDV-11 för bästa juniortik och juniorhane..
Sen är det den "riktiga" vinnartiteln NORDV-11 för bästa hane och bästa tik.. så fyra hundar får titlar...

Men Eva...om Junioren vinneren Juniorklassen så kan den jo også vinne i vinnerklassen og bli bir eller bim??? For det er jo mulig.
Da kan jo en hund ta 2 tittler eller??
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 10:18 am

Det enda jag vet är att en hund kan inte få båda titlarna.. Så vinnaren i juniorklass blir juniorvinnare i titeln.. Antar att vinnrtiteln går till andra bästa hane OM junioren kan bli bästa hane.. Bente kanske vet mer som är ute på turné titt som tätt? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Emptyfre sep 16, 2011 10:21 am

Eva skrev:
Det enda jag vet är att en hund kan inte få båda titlarna.. Så vinnaren i juniorklass blir juniorvinnare i titeln.. Antar att vinnrtiteln går till andra bästa hane OM junioren kan bli bästa hane.. Bente kanske vet mer som är ute på turné titt som tätt? Smile

Har aldri tenkt over dette, men logiskt sett så kan jo en hund ta 2 tittler. Nr 2 kan jo ikke få tittelen pga det er kun vinnerene som skal tildeles tittelen Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty
InläggRubrik: Sv: Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december   Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Nordisk vinnare Stockholm Söndag den 11: december
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» nordisk vinnare 2011 i stockholm dommarändring
» Svensk vinnare
» Nordisk vinner-10
» Stockholm 18.12
» Stora Stockholm-10

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Utställningar :: Kommande utställningar-
Hoppa till: