Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet.

Dogo-Presa Canarioforum
 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Planderad parning nu i mars.

Gå ner 
+5
case
mutchof
Bente
Riocha
Susanne
9 posters
FörfattareMeddelande
Susanne




Antal inlägg : 63
Join date : 10-09-18
Age : 34
Ort : Perstorp

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptyfre mar 11, 2011 8:48 pm

Mellan Unitox och Caraibes.
Caraibes är röntgad AH-0 och HD-B..

https://2img.net/h/i921.photobucket.com/albums/ad54/Susanne_06/valpar2.jpg

MVH:Susanne och Mikael
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptylör mar 12, 2011 9:04 am

Dette blir spennende, håper på mange fine valper Smile Lykke til håper alt går bra Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptysön mar 13, 2011 8:16 pm

Lykke til med parring og kull flower
Till överst på sidan Gå ner
Susanne




Antal inlägg : 63
Join date : 10-09-18
Age : 34
Ort : Perstorp

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptymån mar 14, 2011 12:18 pm

Tack så mycket =)
Till överst på sidan Gå ner
mutchof

mutchof


Antal inlägg : 45
Join date : 10-10-20
Ort : Helsingborg

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptyfre mar 18, 2011 7:54 pm

Blir nog fina valpar det där Smile Ska Unitox röntgas?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.orkanensmusclemachine.blogspot.com/
Susanne




Antal inlägg : 63
Join date : 10-09-18
Age : 34
Ort : Perstorp

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptymån mar 21, 2011 10:32 am

Han ska vara röntgad i Belgien, men han är 4 år och aldrig varit halt så jag bryr mig inte om att röntga om han..

Dom parades första gången i går så nu hoppas vi på att där blir fina och friska valpar =)
Till överst på sidan Gå ner
Bente




Antal inlägg : 303
Join date : 10-05-14

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptymån mar 21, 2011 8:31 pm

Susanne skrev:
Han ska vara röntgad i Belgien, men han är 4 år och aldrig varit halt så jag bryr mig inte om att röntga om han..

Dom parades första gången i går så nu hoppas vi på att där blir fina och friska valpar =)

Da er det jo bare å bruke de resultatene da Wink Hva ble resultatene i Beligia?
Till överst på sidan Gå ner
Riocha




Antal inlägg : 91
Join date : 10-06-30

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytis mar 22, 2011 11:59 am

Noen parrer uten røntgen resultater, noen med røntgen resultater, noen med ryggproblemer, noen med matalergi,
noen med tannfeil, noen med raseutypiskt ekstriør, noen med feil farge/maske, noen med defekter på linjene,
noen med medfødt navlebrokk og noen med dårlig mentalitet.

Stå på Susanne, du har sunne og rasetypiske hunder med eller uten HDresultat
Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Susanne




Antal inlägg : 63
Join date : 10-09-18
Age : 34
Ort : Perstorp

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytis mar 22, 2011 12:04 pm

Bente: Om jag haft resultaten från beligen på papper hade jag skrivit ut dom i annonsen?? Men som jag skrev, jag kommer inte röntga om han..
Till överst på sidan Gå ner
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytis mar 22, 2011 6:23 pm

Elin, Fast det vore väl bra om man försökte minimera antalet faktorer som kan medföra en dålig hund?

"Noen parrer uten røntgen resultater, noen med røntgen resultater, noen med ryggproblemer, noen med matalergi,
noen med tannfeil, noen med raseutypiskt ekstriør, noen med feil farge/maske, noen med defekter på linjene,
noen med medfødt navlebrokk og noen med dårlig mentalitet."


Bara för att någon gör på ett eller annat sätt så blir det väl inte mer rätt för att någon annan gör fel?

Det finns inga perfekta hundar, men som uppfödare ska man ju iaf. veta vad det är man säljer för för fel, sedan kan en valpköpare ta ställning till om man tycker att detta är ok.



Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytis mar 22, 2011 6:41 pm

Mmm man kan inte rättfärdiga sina egna snedsteg med andra :/
Men frisk och rastypisk är ju sannerligen varierande definitioner beroende på vem man frågar...
Till överst på sidan Gå ner
Hege Marie

Hege Marie


Antal inlägg : 52
Join date : 10-06-30
Ort : Moss, Norge

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptymån mar 28, 2011 12:32 pm

Jeg synes vi skal respektere at noen ikke røntger hundene sine... og så vidt jeg har fått med meg, er det flere i denne tråden som har kjøpt hunder fra ikke offisielt røntgede foreldredyr.. det blir jo respektert, eller??

Apropos det .... når skal Aji røntges da?
Till överst på sidan Gå ner
Eva
Admin
Eva


Antal inlägg : 677
Join date : 10-04-27
Age : 43
Ort : Göteborg

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptymån mar 28, 2011 2:02 pm

ja för mej är rastypiska och mentalt stabila individer viktigare än officiella röntgenresultat då jag köper hund.
Dock skulle jag aldrig drömma om att ta en kull på någon av mina hundar om dom inte hade officiella resultat.... Smile och det må vara dubbelmoraliskt i somligas ögon..
Till överst på sidan Gå ner
jess

jess


Antal inlägg : 167
Join date : 10-05-16

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptymån mar 28, 2011 2:05 pm

Aji är röntgad för en vecka sedan så vi väntar på besked från SKK. Vi får vänta lite till helt enkelt...
Till överst på sidan Gå ner
PerroELPasadas

PerroELPasadas


Antal inlägg : 122
Join date : 10-07-20

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytis mar 29, 2011 8:27 am

Våra hundar kommer inte från officiellt röntgade hundar, och detta är ju ett beslut som vi valt att ta... en chansning!
Också svårt att importera en hund med oficiella röntgenresultat, då man i många länder inte röntgar sina hundar!
Men precis som Eva säger, ingen av våra hundar kommer gå i avel utan officiella röntgenresultat, sen är det också en fråga
huruvida resultaten blir, men det får vi ta där och då! Men det är också vårat tankesätt, som vi står för!
Sen hur andra tänker, gör, tycker - det lägger vi oss inte i Smile



Senast ändrad av PerroELPasadas den tis mar 29, 2011 9:10 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elpasadas.se
case

case


Antal inlägg : 377
Join date : 10-05-15

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytis mar 29, 2011 8:58 am

Eva, du kan kanske dela tråden då stora delar av den inte handlar om valpkullen mellan Caribe och Untitox.
Till överst på sidan Gå ner
mutchof

mutchof


Antal inlägg : 45
Join date : 10-10-20
Ort : Helsingborg

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptyons apr 20, 2011 11:50 am

Personligen förstår jag inte varför man inte vill röntga sina avelsdjur. Lite som att stoppa huvudet i sanden. För vad finns det för anledning annars? Det kostar inte mkt och tar inte lång tid. Det värsta som kan hända är dåliga resultat och då kan man ta ställning till vilken sorts avel man vill bedriva. Inga resultat är inte samma som bra resultat.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.orkanensmusclemachine.blogspot.com/
Susanne




Antal inlägg : 63
Join date : 10-09-18
Age : 34
Ort : Perstorp

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptyons apr 20, 2011 6:32 pm

Din personliga åsikt är DIN så lägg den i DIN tråd ist är du snäll, Jag lade ut denna Tråd om planerad valpkull för de som möjligtvis är intresserade inte för en massa som vill ha något att klaga på, är sjukt trött på alla som sitter här med både dubbelmoral och som vill provocera fram bråk, Eva du kan ta bort denna tråd och jag lämnar forumet..
Till överst på sidan Gå ner
mutchof

mutchof


Antal inlägg : 45
Join date : 10-10-20
Ort : Helsingborg

Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Emptytor apr 21, 2011 2:56 pm

Jag trodde den här forumdelen valpar/valpköp var till för diskussion och inte som ett annonsplank. Kanske borde beskrivningen för denna del göras om till - skriver ni ngt trådskaparen inte gillar, gör en egen tråd.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.orkanensmusclemachine.blogspot.com/
Sponsored content





Planderad parning nu i mars. Empty
InläggRubrik: Sv: Planderad parning nu i mars.   Planderad parning nu i mars. Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Planderad parning nu i mars.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» malmö mässan i mars

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Svenska Dogo-Presa Canarioforumet. :: Allmänt om DC :: Valpar/valpköp-
Hoppa till: